/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
kongesnog?
Fra : wrapper
Vist : 893 gange
50 point
Dato : 10-11-02 22:06

hejza
jeg har lige købt en kongesnog men kan ik helt finde hvilken art den er?
den er ca 40 cm lang, sort på ryggen og gul/hvid på siden og på undersiden?
hvis der er nogen der ved hvad det er for en, vil jeg gerne vide det.
på forhånd tak.

hilsen wrapper

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-02 00:31

Hej wrapper

Ser din snog sådan ud: http://www.nhf.dk/snog.html ?
I så fald er der ikke tale om en kongesnog, men om en almindelig sort snog, som også lever i Danmark.
Kongesnogenes farver er meget stærke og består primært af røde og sorte bånd, som brydes af hvid, gul eller orange.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 11-11-02 22:41

tja den ligner da lidt den jeg har
men min har en lidt anderledes aftegening, med sorte striber ned af siden og mellem dem er der en trekantet plet

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 11-11-02 22:44

men hvis det er sådan en er det så lovligt at have den i fangenskab??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-02 22:51

Hej wrapper

Den sorte snog er fredet, så rent faktisk må man slet ikke have den i fangenskab.
Men hvis din ikke ligner på en prik - så èr det slet ikke sådan èn.
ALLE sorte snoge ser ud PRÆCIS som den på billedet.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-02 23:10

Til gengæld passer alle kongesnoge ikke til min beskrivelse. Du har ret i, at der findes flere forskellige arter.

Så blev jeg så meget klogere.

Men det er ikke muligt på nettet at finde en kongesnog, som ligner din. Så jeg tvivler stadig på, at det er en kongesnog.

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 12-11-02 19:45

jeg har lige været nede ved forhandleren
han siger at det er en kongesnog, men den ligner bare en sort snog rimelig meget.
så jeg tror da det er en kongesnog, men helt sikker er jeg ik´.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-11-02 20:00

Nej, jeg er heller ikke helt sikker.
Men kan forhandleren så ikke også fortælle dig hvilken slags kongesnog, der er tale om?

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 14-11-02 20:14

jeg tror det kan være en ørken kongesnog da jeg har fået at vide at den bliver mere hvid jo ældre den bliver, jeg så et billede af en ørken kongesnog inde på www.slangegrupper.dk den minder lidt om min

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 19-11-02 20:22

desværre jeg spurgte en medarbejder der hvor jeg købte den men han vidtse heller ikke hvilken slags det var.

Kommentar
Fra : noname_nolife

Dato : 15-05-03 10:09

Oki..en snog kan vi konstatere det er..MEN da der findes ufattelig mange snoge arter og krysninger kan det vare svært at finde lige ud af hvad netop din er for en....SELV farve varianter er der, så det kan blive en svær opgave...???
Hvis dyrehandleren har købt den snog ved han også med sikkerhed hvad det er han har handlet med, for jeg går da stærkt ud fra at han selv har bestilt den...???? Det bedste han kan give dig er et latinsk navn og de skulle gerne stå på de papire der følger med handel på ALLE dyr der bliver købt/solgt

Hilsen Dyrepasseren

Ps. en ørken"konge"snog er ikke et godt nok svar....HAN skal vide det ellers er det en dårlig dyrehandler..!!

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 15-05-03 11:56

hej noname_nolife
nej forhandleren ved ik hvilken kongesnog det er, udover at det er en kongesnog. desuden var det mig selv der fandt frem til at det muligvis var en ørken kongesnog. han kan heller ik give mig et latinsk navn.
jeg var inde i calles dyrerige i aalborg for noget tid siden, for at kigge i en rimelig stor bog over krybdyr og slanger, men det var igen uden held.

Kommentar
Fra : slanger

Dato : 29-07-03 12:37

hej wrapper.
jeg bor selv i aalborg, og jeg vil da gerne se den hvis det er, men hvilken dyrehandl har du købt den i.

Mvh slanger

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 29-07-03 15:50

hej "slanger"

jeg bor i frederikshavn og det er også der jeg har købt den. jeg var blot inde ved calle for at spørge om råd.
desværre kan du ik se den, efter som jeg solgte den for et par måneder siden, beklager.

hilsen wrapper

Kommentar
Fra : slanger

Dato : 29-07-03 15:59

hej.

det er helt iorden, har du så købt noget andet?

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 30-07-03 18:29

hej slanger

ja jeg købte en lille kongepython inde hos calle. men efter jeg kom hjem fra en festival lå den død i sit terrarie. den fik mad lige før jeg tog afsted. så i øjeblikket har jeg ingen dyr.

hilsen wrapper

Kommentar
Fra : slanger

Dato : 30-07-03 19:01

hej

Undskyld at jeg siger det men det er også det dummeste man kan gøre da de er syge de konge python de sælger der ude. Hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig til privat køb af slanger.

Hvis du nogen sinde skal ha dyr igen så må du sige til for jeg vil da gerne hjælpe dig med at finde et dyr der er iorden.

min email er jimsee@adslhome.dk

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 31-07-03 15:14

til slanger

nå ok

Kommentar
Fra : Rottesnogen

Dato : 14-12-03 14:06

jeg ville nok sige at det var en California http://www.star-reptiles.dk/galleri/008/001.asp godt være din ik har samme mønster men de kan have forskille mønstre de kære små

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 14-12-03 15:20

rottesnogen -
som sagt tidligere jeg har ikke en kongesnog længere.