/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Autorun af cd? - hvordan?
Fra : Lubin
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 04-11-02 17:02

Jeg står og skal brænde en cd med min portfolio (html dokument) og ønsker at cd'en skal åbnes automatisk når Cd'en sættes i drev. Jeg ved, at jeg skal bruge en eller anden form for autorun fil, men ved ikke lige præcis hvordan jeg skal gribe det an? er der nogen der kan hjælpe? Mange tak. Jane

Accepteret svar
Fra : Andreas_popp

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-02 17:23

Hej Jane

En af måderne er at bruge et program, som hedder winopen.exe. Det kan jeg sende til dig. Denne fil lægges i roden på cd-en. I roden laver du også en fil, som hedder autorun.inf, og den skal se således ud:
[autorun]
icon=Radio.ico
open=winopen /max \index.html

Linien med icon bruges til at vælge et ikon til cd-en, hvis du er interesseret i det.

Det siger sig selv ud fra ovenstående, at du så skal sørge for at \index.html erstattes med \dinfil.html som skal ligge i roden på cd-en.

Du skal vist bare brænde cd-en som normalt.

Håber dette kan hjælpe dig.

Mvh.
Andreas Popp

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 04-11-02 17:29

Hej igen

Du kan hente winopen.exe fra http://duckware.com/download/winopen.exe

Så skulle der slet ikke være nogen ben det.

Mvh.
Andreas Popp

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 17:34

Hej Jane,

jeg vil foreslå dig at kigge på disse sider...

"Sådan åbner du automatisk en webside på en cd-rom"... -->
http://www.html.dk/artikler/00035/

"Selvstartende CD-ROM'er" fra Karbo's guide... -->
http://www.mkdata.dk/pctutor/software/autorun.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 17:05

du kan læse om det på www.html.dk

/Faxe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 18:10

Faxe wrote in <3dc6984f$0$379$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> du kan læse om det på www.html.dk

Nu jeg alligevel har fundet artiklen, vil jeg lige give jer den, så andre
ikke behøver at lede.

http://www.html.dk/artikler/00035/

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 16:34

Der findes endvidere mange forskellige shareware programmer til at oprette
disse autoruns, og hvor man samtidigt kan oprette nogle "proffessionelle"
screens. - Se bl.a. på tucows.dk

/Bjarne (Dyl)

<snip>
> Nu jeg alligevel har fundet artiklen, vil jeg lige give jer den, så andre
> ikke behøver at lede.
>
> http://www.html.dk/artikler/00035/
</snip>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 15:58

> Der findes endvidere mange forskellige shareware programmer til at oprette
> disse autoruns, og hvor man samtidigt kan oprette nogle "proffessionelle"
> screens. -

Jeg prøvede for nylig dette lille trick med to forskellige små programmer
der begge lovede at kunne klare jobbet. Men hverken i cd-drevet eller i
brænderen havde det den ønskede effekt. Er der nogen der ved hvad der kan
have forhindret det i at virke her?

Begge var indstillet som skrevet på de tilhørende hjemmesider. Jeg bruger
IE6 og Win98.

Kenneth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 17:32

"John" <mail@john.com> skrev :

>Jeg prøvede for nylig dette lille trick med to forskellige små programmer
>der begge lovede at kunne klare jobbet. Men hverken i cd-drevet eller i
>brænderen havde det den ønskede effekt. Er der nogen der ved hvad der kan
>have forhindret det i at virke her?

Næh, kig evt. på freewareprogrammet her:
Prøv at kigge på
<http://users.pandora.be/smart.projects/start1.htm>
Smart projects.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-02 15:13

John wrote in <3dd114bd$0$63858$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> Jeg prøvede for nylig dette lille trick med to forskellige små programmer
> der begge lovede at kunne klare jobbet. Men hverken i cd-drevet eller i
> brænderen havde det den ønskede effekt.

Måske er det slået fra på din computer? Fx. Nero vil gerne slå det fra under
installationen.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)