/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp format
Fra : graahede
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 23-12-05 10:01

jeg har lagt xp pro ind på en computer jeg har købt,men nu er der vrøvl med den.Og jeg vil gerne formattere den,men hvis jeg ligger xp-skiven vil den ikke,den skriver at de er en nyere version jeg har på computeren.Jeg har en windows 98 startdiskette jeg evt kan gøre det fra, men hvordan? er der nogle der har en løsning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-05 10:08
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-05 10:11

http://www.helgec.dk/xp-install.html i fig.4 trykker du L for, at slette og O for, at oprette partitionen, derefter formateres automatisk.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 23-12-05 10:15

jeg prøver og kigger

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 23-12-05 10:34

hej skal jeg slette primær dos-partion eller udvidet dos-partion eller slet logiske eller slet ikke dos-partion.Hvad skal jeg vælge

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-05 10:39

Med fdisk skal du slette IKKE DOS partition.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 23-12-05 10:40

Kan ikke forstå, hvorfor du ikke booter på xpèn og laver det hele under indstallationen, alt andet er dobbelt arbejde.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-12-05 10:45

der er en video vejledning hos
www.riversen.dk

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 23-12-05 11:01

en gb hvor mange mb er det, jeg tror jeg er ved at få det til at virke med xp skiven

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-05 11:42

1Gb er omregnet ca.1000Mb

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-12-05 12:06

1 gb = 1024 mb
1 mb = 1024 kb
1 kb = 1024 bytes

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-12-05 12:08
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-12-05 12:36

Hej.
Du kan ikke lægge en ældre udgave af Windows, oven på en nyere.
Du har sikkert opdateret din nuværende Xp
Så skal du slette hele din harddisk først.
Eller slette alle nye opdateringer.
Killdisk sletter hele din disk, så du kan lave en ny installation
Og du skal sikkert også nulstille din Bios, tag batteriet ud et par minutter, husk at slukke for strøm.
Du kan også prøve at Boote din Xp, så plejer det at lykkes.
Genstart med din cd skive i drevet.
Husk at stille Bios til at dit CD DREV ER FØRSTE BOOT.

http://www.killdisk.com/

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 23-12-05 13:42

Tak for svaret peet49.også tak til jer andre der har svaret.Men da det var med xp skiven jeg fik det til at virke,vil jeg peet49 point.jeg tror det var en driver til grafikkort der fik det hele til at drille,jeg havde eller hentet den ved mircosoft opdates,men der er måske ikke en garanti for at det ikke driller?
god jul til jer alle hilsen graahede

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-05 14:12

Også en god jul til alle herfra.