/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
startproblemer Win XP
Fra : torreso
Vist : 321 gange
50 point
Dato : 23-11-05 09:43

Ved opstart starter XP tilsyneladende normalt, men jeg får meddelsen at PC'en ikke blev lukket normalt. Herefter kan jeg vælge 5 muligheder (start windows normalt, sidst kendte hvor systemet virkede og 3 varianter af fejlsikret tilstand), uanset hvilken af disse jeg prøver bliver jeg returneret til menuen med de 5 muligheder igen.
Jeg har prøvet at boote fra installationsdisken og vælge reparation af XP, men her viser PC'en kun C-drevet uden at der sker yderligere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-05 09:47

Geninstaller/reparer XP ved at boote fra den originale CD-ROM. Derefter skal du huske at opdatere XP via Windows update.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-05 12:12

vejeldning til Repair her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : torreso

Dato : 24-11-05 09:35

Tak for kommentarerne, især vejledningen fra homa var hjælpsom.
Desværre kunne repair kun køre op på 75%, hvorefter der var "2 eller flere fejl".
Jeg besluttede at formattere og geninstallere, men dette kunne ikke lade sig gøre på af en "alvorlig fejl med fejlkode 80096001" ??

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-11-05 09:44

Prøv at starte i fejsikret tilstand...

Ændre eksempelvis dine skræmindstillinger....

luk så almindeligt ned, og luk op normalt igen

den lille ting har hjupet mig i flere tilfælde, da dit problem godt kan være opstået ved en felj i nedlukningen eet eller andet sted

good luck

Godkendelse af svar
Fra : torreso

Dato : 24-11-05 20:33

Tak for svaret hcma, mine problemer med dette skyldes hovedsageligt mig selv.