/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ny funktion på Kandu?
Fra : dova
Vist : 821 gange
50 point
Dato : 08-01-06 11:15

Er det noget nyt, eller er det bare noget der har undgået min opmærksomhed

Ude til højre, er der en rubrik: Statistik

Indeholder nu:
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste.

Den er i hvert fald ikke ajourført

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 08-01-06 11:18

Det er da noget nyt, men den passer ingen steder.

Selv "almindelige" brugere er på listen med superpoint.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-06 11:21

hah - den havde jeg heller ikke set - hmmm - mere til dem der konkurrerer - måske ikke så smart ??????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-06 11:27

Mon ikke kandu.dk-teamet er ved at finpudse statistikken ?

Ja, det er nok benzin til flere brande der er ved at blive produceret.
Så kan der blive diskuteret....hvem er bedst, set i forhold til måned,år,sidste år, svar, tip....og hvad ved jeg.

Det bliver aldrig kedeligt at være her !!

Fortsat god søndag i solskin eller foran skærmen.

mvh
jakoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-06 11:28

jakoe....godmorgen jakjoe

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-01-06 11:35

hmm. der er vist lagt op til "stjerne krig"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-06 12:03

Yes -endelig kan man blive værsat som ganske almindelig bruger. (Emesen.)
Så mangles der bare stjernerne. *****

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 13:05

Så er der kommet en funktion mere.

Nu kan man se på hvilken dato en bruger sidst har været logget på kandu.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-06 13:22

Er du glad nu Dova ? http://www.kandu.dk/topmonth.aspx?mode=2

Finpudsningen er afsluttet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 13:28

ans

hvor finder du den med hvornår en bruger sidst har været logget på

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 13:32

Ved at logge ind på brugerprofilen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 13:34

Vafff...??? Og JEG er kommen med på listen i år???? Som ganske almindelig NORMAL bruger?? --Jeg får da ikk' superpoints, da...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 13:35

Det var så en forbedring der forsvandt.
Ja mere benzin på bålet, mildest talt. Så kan man vist godt finde andre vintersysler for så kommer det useriøse i højsædet igen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 13:36

Næ jakjoe, finpudsningen er ikke helt ok endnu

for jeg står til at have optjent 50 point i denne måned og dette år.

men jeg har for spørgsmål stillet fra 1/1og frem fået 350 point og ikke 50.

Og hvis de spørgsmål jeg har svaret på, som er stillet før 1/1 , men først accepteret efter 1/1 tæller med, så nærmer det sig 2000 point, for min total var 123xxx da kandu startede op igen, og nu er den på over 125000.

Ikke fordi det betyder noget særligt, for det er et sygt system, men jeg bliver så irriteret når oplysninger af den art er forkerte.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 13:46

Point, point, point.
Hvis flest point betød dygtighed kunne jeg forstå det, men mange point er som regel ensbetydende med at man bruger meget tid, og så måske en god portion frækhed.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-06 20:12

Dova - tidligere har det været sådan at det er accept-tidspunktet som er beregningsgrundlaget for månedens point.
Og det kunne tyde på at det stadig er gældende.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 21:21

Måske emesen.

Men 5 af mine besvarelser til ialt 350 point, er alle spørgsmål der er stillet og besvaret i denne måned.

Og så skulle de også være med på listen, men det er de ikke. Der er kun registreret et besvaret spørgsmål i denne måned til 50 point.

Og hvis det er accepttidspunktet, sådan at de svar der er fra tidligere men bare først er accepteret nu, så er det meget værre, for jeg har tjent næsten 2000 point siden 1/1-06.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 21:40

Det er kun når xx gør opmærksom på sin stilling, jeg kigger på "top 50".

Jeg kan da på nuværende tidspunkt at "listen" ikke stemmer overens med sandheden.

Jeg vil nu også hellere ha' ledige point.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 22:21

Ja, de ledige point skal man passe på nu, for dem får man ikke så mange af, og Kandu stjal jo nogen til at begynde med, da der blev taget 100 ledige point for alle stillede spørgsmål.

Men jeg har også fundet ud af, at den "scoreliste" ikke kun er forkert for mit vedkommende.

Så måske man først har startet registreringen nogen dage efter den 1/1, det er næsten den eneste mulighed.

Men hvad pokker skal man så med den, når den ikke viser rigtigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 22:26

Hjælper denne forklaring fra Rasmus, dova?
Svar på min utilfredshed med månedsstatistikken, som jeg jo mener er en af årsagerne til at nogen svarer hæmningsløst.
"Med hensyn til månedens præmie bliver vi nødt til at holde styr på hvor mange point de forskellige brugere har optjent, for at kunne vise lodtrækningen, så listen skulle vises på en eller anden måde. Vi har fået mange henvendelser som kørte på hvor den liste blev af"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 22:27

Kandu stjæler også point, når man annullerer et ubesvaret spørgsmål. Tidligere kunne man slette og få sine "ledige" point retur, det kan man ikke i dag

Det er heller ikke muligt at redigere i sit spørgsmål.

Hvad vil du bruge den "scoreliste" til?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 23:08

Ja Bjarne, men det er jo ligesom ikke så meget værd, når månedsstatistikken er hammerforkert.

Hvis nu vi tager den første på listen, Nordsted.
Så er hun registreret med 9 bevarelser til ialt 1391 point.

Men hvis man går ind i hendes historik, er det jo nemt at se, at hun har besvaret 13 spørgsmål til ialt 2206 point.
Og det er allesammen spørgsmål der både er stillet og besvaret i denne måned.

Det samme for nummer to på listen bentjuul o.s.v.

Ans, hvad vil jeg bruge den liste til

Egentlig ikke noget specielt, men når systemet er bygget op på den måde at den er der, og så sammenholdt med

Bjarnes kommentar

Citat
Hjælper denne forklaring fra Rasmus, dova?
Svar på min utilfredshed med månedsstatistikken, som jeg jo mener er en af årsagerne til at nogen svarer hæmningsløst.
"Med hensyn til månedens præmie bliver vi nødt til at holde styr på hvor mange point de forskellige brugere har optjent, for at kunne vise lodtrækningen, så listen skulle vises på en eller anden måde. Vi har fået mange henvendelser som kørte på hvor den liste blev af"

så er det mindste man kan forlange, efter min mening, at så skal der ikke vises en række forkerte oplysninger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-06 23:16

Ærgeligt man ikke kan sortere listen efter antal svar i stedet for efter antal point.

...så ville jeg nemlig rykke et par pladser op i statistikken

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 23:22

Er det ikke lidt pedantisk, at gå op pointstatistik.
Hvad med at gå op i gode svar?
Stjernesystemet er heller ikke skudsikkert. Fik lige en dårlig bedømmelse af en ny bruger der troede at der skulle accepteres efter første kommentar. Nå, men vi fik vist løst problemet og er det ikke det. som det handler om?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-06 23:29

Når vi nu er i gang.

Har I lagt mærke til, at når I trykker på CODE kommer CITAT og omvendt....eller er det kun hos mig ??
Citat
Kode

Dova, når vi nu når til den 1 feb. så kører det sikkert som det skal.
Det er nok noget med at de første af årets dage har der ikke været reg.

Mit regnskab ser ud til at være ok...kan det trøste dig.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 23:32

nænæ molokyle, ikke et par pladser kun en

Bjarne

Citat
Er det ikke lidt pedantisk, at gå op pointstatistik.
Hvad med at gå op i gode svar?
Stjernesystemet er heller ikke skudsikkert. Fik lige en dårlig bedømmelse af en ny bruger der troede at der skulle accepteres efter første kommentar. Nå, men vi fik vist løst problemet og er det ikke det. som det handler om?

Jo, det er da primært at løse problemer det handler om.

Og nej, det åndssvage stjernesystem er også noget skod.

Jeg kan lige se nogen sidde og fryde sig, når de accepterer et svar og kun giver to stjerner til en bruger, fordi vedkommende så ikke får andet end de halve point.
Så kan man jo altid gøre sig sine tanker, om visse andre brugere måske havde fået 4 stjerner for den samme besvarelse.

Så alt i alt, har Kandu da fået gjort det hele endnu mere pointfikseret end før.

og så er det jeg mener, at når man har det....så skal det vel for pokker ikke være det ud fra forkerte beregningsgrundlag.

Så kan du kalde det pedantisk, det er det måske også, men jeg har det altså lidt sådan, at uanset om det drejer sig om Kandu's pointstatistik eller kriminalstatistikker eller beregninger af overskuddet på betalingsbalancen, så er det bare spil for galleriet, hvis statistikkerne bygger på forkerte beregninger og optællinger.

ORDNUNG MUSS SEIN

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 23:37

Nej, det er ikke kun hos dig jakjoe.

Her er det også lidt ligesom en bil med kludder i ledningsnettet, hvor man skal trykke på hornet for at få sprinkleren til at virke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 23:41

dova

Kan du så ikke glæde dig over at du ligger nr. 1 på denne liste http://www.kandu.dk/topmonth.aspx?mode=2

Et er hvad, der står skrevet i de lister et andet er vel de point, som bliver tilskrevet brugeren/brugerne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 23:44

Den side kan man så ikke får frem, men det er sidste års "bedste"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-06 23:44

Ja, ja!
Jeg forstår da godt, at skal det være der skal det være i orden.
Vil bare så gerne have et opgør med pointkapløbet, der skaber flere dårlige svar end egentlige løsninger.
Jeg husker godt da jeg startede og hurtigt fandt ud af, at man skulle være først på aftrækkeren med et kort svar for så var pointchancen størst, men det er og bliver noget hø.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 09:28

Jeg synes pointsystemet er helt fint, bortset fra at det altså burde være antal besvarelser og ikke point der var afgørene for placeringen i statistikken.

Jeg synes der burde lægges mere vægt på om man har besvaret 10 spørgsmål af 10 point, end at have besvaret 1 spørgmål til 100.

BjarneD -> Hvordan i alverden kommer du til denne konklussion:
Citat
..skaber flere dårlige svar end egentlige løsninger.

???

Det er da vel for pokker da spørgeren der afgør hvilket svar der bliver accepteret.

Du mener sikkert : ...øger antal tåbelige kommentarer i håbet om at få sit indlæg accepteret?

..men dét tror jeg nu heller ikke på

Et indlæg er blot en kommentar og ikke altid et bud på et svar. Ofte for at uddybe/belyse et svært emne i et forsøg på at hjælpe spørgeren på rette vej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 10:49

Molo, det du udtrykker er sådan det bør være, men ikke som det faktisk er.
Spørgeren ved ikke altid at man kan kommentere for at medvirke til løsning (få bolden i spil) eller søge efter uddybning.
Jeg vil ikke give eksempler da der hældes rigelig benzin på bålene i øjeblikket.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 11:16

BjarneD -> Jamen så vil jeg da komme med et 'tænkt' eksempel :

Spørgsmål : Hvordan indstætter jeg CSS i et XHTMLdokument for at få en HTML validator til at godtage koden?

1. Kommentar : Hvad rager det dig

...enhver med en smule omløb i hovedet vil IKKE acceptere et sådant svar.

2. Kommentar : Således:
Kode
<style type="text/css">
<![CDATA[

..din CSS kode !

]]>

..eller brug et externt stylesheet du insætter i din <head> ... </head> sektion med markøren :
Kode
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="MIT_STYLESHEET.css" />

hvor : MIT_STYLESHEET.css er din externe CSS fil. Du kan evt. angive en relativ eller absolut sti til filen. Eks.

../CSS/MIT_STYLESHEET.css eller http://www.MIN_SIDE.dk/CSS/MIT_STYLESHEET.css. Da man ikke ved i hvilken HTML fil i træstukturen atylesheet'et bliver indlæst er det imidlertid altid bedst at angive stien i forhold til rod elementet /

Altså i dette tilfælde : /CSS/MIT_STYLESHEET.css

Du er velkommen til at spørge videre, hvis der er noget du ikke helt er med på.

Nu kan spørgeren acceptere eller spørge ind til detaljer

..og så er det jo hverken dig eller mig der skal afgøre om kommentare er relevante, lødige, brugbare eller andet. Det er og bli'r spørgeren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 11:36

Enten tror du, at det er dig jeg hentyder til eller også har du ikke fattet hvad jeg mener for der er jo andet end webdesign på Kandu og det er næppe i den kategori smartass' huserer.
De dårlige eller direkte forkerte svar er ofte indpakket sukkersødt for der findes da også eksempler på korrekte svar i grim indpakning.
Det er vist ikke mig du behøver at give anskuelighedsundervisning og så skal DU vist erindre at den slags svar du giver eksempel på der kun forstås af mere hardcore brugere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 12:17

Ok. så laver jeg et mere 'ned på jorden' eksempel BjarneD :

Spørgsmål : Jeg har problemer med at holde mig når jeg kører med offentlige transportmidler. Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd?

1. Kommentar: Pis i bukserne.
2. Kommentar: Lær at holde dig.
3. Kommentar: Tis af INDEN du går hjemmefra
4. Kommentar : Søg hjælp her : http://www.netdoktor.dk/centre/inkontinens/

..fatter du min pointe nu?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 12:21

MIN pointe er : Lad dog spørgeren afgøre; hvad der er brugbart og ignorer de andres indlæg. Hvis ikke du finder disses relevante? Lad em stå for 'egen regning', så skal spørgeren nok selv afgøre resten.

Det er ofte 'modsvarene' fra andre brugere end spørgeren, der får den slags 'unoder' til at eskalere

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 12:28

Modsvar eller rigtige svar?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 12:30

Dine eksempler har intet med det jeg tænker på, at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 12:32

Med 'modsvarere' mener jeg de der kun deltager for at rette i andres kommentare. Deltager man selv i sådant? Ja, så bærer man jo selv ved til bålet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 12:58

Det forståes, men det er slet ikke den slags jeg tænker på.

Jeg tænker på de der besvarer ud frta alt for ringe viden bare for at hente point.

Ordet er jo frit og enige bliver vi åbenbart ikke da vores måde at se tingene er alt for forskellig (på det område).
Molo, skal vi ikke i stedet diskutere socialpolitik så vi kan finde noget at enes om.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 13:10

BjarneD ->
Citat
...de der besvarer ud fra alt for ringe viden bare for at hente point.

..høster som de har sået

Chancen for at 'score' er altid størst ved et sobert, detaljeret og korrekt svar

..socialpolitik eller ej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 13:14

Det kan vi ikke blive helt enige om på trods af din næsten bibelske formulering.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 13:35

http://www.kandu.dk/spg80757.aspx#888445
ikke at jeg bebrejder noget, men harmonerer det med dette?

Citat
MIN pointe er : Lad dog spørgeren afgøre; hvad der er brugbart og ignorer de andres indlæg. Hvis ikke du finder disses relevante? Lad em stå for 'egen regning', så skal spørgeren nok selv afgøre resten.

Det er ofte 'modsvarene' fra andre brugere end spørgeren, der får den slags 'unoder' til at eskalere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-01-06 14:05

Du ku osse ta ble på, mol.

Hvor gammel er du egentlig? Har du altid haft det problem?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-01-06 16:50

Hvorfor mon jeg pludselig får mails fra detteher spørgsmål NU???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 17:01

Ble? Gammel? Birgitta?

Helt ærligt: Kunne du ikke udtrykke dig en smule mere klart og specifikt, hvis din kommentar er henvendt till min person?

Jeg er så dårlig til at gætte hensigten

(Se; her har vi netop én af de bemærkninger der ligger uden for emneområdet og helt ekseptionelt : Tager jeg ´'bolden op', da jeg mener det har relevans i denne forbindelse!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-01-06 17:12

Jamm, du stiller et spørgsmål:

Citat
Spørgsmål : Jeg har problemer med at holde mig når jeg kører med offentlige transportmidler. Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd?

Og du kommer selv med 4 kommentarer. Jeg kommer bare med en femte kommentar...
--Jeg prøver da ikke på at flove dig... Der er da mange andre end DIG, der har det problem...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 21:07

Skudt HELT og aldeles forbi Birgitta!

Kan du ikke skelne imellem et opdigtet eksempel ..som jeg gjorde opmærksom på det var, med ordene ;
Citat
Ok. så laver jeg et mere 'ned på jorden' eksempel BjarneD :

..efter tidligere at have leveret salven ;
Citat
BjarneD -> Jamen så vil jeg da komme med et 'tænkt' eksempel :

..eller læser du ikke kommentarene igennem Birgitta?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 21:09

Ps. Birgitta: Der er hér i omtalte eksempel tale om et retorisk spørgsmål

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 21:24

Molo, jeg tror faktisk at Birgitta har humor.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 21:31

BjarneD -> ..dét bør komme an på en prøve !!!

..som om jeg var underbemidlet i dén (hen-)retning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 21:38

Jeg er ret sikker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 21:43

..OG ..hvor bli'r dova af?

..nu vi har 'snakket' så megen 'ved siden af'?

Lad mig afslutte med at bemærke :

Citat
BRUGERSTATISTIK ...samt "Månedens Præmie";

..bør gå til den/de der har svaret på FLEST spørgsmål

..til andre brugeres tilfredshed !!! 8-)

CITAT: Slut !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 21:51

OK. Jeg kunne godt tænke mig, at man trak lod mellem alle aktive brugere i en måned uanset hvor mange point de har optjent. Det ville måske motivere de der ikke har tid til, at deltage og besvare en masse spørgsmål og vi har da heldigvis set nogen vinde efter en besvarelse.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-01-06 22:46

Njah, det kunne være humor, ---eller jeg kommer med den vinkel, som JEG ville give DET "tænkte" eksempel... ----Eller osse mener jeg at SKJULER du noget for os molo...
Du kan selv vælge, -efter hvilket humør du er i..

DET er ikke godt at vide...... .

Har dova fejlplaceret emnet??? Skulle det have været i "kandu"?

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 13-01-06 14:29

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-06 14:40

Tak dova,

sidst jeg så på listen passede den heller ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-06 21:16

Hej dova

Kandu har nu ændret på listen så "almindelige" brugere ikke står der.