/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs netværk med Belkin.
Fra : jeanned
Vist : 342 gange
52 point
Dato : 02-01-06 22:42

Hej.
Vi har lavet et trådløst netværk med Belkin Router F5D7231. og i min pc har jeg også et belkin Card.
mit problem er at jeg næsten hele tiden har meget svagt sinal. faktisk logger den msn af flere gange. Routeren står kun 3,5 meter,
fra min pc, og den skulle kunne klare 60 meter uden problemer.

en anden ting er at jeg ikke kan sætte sikkerhed til. lige meget hvad jeg prøver vil den ikke slå til, så det er et åben netværk,
lige nu og jeg vil helst gerne selv bestemme hvem der kommer på..

Nogen der kan hjælpe med med disse problemer????

Hvis i har nogen spørgsmål så skriv og jeg svare så hurtigt jeg kan..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-06 09:33

Start med at checke for nyere firmware til din router!
Det løser ofte en masse problemer.

Husk at gemme dine indstillinger og genstarte din router, så de nye indstillinger bliver aktive.

Styr din adgang via dit MAC filter.

Husk at lave en unik SSID og evt. skjule den.

Brug den samme kryptering på alle enheder.

Prøv at se om dit AP køre med fuld power eller med nedsat effekt på signalet. - De 60 meter er kun teoretisk, og vil afhænge af omgivelserne, hvor der er mange faktorer der spiller ind i signalets udbreddelse.
Der kan være andre ting der forstyrer.