/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Slørhale flyder!!!???
Fra : Lasborg
Vist : 7938 gange
15 point
Dato : 15-11-02 15:53

jeg har to slørhaler i en bowle, og det er fint nok, ingen problemer.

Problemet er at den ene flyder oven på. Hvis den svømmer, kan den holde sig nede. Men nå den stopper flyder den til overfladen som en prop.

og den er altså ikke død

Nogen som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-02 17:14

-Og den er altså ikke død?? endnu... Den har det ikke så godt. Jeg tror egentlig ikke, at fisk trives så godt i bovler, -kun på film. -Og du er vel ikke interesseret i at anskaffe et rigtigt akvarium... -Husk, at selv om det "bare" er fisk, så er det levende væsener, som har krav på en anstændig behandling så længe de lever. -Afliv dem, eller giv dem til en dyrehandler.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 17:29

"Lasborg" <Lasborg.news@kandu.dk> wrote
> jeg har to slørhaler i en bowle, og det er fint nok, ingen problemer.
>
> Problemet er at den ene flyder oven på. Hvis den svømmer, kan den holde
> sig nede. Men nå den stopper flyder den til overfladen som en prop.

Nu er slørhaler jo nogle kunstige fisk, som ind i mellem har det med at
opføre sig underligt.
Det kan jo også ske at den er blevet skadet, eller dens svømmeblære er i
stykker.

Det har jeg oplevet 1 gang og der døde fisken desværre.

Du kan vidst ikke gøre ret meget andet end at vente og se hvd der sker.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 19:17

Tim Sørensen <someone@microsoft.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar37bv$doq$1@news.cybercity.dk...
> "Lasborg" <Lasborg.news@kandu.dk> wrote
> > jeg har to slørhaler i en bowle, og det er fint nok, ingen problemer.
> >
> > Problemet er at den ene flyder oven på. Hvis den svømmer, kan den holde
> > sig nede. Men nå den stopper flyder den til overfladen som en prop.
>
> Nu er slørhaler jo nogle kunstige fisk, som ind i mellem har det med at
> opføre sig underligt.
> Det kan jo også ske at den er blevet skadet, eller dens svømmeblære er i
> stykker.
>
> Det har jeg oplevet 1 gang og der døde fisken desværre.
>
> Du kan vidst ikke gøre ret meget andet end at vente og se hvd der sker.

Når en fisk får problemer med svømmeblæreren opfører de sig ikke som her
nævnt, her er det næsten
et problem at den flyder for godt.en fisk med svømmeblære problemmer, kan
som regel ikke holde sig oppe i
vandet, men synker så snart den står stille.

Slørhaler er kendt for at være itroligt forslugende, og det kan vel
skyldes at den har fået luft i tarmene.
Prøv derfor at undlade fodring i en dag eller 2, og hvis det ikke fjerner
problemmet, er der nok ikke megen
hjælp at hente ud over at slå den ned.

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 21:00

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote
> Når en fisk får problemer med svømmeblæreren opfører de sig ikke som her
> nævnt, her er det næsten
> et problem at den flyder for godt.en fisk med svømmeblære problemmer, kan
> som regel ikke holde sig oppe i
> vandet, men synker så snart den står stille.
Okay - så langt tænkte jeg ikke.

> Slørhaler er kendt for at være itroligt forslugende....
Det vil jeg gerne skrive under på

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 21:31

Hvordan slår man en fisk ned?

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:ar3dh3$ls3$1@news.cybercity.dk...
>
> Tim Sørensen <someone@microsoft.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ar37bv$doq$1@news.cybercity.dk...
> > "Lasborg" <Lasborg.news@kandu.dk> wrote
> > > jeg har to slørhaler i en bowle, og det er fint nok, ingen problemer.
> > >
> > > Problemet er at den ene flyder oven på. Hvis den svømmer, kan den
holde
> > > sig nede. Men nå den stopper flyder den til overfladen som en prop.
> >
> > Nu er slørhaler jo nogle kunstige fisk, som ind i mellem har det med at
> > opføre sig underligt.
> > Det kan jo også ske at den er blevet skadet, eller dens svømmeblære er i
> > stykker.
> >
> > Det har jeg oplevet 1 gang og der døde fisken desværre.
> >
> > Du kan vidst ikke gøre ret meget andet end at vente og se hvd der sker.
>
> Når en fisk får problemer med svømmeblæreren opfører de sig ikke som
her
> nævnt, her er det næsten
> et problem at den flyder for godt.en fisk med svømmeblære problemmer,
kan
> som regel ikke holde sig oppe i
> vandet, men synker så snart den står stille.
>
> Slørhaler er kendt for at være itroligt forslugende, og det kan vel
> skyldes at den har fået luft i tarmene.
> Prøv derfor at undlade fodring i en dag eller 2, og hvis det ikke
fjerner
> problemmet, er der nok ikke megen
> hjælp at hente ud over at slå den ned.
>
> Carsten
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 23:22

Thomas Schreiber - stall.dk <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar3lir$t8n$1@sunsite.dk...
> Hvordan slår man en fisk ned?

Fanger den op og hammer den ned i et hårdt gulv.

Nu ingen diskutioner om måder at aflive fisk på!!
For fisken dør aldeles øjeblikligt.

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-11-02 01:29

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote
> Fanger den op og hammer den ned i et hårdt gulv.
Det bliver da noget svineri på gulvet!

Det er da mere hygieinisk at skære hovedet af den på et brædt!

> Nu ingen diskutioner om måder at aflive fisk på!!
Det slipper du ikke for!
Usenet er beregnet til det

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-11-02 10:00

Det var en joke. Det er jo ikke som om fisk går rundt oprejst.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:ar3rt0$17jf$1@news.cybercity.dk...
>
> Thomas Schreiber - stall.dk <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ar3lir$t8n$1@sunsite.dk...
> > Hvordan slår man en fisk ned?
>
> Fanger den op og hammer den ned i et hårdt gulv.
>
> Nu ingen diskutioner om måder at aflive fisk på!!
> For fisken dør aldeles øjeblikligt.
>
> Carsten
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 14:30

On Sat, 16 Nov 2002 10:00:25 +0100, "Thomas Schreiber - stall.dk"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

>Det var en joke. Det er jo ikke som om fisk går rundt oprejst.

hmm.... hva' med søheste ?

--

Hilsen Kong Kurt

Musik til festen? www.2tykke.dk
Stort er godt, så jeg er go' nok !

Kommentar
Fra : Ibaek

Dato : 19-12-02 11:12

Det kan være pga ilt-mangel

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-12-02 17:14

Hej, Lasborg! Hvordan har din slørhale det? Verden venter spændt på, om den har overlevet.....

Kommentar
Fra : Stefus

Dato : 27-12-02 21:22

Din fisk har: Balancesyge

SYMTOMER: En fisk, der er remt, vil have problemer med at bevare sin ligevægt i vandet og mister ofte balancen, svømmer med bugen opad eller sidelæns.
ÅRSAG: Skader eller slag mod svømmeblæren ved uforsigtig håndtering eller efter kampe, sekundær bakterieinfektion, dårlig vandkvalitet eller medfødt handicap.
BEHANDLING: Veden bakterieinfektion må vandkvaliteten forbedres og tilsættes foreskrevent antibiotika. Hvis en ydre årsag mistænkes, isoleres fisken i et sygeakvarie med lavt vand. Hvis der ingen forbedring er i tilstanden efter 7 dage, så overvej aflivning.

Kommentar
Fra : lil_las

Dato : 29-12-02 23:08

Er der ilt nok i din bowle?
Nogle fisk søger automatisk op i vandoverfladen når de ikke får ilt nok. Har du planter i vandet, de er med til at øge iltindholdet i vandet, som jo kan være problemet.

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 31-12-02 16:28

Hvad er der sket med din fisk

Vi er mange der gerne vil vide om den er død, og i så fald var det en naturlig død, eller måtte du tage den hårde metode ibrug, og kyle den hårdt ned i et beton gulv

Kommentar
Fra : Lasborg

Dato : 19-01-03 00:38

Hej Hej alle, jeg er ked af at jeg ikke har svaret før...

Desværre klarede slørhalen den ikke. Jeg aflivede den efter ca en uge hvor det blev værre og værre.

men tak til alle dem der har været med til at skrive indlæg.

Jeg har nu fået en ny slørhale, den hedder hemmingway. Og den har det super

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-01-03 11:00

Tillykke med din Hemmingway. Godt du fik aflivet den første. Selv om det kun er en fisk, så er der ingen mening i, at den skal lide. Og det er jo bestemt ikke rart at se på.
Husk lige at læse kommentarerne igennem og godkend én som svar.

Kommentar
Fra : macaw

Dato : 12-03-03 18:10

Først og fremmest hører slørhaler eller for den sags skyld ikke hjemme i en bovle....så er det sagt!!

Din slørhale kan have en sygdom eller anden defekt i svømmeblæren, prøv at hæve temp. til ca. 25-26 grader over en uge og se om den ikke kommer sig.
Men igen få nu et rigtigt akvarie til dine fisk..

Fidelihut

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 12-03-03 19:28

Hej

Hvordan går det med din nye fisk, vi er nok nogle stykker der er spændte. Hvis du har to og de får unger vil jeg gerne have en unge, det vil gå hænd og blive en legende i slørhale kredse.

Undskyld Fidelihut, men har du ikke læst at fisken døde for længst og at der er blevet anskaffet en ny.

Kommentar
Fra : thomas04

Dato : 17-02-04 20:28

hej jeg har en slørhale som havde det fint indtil at de andre fisk begyndte at nappe den. Så flyttede jeg den over i et andet akvarie og nu ligger den bare helt stille det samme sted og den har fået en hvid streg langs rykken... nogle som kan hjælpe?

thomas m

Kommentar
Fra : glenni

Dato : 19-02-04 08:43

jeg har en slørhale og den lever også i en bowle og den har det godt så det er noget pis og sige at en slørhale ikke kan leve i en bowle..! måske er det rigtig at de bliver rundtosset da der ikke er nogen hjørner, men hvis der kommer planter i så er det jo ligeså godt..!
Glenni..!

Kommentar
Fra : Mona_Beck

Dato : 10-03-04 13:30

Jeg har det samme problem med min ene slørhale, og den går i et rigtigt akvarium, ganske vidst kun 30 L, men bare rolig, jeg er på udkig efter et større. Men så længe de ikke er større end de er går det.
Min har jeg været ret bekymret for, for den laver også det der nummer med at ligge i overfladen og flyde op som en prop når den stopper med at svømme, men.... og i morges havde den det fint, (og jeg fodrer 2 gange dagligt, morgen og aften) men da jeg havde fodret den begyndte den med det halløj igen. og nu ligger den i overfladen igen. Kan jeg give den noget andet foder måske? Nu får den bare de der flager til ... guldfisk og slørhaler tror jeg...

Hjælp min stakkels fisk!!!!

Kommentar
Fra : simonschmidt

Dato : 14-10-04 22:36

Svinet har luft i maven...gi den lidt kål og problemmet løser sig selv...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-10-04 15:13

Håber, at Hemmingway stadig lever og har det godt...
Hilsen Birgitta.

Kommentar
Fra : dyrevennen

Dato : 30-12-04 16:44

Hej allesammen..
for ikke så længe siden købte jeg en løvehovedslørhale (eller sådan noget).. jeg ville gerne prøve noget nyt og dyrehandleren sagde at de havde samme behov som de alm. slørhaler.
jeg ved ikke om den har været syg, det så ikke sådan ud, men efter ca. en uge døde den pludseligt....??!
kan ikke lige huske hvad en normal levetid for en slørhale er..? men min første levede i næsten et år. :)

nu havde jeg fået nogle alm. igen og de havde det fint. den ene døde så, og så er det vidst meget normalt at den anden følger efter er det ikke? det gjorde den i hvert fald.
nogle dage før de døde gjorde de faktisk det modsatte af at flyde, - de faldt til bunds når de stoppede med at svømme.. Blop (som den ene hed) gjorde det i nogle dage men stoppede så igen. efter nogle dage gjorde Minnie det så også... hun/han fik det fint igen. men næste dag gjorde Blop det så igen! dagen efter døde Blop og Minnie fulgte som sagt efter. Tjaee jeg ved ikke hvad det var med dem, men det var i hvert fald mærkeligt!

R.I.P. Minnie og Blop!

Hilsen Mig!