/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
/!\ VIRUS / TROJAN /!\
Fra : slsstyrer
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 02-12-05 10:44

Jeg har fået en trojan tror jeg nok det hedder, :) Jeg har det nyeste McAfee virusscan, men det kan ikke finde "virussen", men der kommer sådan nogle meddelser hele tiden med at der lige er blevet sendt mails til folk fra min computer. Jeg har også prøvet med Trojan Hunter, det hjælper heller ikke, og jeg får også tit fejlmeddelelse windows.. Hvilket antivirusprogram eller hvilket andet program skal jeg bruge til at fjerne den? Eller er det nødvendigt at formatere pc'en?

Jeg har tænkt på at prøve med andre anti-virus programmer som Norton, Kaspersky, AVG, osv.. Men hva tror i vil hjælpe??

På forhånd tak...

Søren

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-05 10:49

gå i første omgang ind hos www.arlet.dk - hent hijackthis - og send loggen ind - så får du al den hjælp og alle de råd du behøver

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 02-12-05 10:57

Hent Mwav her : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe og læg den på skrivebordet..

slå systemgendannelsen fra : http://www.arlet.dk/index.html?/systemgendannelsen

Genstart i fejlsikret tilstand og scan med Mwav, markér : Memory, Startup-Folders, Drive, Registry, System-Folders, Services, All Local Drives og Scan All Files.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-05 10:57

ps - kig under trojan - men grunden til at jeg foreslår en total gennemgang med hijackthis er at der som regel følger en masse snavs med trojanere hvorfor det vil være optimalt

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 02-12-05 13:21

http://www.spywarefri.dk/forum så får du det klaret her og nu.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 02-12-05 16:13

du kunne også prøve AD-AWARE , et program som kan downloades fra: lavasoftusa.com/software/adaware/

Godkendelse af svar
Fra : slsstyrer

Dato : 03-12-05 16:31

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 12:06

selvtak - fik du alt snavset ud ???

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 04-12-05 12:09

ja det gjorde jeg.. :) nu kører PC'en perfekt igen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 12:13

herligt ---

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 04-12-05 12:23

jep... :D