/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Nu må det ha' en ende... !!!
Fra : molokyle
Vist : 649 gange
141 point
Dato : 14-12-05 17:15

Jeg vil på ingen måde prøve at rokke ved beslutningen om: Der må gøres 'noget' ved Kandu.dk's aps.NET kode !!!

Lappeløsninger, som den nylige rettelse; der skulle forhindre klienter i at udnytte et 'hul' i serverside koden til at 'lege' med de grafiske elementer, er at betegne som et gigantisk SELVMÅL, når man i samme åndedrag gør det om end endnu mere umuligt, at gengive HTML, XHTM, DHTML, Javascript, ASP, Perl og PHP kode korrekt.

Jeg så hjertens gerne at muligheden for at gengive tegnet < :

1.) ASCII = 60
2.) Tastaturgenvej = ALT + 60

Altså 'mindre end' tegnet : http://www.bbsinc.com/iso8859.html

..igen blev gjort tilgængelig på www.kandu.dk

(MINDRE END)/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-05 18:50

Ja, jeg ved ikke.

Hvis det er den mulighed for at plante smileyer overalt på siden og i alle mulige mærkelige størrelser, så synes jeg det er udmærket hvis det er blevet stoppet.

Og de syndere der på den måde har gjort indgreb i et site som dette, burde være blevet udelukket, for det synes jeg er at gå over stregen

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 141 point
Dato : 14-12-05 19:43

Molo så send du en mail til kandu.

Jeg deltog også i dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/75734

Jeg kender intet til "koder" , men det gør min søn han fik også lavet en smiley i mit navn. Han kunne se hvad der var galt. Samme dag sendte jeg en mail (min søn skrev den) om hvordan fejlen kunne rettes.

Jeg hørte intet fra kandu.

Lørdag den 10. december var det for meget, efter min mening, i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/dk/spg/79286

Sent lørdag aften sendte jeg en mail , men det ved du jo godt, til kandu.

Søndag fik jeg en mail fra kandu om, at det "hul" nu var stoppet.

Som tidligere skrevet har jeg ikke forstand på koder, så det er jo trist for dem, som skal bruge dem, for at kunne svare/stille spørgsmål.

Da jeg fik mailen vidste jeg ikke at tegnet "mindre end" havde så meget med koder at gøre.

Molo du har selv været med til at undervise i de "store" smileys på kandu. Du skulle ha' holdt den viden for dig selv.

dova

Det er ikke nødvendigt at købe ovennævnte tråde.
Det er stort set kun koder.

Citat
Vi er i gang med at få de sidste ting på plads med hensyn til den nye version af kandu.dk, og denne version kommer ud i slutningen af denne måned, derfor har vi ikke ville bruge tiden på at rette fejl i den gamle version, men derimod sørget for at de ikke kan opstå i den nye version. Denne fejl som ” ” er så venlig at prale med er selvfølgelig rettet med et hurtigt hack, så fra nu af og frem til den nye version vil det ikke være muligt at skrive ’<’.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-05 19:54

dova -> Hvis der er 'nogen' der har lavet 'ulykker' med deres viden om kandu's uhesigtmæssigheder, mener jeg stadig dét må stå for kandu's 'regning'. Der er intet ulovligt foregået i dén forbindelse

At man så på opfordring fra brugere retter denne 'uhensigtsmæssighed' på en sådan måde, at det pludselig berører 1.000 brugeres nytte af dette boards vidensdeling? ...i stedet for de; en 20-30 stykker, der overhovedet har 'opdaget problemet'?

Tjaeh.... det ka' man jo så synes om og tage som man vil.

Jeg synes det er synd for MANGE at FÅ har følt sig stødt på mangetterne.

...eller også skulle man hurtigt tage sig sammen og finde en bedre løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-05 20:03

Ps. Iøvrigt en sjov strategi at kalde brugernes kommentarer for at 'prale'?

Især når man selv har udvist så udpræget mangel på lydhørhed, fordi man tilsyneladende ik' selv ka' find' u' a' det

...og i øvrigt ikke ligefrem har noget at prale af, når det det kommer til dialog med selvsamme brugere

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 12:59

natmaden er kommet med en 'midlertidig' løsning, der dog ikke hjælper i allerede skrevne indlæg.

Det er såmen bare at udnytte f/F fejlen, som af uransagelige grunde ikke er rettet

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-05 13:39

Man praler kun, når det handler om ting, man ikke har helt styr på og vil gøre sig bedre end, man er undskyld belæringen.....

Hvis det ikke overdrives og bruges i alle tråde, kan jeg ikke se, at der er noget i vejen med at lave lidt sjov

Det er det, der giver hverdagen lidt ekstra krydderi.

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 13:52

Camillasmoster -> Næeh... det kan du have ret i

Til gengæld ser jeg da med spænding frem til den 'nye' version af Kandu.dk, som længe har været undervejs og det er da kun glædeligt, hvis 'steroid' smiley'erne har været med til at sætte skub i projektet

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-05 13:54

Ja, det er ikke værre end, at det er godt noget - vi får se

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 16:31

Tak for det udmærkede svar ans

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 22:16

Jeg syntes altså osse godt at kan du kunne sikre at , der står mere end 2 vokaler efter hinanden.
Det besværligør læsningen for læsesvage, tidl. ordblinde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-05 00:12

Tak molo.

Vi må jo håbe på, at det "nye" kandu er indenfor rækkevidde, samt at alle fejl er rettet.

God

Hilsen ans