/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Er æggene befrugtede
Fra : Wonderbaby
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 27-11-05 23:54

Hejsa

Jeg har igen oplevet at mine scalarer har lagt æg. Måtte fjerne hannen da lyset blev slukket, da han fik lyst til natmad i form af kaviar. Jeg reddede dog størstedelen af æggene. Hunnen passede dem som hun skulle i to døgn, men så pludselig var æggene væk. Spist gætter jeg på. Nogle af dem blev hvide men der var stadig et par håndfulde der var klare. Jeg kunne dog ikke se noget yngel i æggene. Mit spørgsmål er så, kan æggene have været golde, og har hunnen i så fald valgt at spise dem. Er der noget jeg kan gøre for at få yngel ud af det næste gang der bliver lagt æg.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-11-05 00:08

De hvide er angrebet af skimmel og bliver altid fjernet af hunnen for at forhindre skimmelen i at brede sig, om resten var befrugtede bliver aldrig opklaret (du kan ikke se om de er befrugtede, efter kun 2 dage)
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-11-05 00:11

Resten af dit spørgsmål blev vist besvaret her
http://www.kandu.dk/dk/spg/77338

Kommentar
Fra : Wonderbaby

Dato : 02-12-05 22:18

Æggene er desværre væk, og ingen yngel denne gang. Men det ville bare være rart at få lidt mere viden om hvordan jeg evt kan gøre næste gang, da der jo ikke er kommet noget yngel endnu. Men tak for svaret alligevel

Kommentar
Fra : Jay_nike

Dato : 07-12-05 18:02

prøv at hør her, det bedste du kan gøre er at fjerne alle andre scalarer fra dit akvarium, undtagen hunnen, det skulle meget gerne hjælpe.

Kommentar
Fra : Wonderbaby

Dato : 07-12-05 22:22

Det har jeg gjort. Jeg har kun en han og en hun. Det var hunnen der fik lov at passe æggene. Men tak anyway. Jeg må bare vente til næste gang de vil have børn :)