/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pædofilisagen
Fra : oz1eqp
Vist : 825 gange
140 point
Dato : 04-12-05 09:13

Man må jo undre sig over den dommer,som har dømt de implicerede i Tøndersagen.
Det er efter min mening alt for milde domme.Hvad med ham,der slipper for fængsel fordi
han siger at han er syg.Han er da åbenbart ikke mere syg end han var i stand til at misbruge
en lille uskyldig pige.Han er jo også i stand til at cykle rundt i byen hvor han bor,så hvor syg kan han være.
Så oplever man,at Løgumklosters borgmester vasker sine hænder i uskyld,og udviser arrogant optræden
på TV,idet han udtaler,at man jo ikke bare kan fjerne et barn fra sin familie.Dette burde få konsekvenser,
da der vist ikke kan herske tvivl om,at kommunen har haft kendskab til sagens alvor.
Hvad mener I om den sag ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-12-05 10:45

Hej.
Tror sommetider, det er Politikerne, der burde låses inde.
De ved som regel alt, men gør INTET, og ikke kun i denne sag.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-12-05 11:12

Sagen er surrealistisk så det batter!!
Tænk, at lukke en mand ud, der HAR erkendt at have molestreret et barn!! "Bare fordi" han ankede dommen.
At faderen "Ikke kan huske, at han har lejet barnet ud, fordi han har drukket" er til at brække sig over.
At kommunerne ikke har gjort en fløjtende fis, gør mig SÅ harm, så gal...
Men ok, jeg har selv samme type sag inde på livet, så jeg er meget berørt af det!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-05 11:28

Sådan kan vi blive ved.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-12-05 11:33

Og vi SKAL blive ved! Der skal mere fokus på pædofili og udbredningen af dette.
Der er sguda noget HELT galt i DK (- og andre lande) hvis et barn kan lejes ud på den måde over så lang en periode

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-05 11:34

Folk råber op omkring denne sag, samtidigt som de
smovser godt og grundigt i det ulækre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-05 11:35

Og børn sulter i Afrika.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 11:44

calista
hvor har du bare ret.I vores familie har vi også haft problemer med misbrug,og det er derfor jeg prøver at puste
til ilden.Men,som du skriver,så gør myndighederne intet i sådanne sager,de vasker hellere deres hænder i
uskyld.Gad nok vide hvorledes de ville reagere hvis det gik ud over en af deres egne.
Jeg tager hatten af for ham der har startet den underskriftindsamling.Han gør et kæmpe arbejde i en god sags
tjeneste,så lad os håbe det giver et positivt resultat.Det må da for pokker være muligt at råbe dem op inde på
Christiansborg.
oz1eqp

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-12-05 11:53

Råbe dem op, hæ
Politikere har nok i holde på hat og briller.
Og stemmer. Det kunne JO være de blev u´populær.
Men det kan jo være, som så mange andre "enkeltsager" der får lidt omtale, AT DE SÅ GIDER LØFTE RØ___
Men de føler sig selv hængt ud over ingenting.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-12-05 11:54

Men værre er det vel for rets´sikkerheden.
Den har det ikke for godt.
Kun min mening.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-12-05 11:55

Et af problemerne i den her sag, er at pædofili er voldsomt tabu- belagt.
Bare det at sige ordet højt, er svært for den almindelige dansker.
Underskriftsindsamlingen er da med til at skabe en smule fokus på problemet, men jeg tvivler stærkt på, at det hjælper.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-12-05 12:37

hvad er straffen for overlagt mord på en 10-årig?
efter min mening burde strafferammen i denne sag ligge over en mordkendelse.
for en myrdet er lidelserne ophørt, men den arme unge skal leve resten af sit mishandlede liv og oven i købet i bevidstheden om, at hendes far har modtaget penge. føj for den lede. han kan ikke en gang undskyldes med - han blev selv misbrugt som barn (måske), og hvor er det synd. gu er det synd, men kæden SKAL knækkes, så det ikke fortsætter. denne fars handlinger er så ubeskrivelige ... den satan!!!
kan nogle finde ud af, hvem vi kan sende underskrifter til i tønder?
så er jeg på vej rundt.
...aase

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 12:44

Trods alt mener jeg,at det er meget positivt,at nogen sætter noget i gang.Hvorvidt det hjælper må vi så
afvente og se.Det skinner jo tydeligt igennem,at politikerne skal have et kraftigt spark bag i for at vågne op.
Det er en kedelig tendens,at hvis jeg stjæler 1000 kr,så får jeg end større straf end dem,som har ødelagt
et barns liv.Men mon dog ikke det vil gøre et vist indtryk hvis der bliver skrevet meget om emnet
i medierne.
Jeg har sendt et læserbrev til Ekstrabladet med opfordring til at se nærmere på de milde domme og
visse politikeres besøg ved håndvasken.
oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 12:47

adressen til underskriftindsamlingen er:
info@emmerske-biler.dk
Håber at rigtig mange vil skrive til ham.
oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 13:11

Såvidt jeg ved kan man også debattere dette emne på :
www.kvindenetvaerk.dk
Det er en side mest for kvinder,derfor deltager jeg ikke der.
oz1eqp

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-12-05 13:12

Det er kort sagt vammelt..

Og den sølle 74 årig pensionist, som dommeren åbenbart har skønnet, at der ikke er nogen grund til at sende i fængsel ?!?!?!

bvadr

I HOPE HE'LL WILL ROT IN HELL!

Hvor er det skammeligt, at økonomisk kriminalitet ofte straffes tifold hårdere end pædofili og voldtægt..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-12-05 13:20

Fra: "Emmerske Biler" <info@emmerske-biler.dk>

Emne: Re: underskrifter
Dato: 4. december 2005 13:08

Hej Aase !
Tak for din vilje til at støtte !
Jeg har vedhæftet mit opråb i PDF-format.
Fordel det meget gerne rundt
Med venlig hilsen
Peter

hvis i skriver til ovennævnte, sender han omgående sit opråb, så vi kan være med.
tak til ozlepqp for adressen,
...aase

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 13:49

Tak for at I vil deltage,det havde jeg også regnet med.Det var for at få gang i det,at jeg oprettede denne tråd.
Underskriftindsamlingen slutter d. 12,12,05,så der er mange som kan nå det endnu.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-12-05 13:51

Det danske retssystem er tragikomisk. En mand får 1 mdr. fængsel for at fuske med moderens valgkort. En stribe mænd, der har ødelagt et barn liv får 12 mdr.!!!!!!!!!!! Helt ærligt, hvad er meningen?? Man skal vist være politiker for ikke at kunne se det sindsyge i det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 14:28

Det er en frygtelig sag, som er kommet frem i medierne.

Stakkels pige.

Jeg tænker også på alle de børn, som er udsat for det samme, men hvor ingen har blandet/blander sig.

Tænk at bare lader stå til.

Og den sølle pensionist på 74 år var ikke mere syg end at han kunne sætte plader for sine ødelagte vinduer.

Faderen har sagt at han på grund af "druk" ikke kunne huske noget.

Jeg læste en artikel om at moderen også havde deltaget flere gange (sammen med datteren) i en "trekant"

Stakkels stakkels pige, hun har nu et evighedssår.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 14:41

Jeg lader tråden være åben indtil d. 12.12.05 for at så mange som muligt kan nå at sende en mail
til underskriftindsamlingen.
Det ville være dejligt hvis de af Jer,som sender ham en mail,vil oplyse om det her,
således at man kan se hvor stor interessen er for at deltage.
På forhånd tak for Jeres støtte,som er uundværlig,hvis det skal have nogen virkning.
oz1eqp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 14:53

oz1eqp

Citat
Det ville være dejligt hvis de af Jer,som sender ham en mail,vil oplyse om det her,
således at man kan se hvor stor interessen er for at deltage.

Jeg tror, at interessen er stor, men hvor stor den er, det finder han jo selv ud af ved at modtage mails.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 17:04

Jeg har søgt lidt på nettet og fandt dette

http://debat.jubii.dk/271/Sexuhyre+kampangne+T%F8nder_223244.html

Jeg er da lidt i tvivl om hvad "han" kan opnå ved at modtage mails.

Jeg tror, at sagen på nuværende tidspunkt er så meget i medierne, at der nok skal ske noget.

Til orientering, så sender jeg ikke en mail til en for mig ukendt brugtvognsforhandler.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-12-05 18:29

Jeg sendte ham en mail, den dag hans opråb kom i aviserne. Det er da det mindste. Næsten en skam, de ikke stjal hendes lommepenge. Så havde straffen været 4 - 5 gange højere. Røveri er som bekendt det værste, man kan foretage sig. Mord, voldtægt og misbrug er ikke nær så slemt, set med lovens øjne!!!!!!!
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-12-05 18:29

Bevares vel,det er da frivilligt at være negativ,vi lever jo i et demokratisk land.
Der findes jo nogen,som er sig selv nærmest,dem skal der også være plads til.
Jeg gør det bare i en god mening fordi jeg har ondt af den lille uskyldige pige,
som har fået ødelagt sit liv.
oz1eqp

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-12-05 19:14

da jeg mailede til "brugtvognsforhandleren" - jamen ans dog, sendte jeg samtidig linket hertil, så han er orienteret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-05 19:31

Hej
Jeg vil også gerne støtte med en underskrift.

Navn osv.

Set i forum Kandu.dk

Jeg plejer heller ikke at sende til hvem som helst -
men min vrede er større end min forsigtighed.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-05 19:33

Skriver ikke under på den slags, det opfordrer til
hængning i nærmeste træ.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 20:00

Misforstå mig ikke.

Det er så synd for den stakkels pige, der nu er blevet 11 år.

Hun har været udnyttet seksuelt i 4 år. Til tider har hun haft mellem 5 - 10 "kunder" om dagen. Jeg har så meget ondt af hende og håber at alle "kunder" får deres straf.

Jeg har nok set for meget TV, bl.a. "Dødens Detektiver". Den person man mindst af alle mistænkte viste sig at være "synderen"

Jeg mistænker ikke en enkelt person i denne sag, der er jo mange.

Der er så stor mediedækning i netop denne sag, at jeg tror, at de "skyldige" bliver fundet.

Det må ikke være sjovt at være "mand" i Løgumkloster eller Tønder på nuværende tidspunkt.

De fleste mænd er vel under mistanke.

Jeg håber,at de skyldige bliver fundet, men sender ikke en mail til en person, som for mig er ukendt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-05 20:03

Teil - Dét er da vist også dét, han fortjener, den far - og resten af synderne!!!

Accepteret svar
Fra : jbkf

Modtaget 140 point
Dato : 04-12-05 20:03

det er noget af den grusomste skæbne der kan overgå et barn/børn, at blive misbrugt af alle dem der skulle give tryghed.
hvor er politikerne?
hvor er byrødderne? nå nej den mishandlet pige giver jo ikke stemme, det gør alle mishandlerne derimod
hvor er skolen?
hvor er lærerne? nå nej det er ikke prestige at blande sig, og det er jo alligevel snart fyraften
hvor er bedsteforældrene? nå nej min datter er sluppet ud af forholdet, og selvfølgelig bruger faren ikke sit barn
hvor er venner og bekendte? nå nej det er bedre at lukke ører og øjne, ellers kan man vel ikk sove roligt
hvor er moren? nå nej jeg er sluppet ud af grebet, så skide være med et par piger, de klarer det nok
hvor er faren? nå nej hvad betyder et par pigers liv, når bare han få til druk, motorcykel og eller anden
morskab. det skulle lige være en med rygmærke, eller
anden etnisk baggrund
så var fælden klappet for meget meget lang tid siden
jeg siger bare FØJ FOR S....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-12-05 20:28

Teil

Alletiders idé - klyng hele banden op i nosserne. Jeg sparker gerne underlaget væk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-05 21:36

Min salige lillebror sagde altid: " Han skal hænges op i den og have den skåret af med en døv tre-i-en'er - nemlig!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-05 01:27

Citat
Alletiders idé - klyng hele banden op i nosserne. Jeg sparker gerne underlaget væk

En af de, efter min mening, lige så skyldige, kan man så ikke hænge op.......i hvert fald ikke lige i ovennævnte legemsdele.................Nemlig moderen

Hvordan F..... i H... H... H......, kan sådan en M..... få sig selv til at efterlade sine børn til sådan noget

Og gider godt nok ikke høre nogen argumenter om, at hun "ikke har vidst om det", at "hun var bange for stodderen" at "hun var psykisk nedbrudt" eller andre ting.

Føj for fanden siger jeg bare, at folk med sådan en moral sætter børn i verden.

Jeg sad lige og så en udsendelse forleden, hvordan folk der inderligt ønsker at adoptere et barn, skal testes i hoved og røv, og ofte går der flere år, og mange får et afslag.
Sådan burde det efterhånden næsten også være blandt folk der selv er i stand til at reproducere sig.

mvh dova

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 05-12-05 11:58

Tak til dem som har bakket op om sagen indtil nu.
Venter med at lukke tråden til d.13.12.05
oz1eqp

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 11-12-05 13:28

Tak for svaret jbkf.
Da der åbenbart ikke sker mere lukker vi ned.
Tak for deltagelse
oz1eqp