/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
amitech skanner
Fra : hj51r
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 09-01-06 10:40

For 1 år siden fik jeg en ny komputer med xp installeret men nu virker min skanner ikke .
Jeg har ikke Installeret sp2 .
hvad gør jeg for at få det til at fungere?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-01-06 10:56

Hej

Har du tjekket at alle stik sidder som de skal?

Du beskriver ikke "hvordan" den ikke virker. Er der liv i scanneren? Strøm på?
I hvilken forbindelse sluttede scanneren med at virke?

Du kan evnt. koble scanneren fra (Hvis der er liv i den) Afinstallere driveren, for herefter at installere forfra.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-06 11:09

Slet sanner og geninstaller den

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-06 11:21

Du kan også gå ind i Systemværktøjer og gendanne computeren til før problemet opstod
Mvh Sune

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-06 14:03

Tænd scanneren, gå i Kontrolpanel-System fanebladet Hardware der finder du Enhedshåndtering og åbner, der finder du din scanner, hos mig under Billedbehandlingsenhed Color flatbedscanner, det ligner sikkert hos dig, højreklikker du på scanneren og vælger Opdater driver, når du bliver bedt om det, lægger du din instalations CD i skuffen, og fuldfører guiden, så skulle det virke.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-01-06 16:51

Hm...........det ville være rart med en tilbagemelding om der er "liv" i scanneren. Det hjælper jo ikke ret meget med ovenstående forslag (inclusive mit eget), hvis det er scanneren som er død.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 09-01-06 18:28

Skanneren blev købt og fungerede udmærket til windows 98,
nu har jeg xp,her fungere den ikke den melder fejl allerede ved installationenDer er lys i canneren men den bliver ikke instaleret.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-01-06 19:29

Ok.

Det er driveren der mangler. En driver er et program som får win98 eller xp til at kunne snakke sammen med printeren. Der er forskellige drivere til win98 og til xp.

Hvis du har en CD liggende som fulgte med printeren, skal du bruge den. Her vil driveren til xp ligge.
Du starter med at frakoble printeren til computeren.
Herefter i med CD rommen og kør installationen.
Du vil på et tidspunkt få besked på at koble printeren til, eller også gøres det efter installatin.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-06 13:49
Annuller spørgsmålet
Fra : hj51r

Dato : 30-01-06 08:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar,men jeg har fået at vide at det ikke nan fungere sammen ,jeg annullerer derfor dette spørgsmål