/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slette hardisk
Fra : 19431225
Vist : 2005 gange
200 point
Dato : 05-01-06 11:06

Hej

Jeg har fået et større problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har en ekstern hardisk tilsluttet min pc'er som går i fejl. Fejlen er kommet efter jeg har ændret filnavnet på en mappe på den eksterne , da jeg skulle tage backup over på det eksterne drev kom følgende meddelse: WINDOWS FORSINKET SKRIVNING MISLYKKES. WINDOWS KUNNE IKKE GEMME ALLE DATA FOR FILEN G:\$MFT. DATA ER MISTET. DENNE FEJL KAN SKYLDES EN FEJL I DIN COMPUTERHARDWARE ELLER NETVÆRKSFORBINDELSE. PRØV AT GEMME FILEN ET ANDET STED.
Jeg tænkte at jeg så bare kunne slette hele det eksterne drev og så tage en ny backup, men nu kom der en ny fejl med følgende ordlyd: DER OPSTOD EN FEJL VED SLETNING AF FILER ELLER MAPPER. DET ER IKKE MULIGT AT SLETTE DESKTOP: DEN ANGIVNE FIL BLEV IKKE FUNDET. KONTROLLER AT STIEN OG FILNAVNET ER KORREKT.
Hvordan får jeg slette den externe hardisk så jeg kan forsøge forfra med backup

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-06 11:24

Prøv at kigge på din harddisk med diskhåndtering og her kan du se hvordan.
http://capricornus.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 05-01-06 11:36

formater i stedet for at slette.

Peter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-06 12:17

Wipe skidtet: http://www.thefreecountry.com/security/securedelete.shtml

..og formater derefter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-01-06 13:30

til cabricornus

jeg har gjort følgende

1) kontrolpanel
2)administration
3)computeradministration
4)under "lager" -->diskhåndtering,

her trykte jeg på X og slettede det externe drev, men nu kan jeg ikke finde mit extern drev.
jeg skulle nok ikke have trykt på slet, hvad gør jeg nu???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-06 14:37

Jeg er ikke med på hvad du har gjort - du har ihvertfald ikke fulgt guiden, men hvis det er et usb drev du har så fjern det og luk din computer. Start op igen - uden at tilslutte drevet - når maskinen er startet op så tilslut drevet til en evt anden USB port, så skulle windows gerne finde dit drev og følg så guiden ved at slette evt partition og herefter opret en ny og formater.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-06 14:39

Du har nu et gråt område nederst i højre side (ualokeret) - højreklik og opret partition/formater.
Husk lige at din harddisk i en ekstern USB holder skal være sat som MAster.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-01-06 15:36

mener du i diskhåndtering under administrationen??? her kan jeg ikke finde det du beskriver

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-06 16:15

h-klik på denne comp > vælg administrer > diskhåndtering
nede til højre (evt. rul med pilen)
Du kan nu se din
CD/DVD
harddisk
USB harddisk
Er den slettet - så er den grå og ikke til at læse/skrive på.

Kan du se den.

Husk lige at din harddisk i en ekstern USB holder skal være sat som MAster.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-01-06 16:21

nej jeg kan ikke se den

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-06 16:25

Har du prøvet at gøre det jeg skrev kl 14:37

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-01-06 16:27

ja det har jeg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-06 16:50

Den skal kunne ses.
1. Sidder begge stik i USB kassen på plads.
2. Vender fladkablet rigtigt.
3. venter du med at sætte usb-stikket i comp efter at den er startet
4. Får HD-kassen strøm
5. Er den tændt (lyser)
6. Melder XP om noget som tilsluttes når du sætter USB-stikket i og tænder USB-harddisken
7. Er der en grøn pil ned ved uret

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-06 16:52

Ok, jeg kan ikke hjælpe dig yderligere, så jeg står af her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-06 09:21

emesen -> Det er vist kun i XP Pro at menuen 'Administrer...' findes. Jeg mener ikke den findes i XP Home

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 06-01-06 17:13

jEG HAR NU INDLEVERET MIN EXTERN HARDISK TIL ET EDB FIRMA SOM VIL FORSØGE AT LØSE PROBLEMET. jEG SIGER TAK TIL ALLE SOM HAR FORSØGT AT HJÆLPE MIG.
hVAD SKAL JEG GØRE NU?? SKAL JEG MARKERE ACCEPTER ELLER HVAD????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-06 18:22

Træk lod !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-01-06 19:47

Jeg har aldrig prøvet XP hjemme (XP home)

Jeg afstår fra point.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 07-01-06 19:28

problemet er løst, det viste sig at det var et ben i den externe hardisk som periodisk ikke haVDE FORBINDELSE.
tAK TIL ALLE SOM FORSØGTE AT HJÆLPE

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-01-06 19:38

Windows - Forsinket skrivning mislykkedes

Windows kunne ikke gemme alle data for filen H:$Mft. Data er blevet mistet. Denne fejl kan skyldes en fejl i din computerhardware eller netværksforbindelsen. Prøv at gemme filen et andet sted
Det er kun nogle filer der kommer over herefter kommet ovennævnte besked.

hvad kan der være sket...

På forhånd Mange tak til de folk der gider bruge lidt tid på at svare/hjælpe mig :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 20:05

Hvor stor er den backup-fil

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-01-06 20:49

backup fil er på 16,5 GB, jeg har 2 externe hardiske på hver 80 GB som jeg tager backup på, men det er kun den som laver vrøvl

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 21:14

Har du fortalt den at den skal være dynamisk.
H-klik på denne comp
vælg administrer
vælg diskhåndtering
du kan se dine begge dine HD
den det drejer sig om skal du h-klikke i de grå område hvor der står Disk (X) og vælge opgrader til dynamisk disk.
Er der synlige partitioner på disken.
har du prøvet kun at køre med kun een ekstern HD (tag den ikke fra mens den kører)

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-01-06 21:29

jeg kan først svare imorgen , idet jeg er ved at køre forsøgsbackup på 2 andre computere.
du hører nærmere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 21:32

OK
Et stærkt backup-program som jeg selv bruger er Drive Image 2002