/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
VPU recover
Fra : Brommi
Vist : 478 gange
150 point
Dato : 05-12-05 18:28

For ca 3mdr siden købte jeg et nyt grafikkort fordi jeg ville sætte 2 skærme til min computer. Jeg købte et MSI Radeon v.9250 256mb. Det er ikke noget at råbe hurah for, men det er fint til mit forbrug.
Jeg begyndte så at få problemer med at min computer blev ustabil og den kom med denne fejlbesked.
http://www.kennetk.dk/vpu.JPG
Computeren fryser nogle sekunder for derefter at enten genstarte eller komme med den fejlbesked.

Jeg kontaktede så forhandleren som sagde jeg bare skulle komme ind med kortet så ville jeg få et nyt udleveret. Det gjorde jeg så, men nu er den begyndt at komme med den samme fejl igen. Jeg har så kontaktet forhandleren igen, og han siger det samme igen...... Hvad tror i der kan være galt?
->Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:37

tredje gang er lykkens gang! Prøv da bare at bytte det igen. Hvis problemet kommer igen lyder det så mere som enten du har et problem med dit styresystem, eller et hardwareproblem som nok skyldes enten dit bundkort eller strømforsyning!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:39

Er der nogle fællesnævnere! Er det i et spil den gør det? Eller når du afvikler et specielt program? Man blir nødt til at være systematisk ved fejlfinding!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:41

Er det efter et bestemt tidsrum hvor computeren har været tændt? Så kunne det jo tyde på varmeproblemer!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-12-05 18:43

Det sker periodisk, både inde i windows når jeg sider og skriver i feks. kandu.dk eller når jeg sider og spiller. Jeg har prøvet at fremprovokere fejlen uden held.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-12-05 18:44

Det er ikke varmeproblemer. det var også min første tanke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:46

Hmm! Spil er som regel 3d og kandu er 2d! Har du prøvet den nyeste driver til kortet?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-12-05 18:48

Ja, har prøvet at opdatere både driver og naturligvis windows som iøvrigt også er blevet geninstalleret.. Det skal siges at der nemt kan gå flere dage imellem fejlene

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:53

Sker fejlen når du kører med 2 skærme?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-12-05 18:57

Har kørt med 2 skærme siden jeg fik kortet.. kan slet ikke undvære den funktion..

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-12-05 05:16

Prøver lige igen

Har snakket med forhandleren... igen!!!.. han sagde at jeg skulle prøve at køre "PassMark BurnInTest" på kortet... (det er det program de bruger til at teste med på deres RMA værksted).... Det har jeg så gjort i laaaaaaang tid.. på alle de ting det kunne teste.. især 2D som jeg tror forårsager fejlen.. men ingen fejl...
http://www.passmark.com/products/bit.htm

Annuller spørgsmålet
Fra : Brommi

Dato : 03-01-06 08:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål