/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WSH, Windows Scripting Host
Fra : michael
Vist : 875 gange
50 point
Dato : 30-07-01 08:20

Er der nogen der har et link til WSH/VBS manual/eksempler/vejledning ???

Accepteret svar
Fra : etrier

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-01 13:01

Er selv interesseret i VBS-filer, har stillet et spørgsmål i den anledning: http://www.kandu.dk/dk/spg/503, hvilket jeg nu ikke blev meget klogere af. Jeg har anskaffet mig et hæfte: Programmering i Windows Script Host 2.0 til 69 kroner, forlaget Globe, og kørt eksemplerne igennem og blevet en lille smule klogere, men ikke meget. Jeg ville forsøge mig med at bruge VBS-filer istedet for BAT-filer, hvad er din indfaldsvinkel?

Godkendelse af svar
Fra : michael

Dato : 31-07-01 08:12

Hej Etrier !!!!

Jeg skal bruge VBS til HTML idet Jeg i visse tilfælde ikke kan bruge JavaScript.
Jeg mener at have forstået at WSH kun er en "overbygning" der gør at Du kan køre/afvikle scripts. Du bør nok programmere din batchfiler i Visual Basic og så afvikle dem som scripts.

Når Jeg finder nogle eksempler skal Jeg huske dig.

Jeg har læst din "profil". Vi er næsten i samme båd. Jeg har været systemkonsulent
i 20år men er sygemeldt på 5år med forhøjet BT hvilket sandsynligvis giver en pension.

Tak for svaret etrier.

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 31-07-01 21:14

Takker mange gange for point