/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp lang filnavn
Fra : 19431225
Vist : 614 gange
50 point
Dato : 14-11-05 14:25

hej
jeg har fået et lille problem som jeg er sikker på der en af jer experter der ved hvordan jeg løser dette.

Mit problem er at jeg vil kopiere adope photo shop 7.0 dk over på en extern hardisk, således at jeg har en ekstra kopi udover selve cd'en. (jeg har installeret photo shop på pc'en ) men når jeg gør det popper der et vindue op som fortæller at : DET ER IKKE MULIGT AT FLYTTE MAPPEN, CORRECTION IMAGES FILNAVNET ELLER FILTYBENAVNET ER FOR LANGT. hvad gør jeg, det er ´kun denne cd'er det er galt med andre er lykkedes.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-11-05 14:33

Hej
Hvis det er et program, der er installeret, kan du få problemer.
Hvorfor ikke bare nøjes med at ligge cd´en over på disken.
Du kan muligvis bruge
START/DENNE KOMP/TILBEHØR/SYSTEMVÆRKTØJER/GUIDEN TIL OVERFØRELSE AF FILER.
Eller hvis du har nero 6.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-11-05 14:58

kan du se hvilken filtype/-navn som er for langt ?
Der er et trick her som er brugt til at SLETTE en fil med laaangt filnavn.
Prøv at åbne en kommandoprompt i mappen og kør kommandoen:
dir /X *.png (*.png er taget som eksempel)
Så skulle den gerne liste alle .png og skrive både langt og kort navn på filerne.
Prøv så at slette filen ved at bruge det korte navn.

Uden at jeg ved det, kan du måske omdøbe det lange til det korte. (har ikke selv forsøgt det)

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-11-05 15:35

til sufus.dk
det jeg forsøger er at ligge cd'en ind på disken, jeg går ud i stifinder og finder drevet hvor photoshop ligger og kopierer hele mappen, går derefter over på min extern hardisk med kommandoen sæt ind, det er her det går galt med for langt filnavn

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-11-05 15:45

Ja, det fatter jeg så ikke.
Programmet må ikke være i brug, men det har jo ikke noget med, for lang navn, at gøre.
Har du prøvet, at lave en mappe på skrivebord, og kopiere dertil.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 14-11-05 16:27

Hmm det lyder til at i ikke helt ved hvad der der nemmest.

til 19431225:
når du har CDen som du har installeret photoshop kan det på ingen måde svare sig at begynde at kopiere filer du allerede har til at ligge på en harddisk et andet sted hen for at lave en backup. Det giver kun dig selv problemer og det kan ikke svare sig. Jeg vil gerne vide dine argumenter for at have det liggende på den måde du gerne vil.

jeg kan forstå at du evt gerne vil gemme dine indstillinger og forskellige andre ting som du formegentlig har installeret sammen med. MEN det er bare nemmere at have dem ved siden af og installere dem seperat.

Du tager simpelthen og laver et billede af din cd (også kaldet image på engelsk) derudfra kan du brænde alle de kopier du har lyst til. det er meget simpelt at gøre og til og med lovligt sådan som lovgivningen ser ud i dagens danmark. Du må lave alle de digitale kopier af dine cder så lang tid det er til privat forbrug.
Der findes et program der hedder Alcohol 120%. Dette er shareware så du kan sagtens installere det og prøve det i 30 dage. Det skulle give dig mulighed for at kopiere dine cder.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-11-05 16:51

til farmerip2
det jeh gerne vil er at have en ekstra kopi af mine programmer liggende på en extern hardisk, som jeg har liggende i et brandskab. det er kun for en sikkerhedsskyld at jeg vil kopiere over på en hardisk. Også fordi jeg har en bærbar og når jeg er på farten er det ju meget fint at kunne tilslutte en extern harddisk, hvor jeg iøvrigt også har mine backupper liggende

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-05 16:52

Hej 19431225

hvad med at installere Totalcommander, så kan bruges til at trække programmer fra et drev til et andet?

Hent det her: www.totalcommander.dk der ligger en gratis version, som jeg selv bruger til at flytte programmer/filer mm. med.

Mange hilsner fra

Clou

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 14-11-05 18:25

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-11-05 18:26

TIL Clou

Tak for hjælpen, så lykkedes det