/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Usb til netværk
Fra : joand
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 05-01-06 20:55

Er det muligt at koble min vejrstation vantage pro2 som har usb udgang til trådløs netværk
den er koblet til min stationær komputer nu, men for at den ikke skal stå tændt,så
trækker man data fra den igennem det trådløse netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-06 22:44

Ja det skulle kunne lade sig gøre!
ALDI havde for nyelig nogle enhedder beregnet til printer, så den både kunne bruges til USB og Parrallel.
Det er en Blue Tooth enhed, så skal du bare have en Blue Tooth Dongle og lave en forbindelse mellem dem.
Det er NorthQ der forhandler dem, og typenumret er NQ-16100. Se dette link http://www.northq.dk/products/usb/nq16100.html

Kommentar
Fra : joand

Dato : 06-01-06 17:48

jeg tænkte om man få en adapter fra usb til rj45 som sidder i den trådløse router
for så er jeg jo fri for flere trådløse enheder?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-06 19:35

AV min arm!?
En USB netkort får strøm fra USB stikket, så om der kommer 5 volt ud af din vejrenhed er så et godt spørgsmål?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 06-01-06 20:42

der sidder kun 3x1.5volt i stationen så det går jo nok ikke
der sidder en logger i apparatet som man udlæser fra så kan det måske
ikke lade sig gøre?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 06-01-06 20:42

der sidder kun 3x1.5volt i stationen så det går jo nok ikke
der sidder en logger i apparatet som man udlæser fra så kan det måske
ikke lade sig gøre?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-06 21:09

Måske er der en løsning!?
Jeg har lige købt en lille boks der kan overføre data fra en enhed til en anden, selv uden at bruge en PC.

Den kan f.eks. tilsluttes en kortlæser i "Source" porten og en extern USB harddisk i "target" porten. - Man trykker på en knap på boksen og data overføres.
Den kan strømforsynes fra indbyggede AAA batterier (3 stk) eller fra en strømforsyning eller via et kabel til en USB port med strøm på.

Desværre er der ikke noget navn på enheden eller på den danske vejledning. Men den er købt i ALDI.

Det kan dog oplyses at den heder noget med OTG-101 og New USB OTG bridge. Den er produceret i Kina.

Mere kan jeg desværre ikke finde på den endnu, men måske findes der oplysninger på nettet?