/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kommandoer vedr opstart
Fra : martin.borre
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 05-01-06 17:38

Jeg bliver ved at få nøgne damer penslet ud over skærmen når jeg tænder computeren. Diverse virusprogrammer og adaware har været brugt men har ikke kunnet få bugt med dem. Hvor kan man finde en liste over de kommandoer der kan gives i Start/kør-kommandolinien i XP? De skulle bl.a. give mulighed for at redigere i de programmer der bliver startet op og utilsigtet som kører i baggrunden.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-01-06 17:50

du kan jo prøve at gå ind i msconfig
altså Start -> Kør -> skriv msconfig (og under fanebladet start kan du se hvad som starter op)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 17:53

...og så kan du deaktivere alle under fanebladet Start, genstarte og sætte dem til et ad gangen for at se om og hvilken der driller.

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 05-01-06 19:25

Alternativt kan du hente dette program som hedder regcleaner. det kan både rydde op i windows start, men også i din registreringsdatabase hvis der ligger noget gemt der.

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

DJ

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-01-06 21:13

det program som djddk henviser til rydder op efter gamle programmer (altså fjerner de rester som er tilbage efter afinstallation af gamle programmer) og har ikke noget at gøre med de programmer som starter op sammen med Windows

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 06-01-06 13:47

Hvis du tester programmet så vil du se at der er en funktion til at fjerne programmer i windows start, har brugt det selv gennem meget lang tid da den er god til lige at rydde op periodisk, men også til at fjerne opstartsprogrammer som lægger sig selv ind ved installation.

Prøv det

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-01-06 13:56

djddk >> sorry, du har helt ret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-06 13:59

Netop en af fordelene ved det program selv om jeg personligt foretrækker jv16 fra samme programmør
http://www.321download.com/LastFreeware/

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 06-01-06 14:02

det skal da lige testes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-06 14:09

Det virker mindre tilgængeligt end regcleaner, men fungerer på samme måde og kan mere.
Husk at hente fra doenload page da macecraft kun sælger den nyeste version

Accepteret svar
Fra : djddk

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-06 10:40

Hvad så martin.borre er du sluppet af med de nøgne damer ??

Godkendelse af svar
Fra : martin.borre

Dato : 08-01-06 13:08

Tak for svaret djddk.

Nu er jeg sluppet af med de nøgne damer. Jeg begynder næsten at savne dem, men hva!