/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Dropdown menu
Fra : thvass
Vist : 517 gange
500 point
Dato : 05-01-06 10:39

Hej,
jeg har en kalender hvor jeg kan vælge månederne via en dropdown menu.
Nu ønsker jeg at udvide denne med en next og back knap, men koden virker ikke.

input name="Button" type="button" onClick="alert(this.form.spring.ListCount -1);" value="Forrige måned" text="Back">
<select name="spring" style="font-size:10pt; font-family:Verdana,tahoma,Arial; "onChange="location.href=this.value;">
<%
// her er der lidt kode til at generede månederne
.
%>
</select>
<input name="Button" type="button" onClick="alert(this.form.spring.ListCount +1);" value="Næste måned" text="Next">

Kommentar
Fra : Rusillius

Dato : 08-01-06 12:35

MAn kan nok ik?

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 21-01-06 00:04

Nu skal jeg lige forstå det ret.

Du vil både at den skriver alle månederne ud i en select til dem hver. Og samtidig at man kan trykke på tilbage og frem, så man kan gå frem og tilbage i månederne, uden at vælge en bestemt måned?

Kommentar
Fra : thvass

Dato : 22-01-06 10:02

Det er korrekt forstået

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 22-01-06 19:18

Hvordan er det du har opbygget dit system? Finder den ud af i hvilken måned den er, via. QueryStrings?

Og ikke andet kan du jo lave en løkke hvor den plusser op, for hver gang. Og mht. frem- og tilbageknapperne, en hvor den tager den pågældende måned og trækker en fra, og en hvor den lægger en til.

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 24-02-06 15:51

Et forslag, der måske kan inspirerer:

Kode
<%@ Language=VBScript %>

<html>
<%
   dtmDate = Request.QueryString("date")

   If dtmDate = "" Then
      dtmDate = Date
   Else
   dtmDate = CDate(dtmDate)
   End if

   xmdnr = Month(dtmDate)

   dim arrMD
   arrMd = Array(,"Jan","Feb","Mar","Apr","Maj","Jun","Jul","Aug","Sep","Okt","Nov","Dec")
   dim ix
   dim knap1
   dim knap2
   knap1 = "NextMD"
   knap2 = "Forrige"

   Response.Write "<select name=md size=12 >"
      for ix = 1 to 12
         if ix = Xmdnr then
            Response.Write "<option selected>"& arrmd(ix) & "</option>"
         else
            Response.Write "<option>"& arrmd(ix) & "</option>"
         end if
      next
      Response.Write "</select>"
%>

<tr>
<td bgcolor="#000000" colspan="3"><font face="verdana" size="2"><b><a
href="KanDukalender22.asp?date=<%=DateAdd("m",1,dtmdate)%>">Næste</a></b></font></td>
<td bgcolor="#000000">&nbsp;</td>

<td bgcolor="#000000" colspan="3"><font face="verdana" size="2"><b><a
href="KanDukalender22.asp?date=<%=DateAdd("m",-1,dtmdate)%>">Forrige</a></b></font></td>
<td bgcolor="#000000">&nbsp;</td>
</tr>
</html>