/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvordan bruger jeg Henna Hårfarve?
Fra : pipzi
Vist : 3196 gange
100 point
Dato : 04-12-05 15:25

Er her mon en der kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt noget Henna Hårfarve, en mørke brun farve, af mærket AMIR'S

Er der nogen der kender blandningsforholdene, så jeg får det brugt rigtigt, der medfølger nemlig ikke nogen brugsanvisning.

Så hvis nogen kan hjælpe mig med, hvordan jeg bruger det korrekt, også hvor langt tid det skal trække osv, så vil jeg blive MEGET glad

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-12-05 19:14

Hej pipzi.

Der må absolut stå på pakningen, hvordan det skal bruges, både blandingsforhold, virketid osv.?
Hvis der ikke er en indlægsseddel med i æsken, eller står noget på selve æsken, synes jeg du bør gå tilbage til forretningen hvor du har købt det og bede om vejledningen, for den skal da medfølge

Held og lykke med det.
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 19:42

undlad at bruge det - sådan et produkt skal have både brugsanvisning og dokumentation - og mulighed for at kunne ringe til producent i tvivlstilfælde osv
-)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-05 20:06

Hvor har du købt det?

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-12-05 20:56

Prøv at kikke på det her link:

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2706/sprog=1/grp=8/menu=15/

Det ser ud som om det måske ligner det, du står med...

Det er i hvert fald også pulvere, der skal røres ud. Men det er nok i hvert fald vigtigt, at dit hår IKKE er behandlet, -farvet, permanentet eller lysnet.....

Hvis du har nogen som helst mulighed for det, så få en brugsanvisning fra din forhandler.. Ellers så prøv på en lille tot af håret først..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-05 21:33

Nemlig Birgitta!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 22:36

OBS.. bid lige mærke i at ikke alle hennaprodukter i handlen er rene naturprodukter - og kan skade langt mere end man tror !!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-05 23:31

Og det tyder på, at det er tilfældet her, da hennafarven er mørk brun - naturligt henna er rødt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-05 00:01

nemlig cammillasmoster

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 05-12-05 07:45

Jeg har købt det i Bazar Vest, da det var det jeg fik anbefalet :)

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, samt spurgt en muslimsk veninde jeg har, så jeg er ved at have fundet ud af det.

Dog fandt jeg også ud af, at man ikke må bruge Henna produkter, hvis man på anden måde, har farvet eller permanentet hår, inden for det sidste år. Dette har jeg gjort, så jeg må vente.

Og det er rigtig nok, at det nok ikke er rent Henna jeg har købt, da den som sagt er brun, dette er fordi jeg meget nødig vil have mit hår rødt ! Det er rødt nok i forvejen...

Men der er rødt skær i den brune farve, og det er super flot, så jeg glæder mig til, at jeg får fundet en, der vil hjælpe mig med at farve mit hår med Henna, det er en langt billigere måde at farve hår på, samt en langt sundere...

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-05 10:13

Ja, jeg tænkte netop over navnet AMIRS.

Godt, du er ved finde ud af det

Pøj pøj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-05 10:45

kommer du og hilser på når du har fået klippet det nuværende farvede hår af og har hår nok til at bruge dit produkt ??????

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 05-12-05 11:23

mirit

hvad mener du ? Hvorfor, for at fortæle om det eller ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-05 11:45

Ja, jeg kunne da også godt tænke mig at vide, hvordan det er gået til den tid

Samtidig kan andre jo søge på f.eks. Henna og få gavn af resultatet, æ ou...

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-05 13:58

pipzi - ja egentlig - for jeg ville ikke turde bruge produktet før der ikke var en rest tilbage af forudbehandlet hår

Husker stadig en gang jeg blev delvis lilla og grøn - stor ballade - mega frisørregning

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-05 15:52

Der skal bare en fagkvinde til, miritdk

Jeg har lysnet mine spidser og derefter farvet dem med henna.

Men jeg vil ikke anbefale amatører at forsøge sig!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-05 17:02

hanne for hulan - det var sq en fagkvinde der lavede mit hår til en farvelade

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-05 17:34

Uuuuups! Jooh, men det var jo ikke mig, vel?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-05 21:24

nope - og det skal du være glad for - jeg lignede en farvelade fordi jeg ikke kunne blive hjemme fra job og måtte vente i en god tid før jeg blev klippet (meget kort) og næsten kom til at ligne et menneske igen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-05 21:36

Uha uha - det var ikke ved juletid, så du kunne have en på....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-05 22:19

selvfølgelig ikke

undskyld al den overflødige snak pipzi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-12-05 00:19

Ja, det må du nok sige hi hi - undskyld pipzi

Annuller spørgsmålet
Fra : pipzi

Dato : 18-07-06 21:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål