/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sygate Firewall
Fra : molokyle
Vist : 546 gange
131 point
Dato : 30-11-05 10:46

Citat
Important Notice: Effective November 30th, 2005 all Sygate consumer firewall products will be discontinued. For technical assistance with these products, please email SMBSupport@Symantec.com. In addition, the consumer firewall support forum will be available for 60 days per our standard support policy. Note: this end of life only applies to the consumer firewall products and does not affect Sygate's Enterprise firewall and endpoint compliance products, which are still be updated and supported. Thank you and we look forward to assisting you with the wonderful line of Symantec products. Please click here for Symantec Support.

Betyder dette at jeg bør afinstallere min sygate ...eller kan jeg roligt benytte den version jeg har fremover?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-11-05 11:01

Så vidt jeg kan læse, er det kun supporten, der stopper. Enterprise firewall fortsætter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 11:03

Det kan du godt men den vil bare ikke blive opdateret,i længden er det ikke en god ide at have en firewall der ikke bliver opdateret,problemet vil opstå hen af vejen når virus/hacker leverandørene finder på mere sofistikerede måder at omgå nuværende firewal's
(opdateringer)
Så med tiden bliver den mere og mere såbar.

Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-05 11:04

du skal afinstallere så vidt jeg kan se
Symantec dropper Sygates firewall
Skrevet af Mads Ølholm, d. 30-11-2005 08:08

I sidste måned blev Sygate overtaget af Symantec, og allerede nu bliver de to første produkter skrottet.

De to produkter, som Symantec har besluttet ikke at videreføre, er Sygate Personal Firewall og Sygate Personal Firewall Pro.

Symantec har kort og klart meddelt, at al support for de to produkter stopper i morgen. For brugere af Sygate Personal Firewall er der overhovedet ingen hjælp at hente, mens kunder, der anvender Pro-versionen, vil blive tilbudt en opgradering til et Symantec-produkt.

Det var imidlertid en helt anden historie, som Sygates direktør fortale i august, da han offentliggjorde planen om salget til Symantec. Da hed det sig, at Sygates produkter indtil videre ville være tilgængelige, og at integrationen mellem de to firmaer først ville begynde i første halvdel af næste år.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 141 point
Dato : 30-11-05 11:11

Det må man da selv om,den er bare ikke understøttet mere,opdateringe mæssigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 11:11

miritdk -> Som jeg læser det er det supporten, update- og downloadservicen der stopper idag, men der står ingen steder noget om at 'skidtet' holder op med at virke fra idag. Min version er : 5.6.2808

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 11:12

opdaterings

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-05 11:13

molo - uden opdatringer som manse9933 skriver - ville jeg hurtigt overveje en ny

antivir for eks ?

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 11:13

Tak for svaret Manse9933

Jeg vil lige bruge et par dage til at 'shoppe' efter alternativer. Overvejer Zonealarm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 11:15

Selvføligt holder den ikke op med at virke,så skulle de sende udspekuleret/skumle data ud til tusindvis af Sygate brugere og det kan iøvrigt ikke lade sig gøre.

Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-05 11:20
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 11:28

molokyle>jeg vil anbefale at du henter denne version af ZA>5.5.094.000 fordi de to nyeste versioner er der små problemer med(har prøvet begge versioner)man kan læse bruger anmendelser om problemerne på downloade.com,den sidste nye version i toppen af siden er blevet bedre men ikke i orden synnes jeg,så jeg bruger version 5.5.094.000 indtil næste version bliver frigivet.

http://download.zonelabs.com/bin/free/information/znalm/zaReleaseHistory.html
____________________________________________________________________________________________
Af installation af sygate(den har jeg og afprøvet på et tidspunkt)
How do I do a clean uninstall and reinstall of SPF if it has become corrupt?
Products:
Sygate® Personal Firewall
Sygate® Personal Firewall Pro

Operating systems:
All supported operating systems.

Details:

To be sure you have a clean uninstall and reinstall of SPF please do the following.
First uninstall SPF via the uninstall wizard then reboot. Then once up please do the fallowing.

Run a system search (start> search> files and folders) for anything related to Sygate, Sybergen or SPF and delete it.

Now Click "Start" >> "Run" and type "regedit"; Now locate and delete the following folders if found: (Please note: if you do not find any of these that is fine you just want to be sure that there are no conflicts and that you get a clean install)

For 95/98 & ME:
HK_LOCAL_MACHINE\software\winsock2\wps
HK_LOCAL_MACHINE\software\sygate technologies, Inc.\Sygate Personal Firewall

Now run a system search (start> find files and folders) and remove the following.
“Teefer.vxd” (windows\system\teefer.vxd)
“Wps.dll” (windows\system\wps.dll)

For NT & 2000/XP:
HK_LOCAL_MACHINE\software\winsock2\wps
HK_LOCAL_MACHINE\software\sygate technologies, Inc.\Sygate Personal Firewall
HK_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\service\smcservice
HK_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\service\teefer
HKEY_LOCAL_Machine/software/Microsoft/windows/currentversion/uninstall/{5D422994-9E10-11D4-AEB1-00D0B7237D97}

Now run a system search (start> find files and folders) and remove the following.
“Teefer.sys” (winNT\system32\drivers\teefer.sys)
“Wps.dll” (winNT\system32\wps.dll)

For XP:
“Teefer.sys” (windows\system32\drivers\teefer.sys)
“Wps.dll” (windows\system32\wps.dll)

Then reboot. Once back up disable all security (Please note: if running XP please be sure you have disabled it built-in firewall ICF) and anti virus software and reinstall SPF.

Please Note: When dealing with the system registry you will need to be careful so only remove the listed folders as they relate to Sygate and SPF.

SErvice>
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 11:31

Nå der kom lidt for meget med,det er ikke nøvendigt gå i regedit(fjerne manuelt) vis man har et Regcleaner program.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 30-11-05 11:33

Har Antivir indbygget firewall????

Kommer til at savne min sygate, men vil helt klart gå over til Zonealarm....

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 11:34

lus i tastaturet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 11:38

Uha ja... Manse9933. Jeg husker tydeligt de problemer jeg i Win98 dagene havde med Teefer.sys :

http://www.kandu.dk/dk/tip/8405

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 11:44

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/computerudstyr/netsikker/

fluffyclaus -> Ja, hvis man vil ofre 600 bobs

..men jeg er nu godt tilfreds med AVG. Den har reddet min røv indtil flere gange

Jeg hælder nu også mest til Zonealarm, da jeg kender en del der benytter denne uden problemer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:00

Nå du har været igennem hele historien.
Her er den til Zone alarm>

If you want to fully uninstall ZoneAlarm, or if you received this from Tech Support.

Solution:

In order to completely remove ZoneAlarm from your system, please do the following. If any of the steps below do not apply to you, or you are unable to perform the function listed, please continue to the next step.

If you plan to reinstall, then before starting, please be sure to download the latest version. Note that a current valid license key is required to download ZoneAlarm Plus or Pro.

For ZoneAlarm: http://www.zonelabs.com/zadownload/
For ZoneAlarm Pro: http://www.zonelabs.com/zapdownload/
For ZoneAlarm Plus: http://www.zonelabs.com/zaplusdownload/

Note for ZoneAlarm Plus/Pro users: In order to download the latest version, you must have a valid key. To find out if your key is valid, click Overview -> Product Info. Your expiration date and time will appear directly underneath the license number. If your key is not valid, use the following link to renew:

http://www.zonelabs.com/renew/

Be sure to install from an account with Administrative privileges, if your OS supports them.

Please do the following. If any of the steps below do not apply to you, or you are unable to perform the function listed, please CONTINUE to the next step.
Open the ZoneAlarm program, go to the OVERVIEW -> PREFERENCES tab, and make sure the Load At Startup box is UNchecked. Close the program, then right-click on the ZA icon and select Shutdown.
REBOOT.
You should now have no ZoneAlarm processes running on your system.
Now click Start -> Programs -> Zone Labs -> Uninstall. Be sure to say YES to the security check.

WARNING - Do NOT run the ZoneAlarm Uninstall program while in Safe Mode. The program may not be able to make the proper registry changes in Safe Mode, thus generating errors after a reboot.

REBOOT.

To make sure that you can see the ZoneAlarm Plus/Pro system files, if they are still on your computer:
a. Right-click on Start, then left-click on Explore. When the Windows Explorer panel appears:
- In Windows 95, 98: Click View>Options (in Windows 98, this will be called "Folder Options"). Click the "View" tab, then click the "Show all files" radio button.
- In Windows ME, XP, 2000: Click Tools>Folder Options. Click the "View" tab, then click the "Show hidden files and folders" radio button.

b. Make sure you also UNcheck the box to "Hide Protected Operating System Files" if you have one.
c. When searching, be sure it searches ALL hidden files and folders.
d. Click OK.

IMPORTANT NOTE: Making modifications to system files may disable crucial functions of your Windows operating system. We strongly suggest re-enabling the "Hide files and folders" feature once all ZoneAlarm files have been removed.

Click on Start, then Search or Find, and select Files. Make sure that the location box is set to search your local hard drive (usually C :) or All Local Drives.

Type the following exactly - delete any folders found:
zonelabs
"zone labs"
"Internet logs"

Type the following exactly - delete any files found in \Windows or any subfolder below it, or in your \Temp folder):

vsconfig.xml,vsdata.dll,vsdata95.vxd,vsdatant.sys
vsmon.*
vsmonapi.dll,vsnetutils.dll,vspubapi.dll
zaplus.*
zapro.*
zlparser.dll,zonealarm.exe,zoneband.dll

vsutil.dll (please right-click, Properties -> Version to be sure it is a ZA file. Do NOT delete this file unless it is a Zone Labs file!)

Type the following exactly - delete any files found in any folder with "Programs" in the pathname):

zapro
zonealarm
"zonealarm pro"

Make sure your Recycle Bin is empty (right-click and select Empty).
REBOOT

NOTE: If you received an error message upon deleting the files, or if the original programs remain in the Programs list, or if the problem persists after this, removing the files in Safe Mode will allow you to delete the files properly. Click Start, Help, and search for "SAFE MODE" for information specific to your system.

Men jeg har fundet ud af en metode til at lave en clean afindstalation af SA så der kun bliver efterladt en enkelt XML fil på pc'en bagefter>
Det skal være i genvejen til "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" (Skrive bordet eller i Alle programmer) har man ikke det så laver man en hved at højre klikker på
zauninst.exe i ZA mappen.

Man højreklikker på genvejen>egenskaber>destination og sætter dette ind /clean
så destinationen ser sådan ud>

"C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" /clean
Med mellemrum i mellem zauninst.exe" og /clean

Man skal bare huske at slå ZA fra så den ikke køre,gå ind og fjern flueben i load zone alarm at start up og så genstarte pc'en,derefter klikker man bare på genvejen> Uninstall Zone Labs Security(reg cleaner program bagefter)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:04

Hold kæft jeg må have noget luse pulver til mit tastatur

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 12:08

Tak Manse9933. Mit tastatur har nu også sit eget liv megen af tiden

</M*LOL*KYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:13

Sluk modem/log (en af delene)af internettets forbindelsen,inden fjernelse af firewall,jeg ved godt at du ved det molokyle,men mere en oplysning til glemsomme folk,banditterne lure i alle krogene,4 minutter(test: Steve Gibon) eller mindre uden firewall er nok til at blive hacket/inficeret af
alt muligt skidt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:19

Ja ik,jeg har svært ved at overskue hvad jeg skriver i denne lille boks,når der er over 20 linjer man er sku hved at blive gammel.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 12:41

Manse9933 ->

Jeg har set nyinstallerede maskiner med netforbindelse, men uden FW og opdateringer blive inficeret på mindre end 1 minut

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:59

Ja, det har jeg også hørt om,men ikke i min verden alle i min omgangs kreds får et los i RV'en vis de ikke har en firewall,fordi det kan gå ud over alle andre som kumunikerer med
selsamme pc,e-mail/P to P Skype/Messenger o.s.v så virus/firewall program er et must, at køre uden er uansvarligt.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 13:08

Ny installationer, altid først firewall/virus program og så netkorts drivere, det er en god tomefinger regel.