/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
hvor skriverjeg netværksnøglen
Fra : villum53
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 02-01-06 20:11

Vi har et trådløst netværk (D-link), som fungerer fint med den første bærbare computer.

Nu forsøger jeg at koble den næste bærbare på, men jeg får ikke mulighed for at indtaste netværksnøglen, som vi oprettede ved konfiguration af krypteringen.
Netværket er synligt, men når jeg trykker på "opret forbindelse" sker der ingenting.

nogen gode idéer?

villum53

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-06 20:40

Du skal bruge den samme krypteringsnøgle som du bruger til den/de andre maskiner og som er gemt i din router.
Alle enheder bruger den samme nøgle i dit lokale netværk.

Så er det spørgsmålet, om du kan huske nøglen???

Ved wep kryptering skal du indskrive nøglen i 64 eller 128 bit. 128 bit er den sikreste af WEP'erne.
64 bit kan indskrives med 10 HEXdecimale tegn, eller 5 ASCII tegn.
128 bit kan indskrives med 26 HEXdecimale tegn, eller 13 ASCII tegn

ASCII bliver ved lagringen automatisk konverteret til HEX. - Fordelen ved ASCII er at du bedre kan huske hvad koden er, hvis du fx. skriver et navn på et eller andet. Her må du gerne bruge både store og små tegn, samt æøå og tal m.m.
En HEX kode er sværere at huske, da den optræder med en kombination af følgende 16 tegn 0123456789ABCDEF

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 02-01-06 21:20

Hej severino,
tak for dit indlæg. Det besvarer dog ikke helt mit spørgsmål.

Mit problem er ikke at huske netværksnøglen, men at jeg ikke får noget menu-vindue at indtaste nøglen i.

Skal jeg gøre det et sted inde under "netværksforbindelser"?

villum

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-06 21:57

Den må ligge i forbindelsen med den software du bruger til dit trådløse netkort. Jeg har ikke lige en "pling" løsning, men du skal nok søge lidt rundt i menuerne, evt se under hjælp!

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 13-01-06 15:13

Nå, så jeg fandt jeg løsningen. Det var rimelig simpelt. Den kommer her, hvis nogen får samme problem.

Åbn netværksforbindelser - højreklik på det trådløse forbindelsesikon og tryk på egenskaber - vælg fanebladet "trådløse netværk" - på listen over tilgængelige trådløse netværk valgte jeg det ønskede og trykkede på "egenskaber". Så kommer man ind i en menu, hvor man kan indtaste netværksnøglen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-01-06 15:47

OK - Så må vi så bare håbe at du nu får forbindelse til universet!