/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ændring af filer
Fra : geoing
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 22-12-05 23:01

styresystem win xp .

hvordan kan man ændre exe filer til txt filer?

geoing

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-12-05 23:25

Med hvilket formål?

Det svarer til at ville lave en torsk om til en vandflyver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-05 23:35

Formålet kan være transport gennem firewalls.
eks.
abc.exe
slet exe så der står abc.
nu skriver du txt så der står abc.txt
Du får besked på at det ikke er så godt at ændre filtypen, men der sker ikke noget ved det.
Filen kan ikke bruges til noget som helst før den igen omdøbes til abc.exe

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 23-12-05 00:31

det kræver at du kan se filtypen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-05 12:06

Ja - hondazoomer det glemte jeg da
I Outlook Express:
Indsæt > vedhæftet fil > find din fil > H-klik på filen >kopier
H-klik på et tomt område i den mappe som filen ligger i > sæt ind
h-klik på kopien >omdøb > nu kan der rettes >afslut rettelsen med at trykke enter
marker filen > vedhæft

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 200 point
Dato : 23-12-05 14:29

Jeg vil foreslå at kopiere din *.exe fil til et andet directory, og så omdøbe den der.
Jeg foretrækker altid programmet Total Commander http://www.ghisler.com/ til den slags ting, det er bare at taste F6,
ændre navnet eller filtypen og taste enter.
Hvis du vil se nærmere på hvad din *.exe fil indeholder, vil jeg foreslå at hente en Hex Editor på http://www.tucows.com/
En *.exe fil han ikke uden at fjerne en masse kontrolkoder først, læses i en txt editor.
Jeg skrev engang et lille program der kunne gøre det, og det må du få, hvis det har din interesse (I DOS)

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 02-01-06 16:02

Tak for svaret perchris.

m.v.h. Geoing