/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sgtray.exe?
Fra : graahede
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 22-11-05 17:02

når jeg vil lukke min computer kommer der en meddelse om at sgtray.exe ikke svarer og skal lukkes .hvad betyder det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 17:24

Det kan være et program du ikke har fået lukket rigtigt, eller et program du har forsøgt afinstalleret, men ikke har

"fået det hele med"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-05 17:27

sgtray.exe hører til storageguard fra veritas, måske programmet ikke virker? eller det står og venter på svar fra dig ?

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:28

kan det evt være nero 6,0 som jeg har problemer med

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:30

hvad er storagegurd fra veritas?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 17:31

Det lyder ikke som nero, men har du problemer med nero, ville jeg afinstallerer den og husk også at slette mappen hvori nero ligger i programmer, derefter kan du installerer det igen

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:32

det har jeg gjordt,altså slettet mappen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-05 17:34

det er et backup program, prøv at taste sgtray ind på denne side http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 17:38

prøv at kør en søg, og søg på sgtray.exe så du kan se hvor det ligger, og finde det program der har den fil, afinstaller det og hvis det er noget du skal bruge, så installer det igen

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:39

er det noget virus for jeg har kørt avg samt advare

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-05 17:40

nej det er det ikke

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:46

jeg har prøvet på søg og den finder også filen sgtray, som er noget weritas software, som den skriver er blevet ændret i 2001,men der havde jeg slet ikke computeren,skal jeg bare slette filen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 17:51

Jeg ville slette den, men lad være med at tømme papirkurven, hvis du så mangler den, kan du hente den igen. Når dette er gjort så installer nero igen, og genstart pc'en

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:52

den skriver det er et program

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:56

hvad for et program kan det evt være

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 17:59

jeg kan ikke slette det adgang nægtet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 17:59

Det har noget med et backup program at gøre

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-05 18:01

filen hedder sgtray.EXE , endelsen .exe betyder executable eller på dansk 'program' det er ikke muligt atr slette den så længe den programmet er startet op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 18:02

Det er højst sandsynligt fordi filen er aktiv. Du skal trykke crtl+alt+delete og gå ind i processor og find filen og afslut den, derefter slet den

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 18:14

nu har jeg slettet den under fjern programmer,jeg vender lige tilbage når jeg har set hvordan det virker.tak for alle svarene indtil videre

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-05 18:28

Jeg krydser fingre, for at det var det der skulle til

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 19:31

Prøv at gå ind under kør > msconfig > Start og fjern referencer til sgtray! Genstart PC og så burde fejlen være væk

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 22-11-05 20:06

Tak for svaret Nordsted1.også tak til jer andre der har svaret, det var nogle gode svar,mvh graahede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 20:15

Selv tak