/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
rundll
Fra : vagnb
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 12-11-05 19:42

Når jeg starter min pc kommer der et vindue med teksten " Fejl under indlæsning af p2esocks_1041.dll " Er der nogen der kan hjælpe mig med at rette dette problem, og hvad betyder det..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 19:51

Hej, mener det er en system fil.
Du kan prøve at gå
START< ALLE PROGRAMMER< TILBEHØR< KOMMANDOPROMT
og skriv sfc /scannow
Din Xp cd skal sidde i.
Den retter fejl på dit system
Bagefter skriver du samme sted
chkdsk/f
Den rydder lidt op i det hele. kræver genstart

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 19:54

Kan også være, du lige har slettet et program.
Prøv at se hvad der ligger i
START< ALLE PROGRAMMER< START
Fjern alt hvad du ikke bruger.
Det tager kræfter på din pc at have mange unødige programmer liggende der

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-11-05 19:56

der er lige et par ting du skal være opmærksom på ved en sfc-scanning:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 20:01

Det er da også rigtig, og det er ikke første gang, du minder mig på det.
Men jeg husker det vel med tiden.
Har selv prøvet det, temmeligt irriterende.
Når man skal til at installer SP 2 igen.
Men ellers plejer tippet at rette det.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 12-11-05 20:09

Hvad med at afinstallerede dit neroprogram - foretag en oprydning med et regcleaner program og prøv at starte op igen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-11-05 23:06

Tror du har fået noget snavs på computeren! Hvad med at smide en hijackthislog ind istedet for at bruge repair?

Kommentar
Fra : vagnb

Dato : 13-11-05 09:24

hej nu har jeg fjernet sp 2 og fejlen er der stadig. jeg har ikke installeret nero da det er en bærebar uden brænder..

Accepteret svar
Fra : jeanette18

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-05 10:56

Som tedd skriver har du så nok virusproblemer. Prøv i første omgang dette her program ewido: http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm

Kommentar
Fra : vagnb

Dato : 13-11-05 21:19

hej alle og tak for hjælpen. Jeg installerede et spyware prrogram. og problemet er løst

Kommentar
Fra : vagnb

Dato : 13-11-05 21:19

hej alle og tak for hjælpen. Jeg installerede et spyware prrogram. og problemet er løst

Godkendelse af svar
Fra : vagnb

Dato : 13-11-05 21:20

Tak for svaret jeanette18.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-11-05 21:30

Godt du kunne bruge løsningen, men kan du ikke lige fortælle hvilket program du benyttede og hvilken virus/trojaner/spyware du havde?

Tedd> Vi deler i porten:)

Kommentar
Fra : vagnb

Dato : 25-11-05 19:40

jeanette18 jeg brugte microsoft antispyware. Der var godt nok noget forskelligt snavs på..