/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Dropdown menu + img name fejl
Fra : Marejka
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 09-01-06 14:38

Hej folkens, håber en venlig sjæl kan hjælpe en rimelig nybegynder hvad angår dreamweaver.

Har sådan set fundet frem til hvordan jeg kan lave dropdown menuer, via layers (dog temmelig bøvet synes jeg) eller ved at sætte funktionen ind på et stykke tekst via behaviours.

MEN MEN når jeg vil tage udgangspunkt i et BILLEDE og gå over funktionen behaviours/pop up menu, så får jeg en fejl i dreamweaver, som siger noget med img name not defined (javascript). Andetsteds på nettet læste jeg at det skulle hjælpe at downloade noget javascript JSDK hvilket jeg har gjort men mangler ligesom forbindelsen til at det til sidst fungerer i dreamweaver.

Er der nogen der har en anelse hvordan jeg kan fikse problemet med det her javascript, eller om der findes en anden løsning hvordan jeg kan få det til at virke?
(Altså markere et image i Dreamweaver, vælge pop up menu i behaviours, og så den ikke giver mig nogen error?)

Ærbødigst tak....

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-01-06 16:59

Jamen det kommer an på hvilken java du har liggende på din PC (Men alligevel kan jeg ikke forestille mig det er det)
Men java j2sdk - Er standart udgaven som almindelige folk bruger
Java j2re - er udviklingsmodellen som proffessionale udviklere bruger

Ellers er det omvendt (Kan aldrig huske det) Men de fås begge hos java sun:
j2sdk http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp
j2re http://java.sun.com/j2se/1.5/

Men kan ikke forestille mig at det er der dit problem ligger....
Normalt er det vist nok tilføjelses produkter til DW Dropdown/flyout menuer

Kommentar
Fra : Marejka

Dato : 10-01-06 09:42

Hej Peque,
tusind tak for svaret - det kom jeg dog ikke videre med. Men, jeg kom i tanke om at jeg ikke har prøvet at bruge et roll over image, men blot et normalt billede, og det behøver / skal det jo ikke være i min navibar. Så trylletrylle, med roll over image virker det - ved godt nok ikke hvorfor og det er jo ikke løsningen på selve problemet, men det er det jeg har brug for... tak anyway, hav en god dag!