/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
VBA, Checkbox
Fra : rikke1234
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 22-11-05 22:10

Jeg vil gerne lave en Knap i excel der fjerner hak i alle afkrydsningsfelter. I tidligere versioner af excel har dette kunne lade sig gøre. Jeg bruger Office 2003. Jeg har "Lånt" en makro i et ark der er lavet i office 2000.

Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
ActiveSheet.Shapes("CheckBox1").Select
With Selection
.Value = xlOff
.LinkedCell = ""
.Display3DShading = True
End With
Range("A4").Select
Sheets("ark2").Visible = False
Application.ScreenUpdating = True
Sheets("ark1").Select
Range("A4").Select
End Sub

Den vil ikke godkende .value=xloff. Er der nogle der har forslag til hvordan jeg kan få det til at virke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-11-05 04:09

Hej Rikke. Der sker sommetider underlige ting når et system upgrades. Har selv oplevet det flere gange. Vil ikke påstå at jeg kender SVARET på dit spørgsmål, men blot en enkelt kommentar:

I linien hvor du har problemet, prøv at skrive: = " " alene dette lille 'blank' KUNNE gøre det.

Scriptet ser helt OK ud og jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke.

Men jeg tror at problemet ligger i den linie. Ellers kan jeg ikke hjælpe dig. Sorry Hilsen

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 23-11-05 08:00

.Value = False