/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Heldækkende armatur VS spandpumpe
Fra : Wheelie
Vist : 703 gange
50 point
Dato : 08-11-02 17:12

Jeg har lige købt et 530 l effectline med heldækkende armatur (den nye model). Til at trække læsset har jeg anskaffet mig en eheim 2260 spandpumpe. Det er jo som bekendt nogle ret store slanger der er koblet til denne, så nu er det jeg godt vil vide flg.

Skal jeg til at skærer hul i mit flotte armatur, for at give plads til slangerne?

Er det bedre bare at lade bagklappen på armaturet stå på klem, og så trække slangerne igennem?

Jeg ved godt man kan få de her flade studser til at sætte på slangerne, men jeg tror de slammer til for hurtigt, og sænker flowet. Jeg vil gerne høre hvordan andre har tacklet dette.

mvh jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 17:52

Enten skal du skære i armatur, eller også skal du bruge de "haner" som
akva-u-stabil har lavet til deres armature.

/Thomas

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> wrote in message
news:FdRy9.6014$oC3.989243@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt et 530 l effectline med heldækkende armatur (den nye
> model). Til at trække læsset har jeg anskaffet mig en eheim 2260
> spandpumpe. Det er jo som bekendt nogle ret store slanger der er koblet
> til denne, så nu er det jeg godt vil vide flg.
>
> Skal jeg til at skærer hul i mit flotte armatur, for at give plads til
> slangerne?
>
> Er det bedre bare at lade bagklappen på armaturet stå på klem, og så
> trække slangerne igennem?
>
> Jeg ved godt man kan få de her flade studser til at sætte på slangerne,
> men jeg tror de slammer til for hurtigt, og sænker flowet. Jeg vil gerne
> høre hvordan andre har tacklet dette.
>
> mvh jesper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-02 21:47

Re:´.. Jeg har selv et 325 effectline men kun en 2250 eheim til, men
slangerne
er
de samme som til 2260, Lad mig sige det med det samme de gennemføringer
akvastabil har lavet til effectline er noget være lort, det duer simpelthen
ikke, de er slet ikke store nok til at din store pumpe kan få vand nok
igennem, drop dem og tag en stiksav og sav huller i dit armatur, men du skal
gøre det i siden hvor der kun sidder en sort plastic flap, for den kan du
nemlig skifte igen hvis du skal sælge eller lave om i dit akvarie, den
koster ca 80 kr, det er den eneste løsning der er på det problem.. pas nu
på, du ikke knækker noget når du skærer hullet... Held og lykke, og hvis du
bliver træt af at der løber vand ned af din forrude når du åbner klappen ,
så skal du bare fuge den lille opbugnings kant det sidder under flappen til
med silicone så er du også ovre det problem...

--

Wheelie <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FdRy9.6014$oC3.989243@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt et 530 l effectline med heldækkende armatur (den nye
> model). Til at trække læsset har jeg anskaffet mig en eheim 2260
> spandpumpe. Det er jo som bekendt nogle ret store slanger der er koblet
> til denne, så nu er det jeg godt vil vide flg.
>
> Skal jeg til at skærer hul i mit flotte armatur, for at give plads til
> slangerne?
>
> Er det bedre bare at lade bagklappen på armaturet stå på klem, og så
> trække slangerne igennem?
>
> Jeg ved godt man kan få de her flade studser til at sætte på slangerne,
> men jeg tror de slammer til for hurtigt, og sænker flowet. Jeg vil gerne
> høre hvordan andre har tacklet dette.
>
> mvh jesper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 22:19

> Held og lykke, og hvis du
> bliver træt af at der løber vand ned af din forrude når du åbner klappen ,
> så skal du bare fuge den lille opbugnings kant det sidder under flappen
til
> med silicone så er du også ovre det problem...

Man kan ikke blive noget man allerede er
Og jeg ER træt af vandet der løber...Så nu er det ordnet...Takker

-Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 14:26

Lad mig sige det med det samme de gennemføringer
> akvastabil har lavet til effectline er noget være lort, det duer
simpelthen
> ikke, de er slet ikke store nok til at din store pumpe kan få vand nok
> igennem,
> --
>
Jeg havde heller ikke held med de gennemføringer. Prøvede endda at lave dem
dobbelt men lige lidt hjalp det.. Så jeg fjernede plasticstykket i enden af
armaturet og måtte jo bare så erfare at mit nye akvarium ikke var så perfekt
som jeg troede.......

Lasse
www.cichlids.dk

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 03-12-02 13:10

Tak for svaret Claus Petersen.