/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus
Fra : thoftdahl
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 08-12-05 23:45

Hej vi har fået en virus som heder noget med trojan(iworm_attak_v122.02a) den installerer et program der hedder spyaxe
og skriver hele tiden en besked med your computer is infected fra en ikon der heder noget med virus alert.

Er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-05 23:48

den er god nok - og hvis du vil gøre dig selv en tjeneste så gå ind hos enten www.arlet.dk eller spywarefri.dk - hent hijackthis - og send loggen ind (der er vejledning på siderne) - så får du både hurtig og god hjælp til at fjerne både orm og spyes (der følger altid en masse skidt med trods alt)

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-05 01:11

Hvis arlet ikke dukker op kan du prøve dette program http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ewido gratis i 14 dage - det kan helt sikkert klare spyaxe, herefter henter du http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis og lægger logfilen ind www.spywarefri.dk/forum hvor du opretter dig som bruger - det er ganske gratis. Så hjælper de dig med at få renset din computer for yderligere snavs.

//bentjuul

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-12-05 05:55
Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-12-05 15:31

thoftdahl->Så er jeg klar til den hijackthis*S*

Bare kom med den...

bentjuul-> Ewido kan ikke fjerne spyaxe, det har vi et speciel værktøj til*S*(Værktøjet hedder smitrem)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-05 16:13

arlet > Det så det ud som om den kunne her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20571&SearchTerms=spyaxe prøv at se 3. og 4. indlæg, hvilket var baggrunden for det jeg skrev.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-12-05 16:22

bentjuul-> Ja, det er nu jeg skal komme med en god forklaring...

Ja, den kommer ikke*G*

Ja umiddelbart ser det ud til at Ewido ordner den der. Nu ser vi "desværre" ikke en hijackthis inden ewido bliver kørt, så det er svært at sige om den var fuldt integreret på maskinen.

Jeg kan sige at jeg ikke før har set ewido hugge den, men jeg vil holde meget mere øje med det i fremtiden, så:

Tusind tak for tippet

Og så er en undskyld vel på sin plads her, Håber du vil tage i mod den...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-05 16:49

Du skal da ikke undskylde arlet - det er kun pga at jeg lige har købt Ewido hos spywarefri at jeg opdagede det, ellers havde jeg aldrig set det, men interessant bliver det at se hvor meget programmet kan hen af vejen. Jeg tror det bliver et godt supplement til vores virusprogrammer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-12-05 16:58

Der er slet ingen tvivl om at ewido er et kanon godt program.

Held og lykke med det*S*

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-12-05 00:02

Hej.
Har selv Evido, og det kan faktisk finde mere, end man skulle tro.
Et af de bedste Spyware programmer jeg kender til.
Kan finde ting, som Norman ikke lige kan finde.
Men scannertiden, er også derefter, lang.
Og så virker det særdeles godt sammen med min Norman Firewall.
Så alt i alt, et skide godt program.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-12-05 09:41

sofus.dk -> Nu kommer det ikke som en overraskelse at ewido(som er en allround scanner) finder mere spyware end norman(som er en virusscanner)

Norman er klart bedre til at holde vira ude i forhold til ewido

Man skal passe på at sige at det ene er bedre end det andet..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-12-05 10:21

Hej
Siger heller ikke det er bedre, end et andet.
Bare det bedste jeg har prøvet.
Og det kører godt, i baggrunden, sammen med Norman+Firewall
Og der er ikke meget skidt, der kommer ind på min pc, med mindre jeg ligefrem, selv lukker det ind.
Hvad jeg sommetider kommer til, men så er begge systemer der også med det samme.

Godkendelse af svar
Fra : thoftdahl

Dato : 10-12-05 16:34

Tak for svaret bentjuul. det ser ud som om den har taget den du skal dog være opmærksom på at der komer nogle falske ruder op der ligner som ikke kan lukkes jeg fik dog klaret den ved genstarte 3 gange og skanede vær gang og den sidste gang lod jeg være med at røre ved den "falske rude" og så fandt den ikke mere da jeg prøvede igen der er dog stadig nogle problemer med at installere norton som jeg har købt jeg kan ikke få lov til at aceptere betingelser det er som om at der mangler lidt af vinduet ?

Kommentar
Fra : thoftdahl

Dato : 10-12-05 16:52

Jeg har tilsyneladende fået fjernet viruset men jeg har det problem at jeg har købt en ny norton antivirus (da den gamle er udløbet) men jeg kan ikke få lov til at aceptere betingelser når jeg installere det ser ud som om der mangler noget af vinduet, det er også galt med Microsoft AntiSpyware beta den har jeg dog installert men når jeg køre den kan jeg ikke se fejlene ude tl højre.