/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Jaco unge
Fra : ahmed2859
Vist : 751 gange
143 point
Dato : 02-01-06 13:08

Hej

Jeg har en lille jacounge med en vinge som hænger lidt, nogen der ved om det er normalt?

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 02-01-06 13:15

Hej ahmed2859
Det er IKKE normalt og du skal se at få den undersøgt hos dyrlægen.
Den kan jo være kommet til skade under transport eller andet men det kan også være en sygdom.
Og hellere gå en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt, da du jo sikkert gerne vil have klar besked.

God bedring med fuglen...

MVH FF

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-06 13:55

En ung jaco kan godt hænge lidt med vingen - men hvis den kan flyve, skulle det ikke være så slemt, siger en kollega.

Kommentar
Fra : ahmed2859

Dato : 02-01-06 16:15

Vingen bevæger sig normalt..og den er helt lille så den kan ikke flyve endu, og den løfter den engang imellem men glider ned igen..er det normalt for en lille unge??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-06 18:30

Som min kolega sagde - den skal ses, og måske helst af en dyrlæge.

Accepteret svar
Fra : Bumpige

Modtaget 143 point
Dato : 11-01-06 21:21

Jeg har en nymfeparakit som gør det samme. Det har han gjort i mange år og han klarer sig helt fint. Flyver godt og der er ingen problemer. Men det er nu nok en god ide at få det tjekket hos en dyrlæge....

Godkendelse af svar
Fra : ahmed2859

Dato : 18-01-06 17:39

Tak for svaret Bumpige. var til dyrlæge med den, og der var infektion.. dyrlægen gav den et stik, men regnede ikk med at den ville hjælpe, så derfor tog han ikk penge for det og nu er vingen hel normal igen..