/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Næsten mørk skrærm på min bærbare comput~
Fra : betina64
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 12-11-05 11:41

Jeg har en bærbar computer, i et stykke tid har den blikket et par gange, og skærmen er blevet sort, hvis man så vippede lidt med skærmen blev den ok igen, men nu er den blevt sort.......måske for sidste gange, det hjælper i hverfald ikke at vippe skærmen. Jeg kan se at den starter op, og jeg kan lige netop skimte, at den starter op med det normale windows forside med alle brugerne. Hvad gør jeg er den kaput, eller......................

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-11-05 11:43

Yes, den er kaput. Afsted til værksted med den. Sorry.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 12-11-05 11:44

Men kan det betale sig???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-05 11:44

Det er backlight, der er galt med, skal repareres på værksted.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 12-11-05 11:44

Har I nogen ide om hvilket prisleje, vi taler om???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-11-05 11:44

Ja det KUNNE selvf. være en løs forbindelse, men det kan du vel checke selv før du skiber den afsted til værkstedet?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-05 11:45

Spørg om prisen på værkstedet. Er det en gammel laptop kan det ikke betale sig.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 12-11-05 11:45

Hvordan skal jeg kunne undersøge for den løseforbindelse

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-11-05 11:46

Ved det ikke, men bed om at få en fast pris oplyst FØR han går igang med rep.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-05 11:47

Er du ikke teknisk minded, skal du holde fingrene fra arbejdet, eller få en ven til det, der ved noget om sagen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-11-05 11:48

Du kan jo skille den ad så langt du synes du tør og checke de kabler og ledninger du finder, men jeg tror altså ligesom peet49 at løbet er kørt.

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 12-11-05 11:50

Men har nogen en ide om det kan betale sig?? Og har jeg ret i at jeg kan koble den til en ekstern skærm og trække det ud som ligger på den?

Accepteret svar
Fra : paperboy

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-05 11:54

Ja du kan sagtens sætte den til en anden skærm, det er der slet ingen problemer med, du kan koble den sammen med en anden pcer og så overfører dine data til en anden maskine.
Skal du ha lavet din bærbare koster det 500 kr bare for at åbne den, så alt efter alder skal du vurdere om det kan betale sig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-11-05 11:57

Det er lidt vanskeligt at svare på om det kan betale sig når du ikke fortæller hvad for en LapTop der er tale om? Mærke - Model - Alder?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 17:01

Hej Betina.

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : betina64

Dato : 26-11-05 17:40

Tak for svaret paperboy.