/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Disk redning med DOS
Fra : HansT
Vist : 679 gange
479 point
Dato : 13-01-06 06:49

Jeg har et defekt Drev med en del data som jeg ønsker at redde.

Jeg har sat drevet (E) i en anden PC og forsøgte først at få XP til at acceptere
det defekte drev, men nej.

DOS lykkedes det at få til at virke og acceptere det defekte drev og nu står der blot tilbage at kopiere
alle data fra E ( den defekte ) til en mappe på C drevet.

jeg er ikke sælig god til DOS, så hvis der er en derude der kan hjælpe mig vil jeg være taknemmelig.

mvh

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-01-06 08:38

Det kommer lidt an på DOS versionen.

Men hvis du stiller dig på det defekte drev, og skriver.

Xcopy *.*/S c:\

Det kræver at det er en DOS version som understøtter Xcopy, og at du har lavet en "path" til dos.

Ellers starer du med at skrive:

path e:\dos ( hvis der er her DOS filerne ligger)

Kommentar
Fra : HansT

Dato : 14-01-06 04:19

jeg har nu problemet med at finde en dos og en xcopy der harmonerer sammen...............
jeg leder intenst

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-01-06 20:54

Uanset hvilken version af DOS du anvender kan du bruge kommandoen "copy" men den understøtter ikke "/s" hvilket betyder at du kun kan kopiere et bibliotek afgangen.

Xcopy er så vidt jeg husker med fra ver 6.0 og den sidste version er 6.22 inden det blev til ver. 7.0=windows 95.

Hvis de filer du gerne vil redde ligger i et bibliotek, kan du stille dig i det, og skrive

copy *.* e:\

kopierer du filerne fra det bibliotek som du står i over på dit E drev (i roden).

simple DOS kommandoer:

md = opret et nyt bibliotek
cd xx = gå til et bibliotek
cd.. = gå et bibliotek tilbage
rd = slette et bibliotek.

Kommentar
Fra : HansT

Dato : 16-01-06 00:26

det lykkes ikke, når jeg enter instruktionen Xcopy, får jeg denne besked ; forkert MS-DOS version, jeg har prøvet andre ver, men samme resultat.

??????? mvh HansT

Kommentar
Fra : HansT

Dato : 16-01-06 00:32

den sidste msg var skrevet uden at jeg havde læst din msg af 14 jan 6.20...........jeg prøver videre

mvh hanst

Kommentar
Fra : HansT

Dato : 17-01-06 21:42

.....det tog lang tid, men takket være dine avis og godt med fingergymnastik, lykkedes det at kopiere indholdet fra E: ( den defekte ) til C:............tak for hjælpen...og et godt Forum

på gensyn Hanst

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 17-01-06 22:20

Godt der findes nogle derude som kan huske hvordan DOS virker. Husk at lukke sprøgsmålet.