/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bøger og registreringssystem
Fra : peque
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 19-12-05 17:04

Jeg er på jagt for en af mine venner efter et system til at registrere hans bøger på en nem måde på kryds og tværs af forfatter titler mm..
Er der nogen der kender nogle gode programmer systemer til dette formål, eller skal man hen og lave sit eget i java??

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-12-05 17:13

MS Access er godt til det formål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-05 17:22

Ja - access er skabt til det du vil. Men du kommer nok lige til at læse lidt om access først.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-12-05 17:31

Hvis din ven ikke har Access, kan I hente et noget lignende program under Open Office, hvor der også er "læsestof" http://da.openoffice.org/about-product.html

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-12-05 17:47

Det var mere et færdigt program til dette med en nem gui - og adgangen til databasen. (ellers ville jeg programmere java/mysql) men der er ikke nogen grund til at opfinde den dybe tallerken igen...

#2 - #3 ville nu aldrig støtte MS med den holdning de har til licenser mm. Så vil jeg hellere programmere mit eget fra bunden af.. Men det kunne jo være at der var et færdigt program til dette et eller andet sted, man kunne købe?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-12-05 17:49

Men opdagede lige at spørgsmålet var oprettet i MS Windows - det var ikke meningen. Det var nu mere et almindeligt pogram forespørgsel

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 19-12-05 18:15

En søgning på Google med ordene: book database freeware
gav masser at hits. Foreksempel: http://www.spacejock.com/BookDB.html
Jeg kender ikke programmet men det lyder som om det kunne opfylde dit formål.
Med venlig hilsen
Janus