/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Trådløs telefon + batterier
Fra : ans
Vist : 641 gange
1 point
Dato : 10-12-05 20:40

Batterierne i min trådløse telefon er nu gået i udu. Telefonen er en Audioline og 3 år gammel.

Kan jeg sætte genopladelige batterier i telefonen?

Er det specielle batterier, der skal bruges?

Hvis jeg kan sætte andre batterier i, kan det så betale sig?

Det skal lige tilføjes, at telefonen er med ekstra håndsæt, så det er ialt 6 batterier, der skal købes.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 11 point
Dato : 10-12-05 20:52

Helt klart skal du bruge genopladelige batterier.
De fleste telefoner leveres med den slags batterier.
Brug Nimh batterier.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-05 21:01

Står der ikke noget på de batterier. (AA AAA eller noget andet)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-12-05 21:18

Vores trådløse står i en lader, hvilket de fleste af slagsen gør.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-05 22:54

Ja, jeg er klar over at det er genopladelige batterier, der skal bruges. Jeg havde bare fået at vide at de batterier, der er i en trådløs telefon var "specielle" batterier.

Batterierne er AAA 600 mAh 1,2 V, så de er ikke så specielle, som jeg havde fået at vide.

Dem kan jeg købe, så det kommer an på en prøve om telefonerne så fungerer, før jeg skrotter dem "telefonerne".

Batterierne kan jeg bruge til andet og jeg har fået en ny telefon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-05 23:06

AAA er jo den lille størrelse, men på mit alm. batteri står der 1,5 v

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-05 23:32

Ja det er den "lille" størrelse og der står 1,2v

I morgen kommer det an på en prøve. Det er jo ikke sjovt at telefonen går "ud" efter 2 min. den anden telefon, der skal man være fingerakrobat for at få tasterne til at virke.

Tror nu også, at kandu har brug for nye batterier, jeg får ikke mails fra kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-05 23:51

Du kunne også "køre" batterierne helt i bund og så lade dem op og helt ned i bund og lade dem op. 4-5 gange. Det er bedst hvids du havde et eller andet du kunne proppe dem i så de kan aflade helt, eks. lygte/legetøj/noget der bruger batteri

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-05 00:02

Batterierne er 3 år gamle, så mon ikke de er brugt op?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-05 00:14

Jo det kan de da godt være - men ladekurven kan også være blevet for kort.
Det var den jeg ville forsøge at bringe tilbage ved hjælp af lidt "batterigymnastik"
Nogle batterier kan ikke li' få korte opladninger.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-12-05 00:35

Det er en speciel slags AAA batterier der bliver brugt, de skal kunne tåle at blive "sjatladet" og det
kan almindelige AAA batterier ikke lide.
AAA batterier til telefoner bliver ladet op, hver gang der har været talt i dem, og de så bliver sat på plads, i dockingstationen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 08:50

Nimh batterier er på 1,2 V

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 01-01-06 18:31

Tak for svaret Teil.