/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Titanic
Fra : shallowbay
Vist : 867 gange
40 point
Dato : 08-01-06 17:39

Hvorfor er der ikke nogen katagori til læsning?

Jeg hørte lige at der nu kun er en 3 - 4 stykker af overlevende tilbage fra Titanic. Det er synd at tænkte på at i vores næste generation vil de overlevende kun være nogen der engang var i live.

Jeg tænkte om der ikke er nogen der kender til nogen bøger skrevet af de overlevende om det de oplevede?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 08-01-06 17:47

Prøv at tjekke bibliotek.dk

Der findes en del om Titanic, men det meste er vist fortalt i skønlitterer form, men det er et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-01-06 18:11

Ja men det er jo en del af livet at dø....

Her er nogel dage der ved forsvaret flages... fra disse begivenheder er der heller ikke nulevende....

2. februar Kampen ved Mysunde 1864
11 februar Stormen på København 1659
2. april Slaget på Reden 1801
18. april Slaget ved Dybøl 1864
9. maj Kampen ved Helgoland 1864
1. juli Slaget i Køge Bugt 1677
6. juli Slaget ved Fredericia 1849
25. juli Slaget ved Isted 1850
4. oktober Stormen på Frederikstad 1850

Faktisk er der mange andre katastrofer der ikke er omgivet at så meget romantik som Titanic der ikek ofres megen opmærksomhed... Bare i Iraq er der i den sidste krig slået flere mennesker ijehl end der omkom ved Titanics forlis. Om ikke lang tid vil bare antallet af dræbte amerikanske soldater overstige dødstallet fra Titanic...

Romantik er interesant, men det var mere interesant hvis vi som levende lærte at live har værdi imesn vi lever....
Menskers skæbne er først for alvor værd at skrive om når de er døde... F.esk H.C.Andersen eller Dan Turel
Fortidens klovne nutidens helte....

PS. husk at give konen blomster imens hun lever

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : barslev