/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
GoLive mangler billeder
Fra : piche
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 09-01-06 10:52

Hej
Jeg har tidligere brugt Dreamweaver til fremstilling af hjemmesider, men vil nu gerne gå over til GoLive.
Jeg har fremstillet siderne incl. billeder. Diverse links er i orden iflg. programmet og ser også ok ud i prewiev.
Men efter at have uploaded mangler billederne på hjemmesiden.
Kan nogle hjælpe???

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-01-06 11:18

Har du prøvet efter du har lavet alle links, så at trykke på "Refresh View" den knap med de to modsat rettede pile som fremkommer når du har fået forbindelse med upload siden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-06 11:32

Problemet er oftest at du har forskellige angivelser på billed og i koden til billedet på hjemmesiden.
Check om navnene er 100% ens begge steder. De fleste hjemmeside servere kender forskel på store og små bogstaver, i modsætning til, når du køre test lokalt på din egen PC.

Et godt råd: Alle linknavne og filenavne staves med små bogstaver, så kommer du ikke galt afsted.

En enkelt undtagelse er CLASS filer der især styres fra andre CLASS filer; her skal man holde tungen lige i munden!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-06 11:35

Lige en ting mere!
Hvis du lokalt har billeder i en undermappe, så skal de også ligge i en undermappe med samme navn på serveren.

Husk stadig at stave med små bogstaver!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-06 11:40

Jeg har set tilfælde hvor en af de gode KANDU brugere, på sin hjemmeside, har refereret til billeder på sit drev med en direkte angivelse.
Hjemmesideserveren kan naturligvis ikke hente et sådant billed, da den ikke har adgang til hans private computer.
Angivelse af en sti til filen skal være korrekt. - Det er her, at alt for mange falder i vandet!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-01-06 15:50

Det er jo sådan i GL at du ved hjælp af draw and point nemt kan lave et link mellem billedet og kildefilen.
Hvis du så uploader den på samme måde kan det ikke gå galt...ja, selvfølgelig kan alt jo forekomme når vi snakker internettet

Prøv dette.

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : piche

Dato : 11-01-06 21:41

Tak for svaret severino.

Da jeg billederne sammen med html-siderne fungerede det.

Hilsen
piche