/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
simple ting i word
Fra : Nik_
Vist : 494 gange
36 point
Dato : 07-12-05 15:35

Hvordan sætter men "er lig med" streger under et tal i word?

og hvor er det man åbner så man kan lave matematik tegn, altså brøk streger m.m.? det hedder noget med ec.. ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 46 point
Dato : 07-12-05 15:45

Indsætte en ligning
Klik på det sted, hvor du vil indsætte ligningen.
Klik på Objekt i menuen Indsæt, og klik derefter på fanen Opret nyt.
Klik på Microsoft Equation 3.0 i boksen Objekttype.
Klik på OK.

Opret ligningen ved at vælge symboler fra værktøjslinjen Ligning og skrive variabler og tal. I den øverste række af værktøjslinjen Ligning kan du vælge mellem mere end 150 matematiske symboler. I den nederste række kan du vælge mellem en række forskellige skabeloner, som indeholder symboler som brøker, integraler og sumtegn.
Klik på Equation Editor Hjælp i menuen Hjælp, hvis du har brug for hjælp.

Klik på Word-dokumentet for at vende tilbage til Word.
Bemærk! Hvis Microsoft Equation Editor ikke er tilgængelig, er du muligvis nødt til at installere den. Sådan gør du: Installere Equation Editor.

Installere eller fjerne enkelte komponenter
Hvis du ikke kan finde den ønskede Microsoft Word- eller Microsoft Office-komponent, og installationsprogrammet til Microsoft Windows ikke installerer den automatisk, kan du selv installere komponenten. Hvis du oprindeligt har installeret Word eller Office fra en netværksfilserver eller fra en delt mappe, skal du køre den kopi af installationsprogrammet.
Luk alle programmer.
Klik på knappen Start i Windows, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på ikonet Tilføj/Fjern programmer .
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du har installeret Word med Office-installationsprogrammet, skal du klikke på Microsoft Office under fanen Installer/Fjern installation og derefter klikke på Tilføj/Fjern.

Hvis du har installeret Word separat, skal du klikke på Microsoft Word under fanen Installer/Fjern installation og derefter klikke på Tilføj/Fjern.

Følg vejledningen på skærmen.
Få mere at vide om komponenternes placering i installationsprogrammet.

Bemærk! Hvis du har installeret Word fra en CD-ROM, og du har angivet et nyt drevbogstav til CD-ROM-drevet efter den oprindelige installation af Word, skal du køre installationsprogrammet igen fra CD'en. Hvis du kører Word-filer fra CD'en, skal du fjerne installationen af Office og derefter installere Word igen fra CD'en.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 07-12-05 15:50

Tak, men kan jeg sætte = under i det?:S

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-12-05 15:52

Ja du kan. også 3 streger om nødvendigt.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-12-05 15:52

Ja du kan. også 3 streger om nødvendigt.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 07-12-05 15:52

Tak for svaret Eyvind. Fandt =.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 15:56

Ok - god arbejdstlyst med dine formler.