/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problem i MS Office Word.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 1992 gange
300 point
Dato : 06-11-05 18:54

For 2 dage siden stillede jeg dette spørgsmål:

Citat
Min Word er begyndt på noget ret irriterende. Når jeg åbner en fil kommer der en Boks op og siger:

Kommandoen kan ikke udføres, fordi en dialogboks er åben. Klik på OK og luk åbne dialogbokse for at fortsætte.

Når jeg så trykker OK kommer jeg korrekt ind i dokumentet. Det er lidt irriterende. Kan jeg gøre noget for at undgå denne reaktion, der så vidt jeg kan se er en fejl?

I denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/77435

Jeg accepterede et svar der umiddelbart hjalp, MEN nu er den gal igen!

Den der kommer med den rigtige løsning får 300 point.

På forhånd TAK.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 19:21

Noget tyder på du har et dokument, der¨ikke er gemt, eller slettet.
Prøv, at åbne Words, tryk på hjælp, FIND OG RET FEJL

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-11-05 19:30

"Fra : sofus.dk
Prøv, at åbne Words, tryk på hjælp, FIND OG RET FEJL"

Præsis som jeg foreslog...
Har du prøvet det hr. Jacobsen?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-11-05 19:36

Hejsa Arne

Prøv lige-ved ikke om det hjælper

Højreklik på proceslinjen-vælg egenskaber-klik på fanen menuen start-klik på tilpas-klik på avanceret-her går du ned til seneste dokumenter-og vælger ryd liste.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 19:37

sofus.dk -> Når jeg gør det, begynder den at installere programmet igen. Så kommer den og kræver den originale installationskilde. Denne har jeg ikke herhjemme.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 06-11-05 19:37

Prøv fra punkt 2: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;319299#Step2. En omdøbning kunne være en mulighed.
Har du eksperimenteret med nogle kædebokse?

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 06-11-05 19:39

Og det var helt nøjagtig herfra; Trin 2: Omdøb den globale skabelon Normal.dot

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 19:44

Hej
Så er du lidt på den.
Prøv eventult at kør chkdsk/f i kommandopromt sfc /scannow
Eller indtast help i kommandopromt, der skulle være nogle muligheder.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 06-11-05 19:49

Har du kørt kommandoen FIND OG RET FEJL??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 19:50

Han har ikke CD`en hjemme...

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 06-11-05 19:53

Så kommer du ikke videre da du skal have den ORIGINALE cd`en for at gennemføre den nødvendige kommando. Hvad har vi gang i her?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 19:55

Brian -> Nej det hjalp ikke, og listen blev heller ikke ryddet???? Når jeg åbner Word er listen over de senest åbnede dokumenter der stadig.

sofus.dk -> Jeg kører ud i firmaet i morgen og henter original CD'erne, så må vi se om dit og ghosty's råd virker.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 06-11-05 19:58

Du er velkommen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-05 19:58

Office 2000
At få en ny Normal.dot
luk word
stifinder (wintast+e)
C: drev > documents and settings > dit navn > application data > microsoft > skabeloner
Fjern eller omdøb Normal.dot (til Normal2.dot)
Åbn word og den laver selv en splinter ny Normal.dot

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 19:59

sofus.dk -> Hvad F..... er Codex til Media Player?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-11-05 20:05

"Fra : sofus.dk
Prøv, at åbne Words, tryk på hjælp, FIND OG RET FEJL"

Præsis som jeg foreslog sidst du havde spørgsmålet oppe, hvor jeg fik et ubehageligt svar IGEN...
Har du prøvet det hr. Jacobsen?

Og ja det kan jeg jo se du har!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 20:08

Codex er noget du installerer, for at se visse typer af film Feks DIVX

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 21:07

sofus.dk -> Tak for forklaringen.

iah -> Er du ikke LIDT overfølsom?? Jeg har da ikke på nogen måde været grov overfor dig i nævnte tråd. Jeg fik et svar fra Jeanette18 der løste mit problem UDEN brug af nogen CD. Og det forklarede jeg. Det er da ikke at være ubehagelig. At det så senere har vist sig at problemet er genopstået, er noget andet. MEN hvis det viser sig at dit råd virker når jeg får hentet CD'en imorgen, er der da ingen tvivl om at du skal have såvel point som TAK. Hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 21:21

Eyvind -> Nu har jeg slettet min normal.dot og straks efter kommer jeg ind UDEN fejlmeddelelse, men ligesom sidste dag kommer fejlen igen når jeg går ind i næste dokument. Så din løsning var desværre heller ikke den rigtige. Ellers tak for forsøget.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-11-05 22:07

kan du minimere word ?? eller er word låst indtil du klikker på ok ??

meddelsen "dialogboks er åben" word venter på du svare på et eller andet, og kan i nogen tilfælde ligge
bagved word, du kan som regel få dialog boksen frem ved ALT-TAB

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 22:14

dk -> Ja jeg kan minimere. Der ER ingen dialogbokse åbne. Når jeg trykker Alt-Tab kommer jeg bare tilbage til det seneste vindue og dette er IKKE en dialogboks. Det er det der er så fandens. Men nu prøver jeg lige at hente Installations-CD'en ude i firmaet i morgen og prøver rådet om "FIND OG RET FEJL" Hilsen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-11-05 22:29

kunne også lyde som om det er en skabelon som e beskadiget.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;827732

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 22:37

Ja det har du da ret i. Jeg bruger 2003. Men der står:

This problem may occur if you have a Word 2003 template in your Startup folder that contains an autoexec macro that opens a dialog box.

Hvordan finder jeg ud af hvilket template der evt. er tale om?

Men forresten ER der jo ikke nogen åben dialogboks?????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 22:39

Med andre ord: Problemet er IKKE at finde ud af i hvilke tilfælde man får fejlen NORMALT, men hvordan man undgår at få den FEJLAGTIGT??? For der er IKKE nogen åbne dialogbokse!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-11-05 22:55

ligger der noget i din "Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Word\Startup" folder ??
som standard skal den være tom.........
hvis du har lavet nogen skabeloner, kan det også være een af dem som der er fejl i.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 23:13

dk -> Jeg mener bestemt ikke at jeg har lavet nogen skabeloner. I den nævnte mappe ligger flg. fil:

azwzrd10.dot

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 23:22

dk -> Jeg sætter meget stor pris på at du gider prøve at hjælpe mig med mit problem. Men betyder dit løsningsforslag at du ikke mener at rådet om "FIND OG RET FEJL" er brugbart?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 06-11-05 23:54

som udgangspunkt ville jeg selv have foreslået en "find og ret fejl" og samtidigt lyder det ikke lige umiddelbart som det
løser problemet...

har du noget avery installeret ?? lyder som en design pro fil !?
prøv lige og omdøb azwzrd10.dot til azwzrd10.old
start word

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 00:08

dk -> JA jeg HAR noget Avery. Det er squ nok det. Prøver din løsning og vender tilbage.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 00:15

dk -> Det hjalp. Men så er spørgsmålet? Optræder den samme fejl næste gang jeg gemmer et Avery-design?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-11-05 00:18

hmm, en opdatering af dit avery program løser måske problemet
er det design pro 2000 ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 00:28

Min udgave af Avery er downloaded for mindre end 3 mdr. siden og hedder: DesignPro 5.0 SE-DEN-9

Så den fåes vist ikke nyere.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 00:58

OK Gutter. Lige en opsummering her på falderebet: Jeg tager under alle omstændigheder ud og henter CD'en og installerer de manglende filer så jeg kan køre en "find og ret fejl" næste gang nogen foreslår det. Men som det ser ud lige nu, ER mit problem løst. dk og jeg har i fællesskab fundet ud af at mit Avery-program har efterladt en fil der ikke arbejder godt sammen med MS Office Word 2003. Nu ved jeg i hvertfald hvad fejlen skyldes. At Avery IKKE uden problemer arbejder sammen med Word 2003 er skuffende og jeg vil sende en mail til dem om det.

Mange tak til jer alle for gode forslag og hjælp. Hilsen

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 01:00

1000 Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-11-05 01:02

prøv at start avery uden om word og så

taget fra deres guide
To prevent help from appearing each time you start DesignPro, select Tools >Options>
General tab, and select the Bypass Help at Startup option.

husk at omdøbe azwzrd10.old til azwzrd10.dot igen inden du gør dette
medmindre avery selv har dannet en ny azwzrd10.dot

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-11-05 01:05

takker
din accept kom mens jeg skrev forrige indlæg

guiden er her
http://www.avery.dk/dk1/downloads/files/guide_designpro5_en.pdf

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 01:16

Nu er MIN version jo Dansk. Men jeg kan ikke finde et sted hvor man kan bypasse hjælp. OG sålænge der findes en azwzrd10.dot kommer fejlen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 01:19

Prøv evt. selv at downloade nyeste vers. herfra: http://www.avery.dk/dk1/home/home.jsp

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-11-05 01:27

for mig er det et forkert sted avery lægger azwzrd10.dot
(Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Word\Startup)

fordi azwzrd10.dot lyder som "avery wizzard" eller "hjælpe guiden" som starter sammen med word/avery
og det er forkert.
der må være et sted hvor du kan slå "hjælp" fra når programmet åbnes.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 01:32

Du har helt ret. Sådan tolker jeg også filnavnet. Jeg vil prøve igen - igen. Men til nu, har jeg altså IKKE fundet det sted. Prøv som foreslået selv. Du kan jo bare slette bagefter hvis du ikke vil have den nye vers. liggende.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-11-05 01:36

næ tak, jeg oplyser hverken navn, adr, email for at hente noget derfra.
skal heller ikke have noget installeret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 01:41

OK. Det vidste jeg da godt at du ikke ville, Jeg har gjort det fordi jeg er kunde. Men jeg har nu igen gennemgået systemet med en tættekam, og der er ikke nogen steder i den danske version hvor man kan slå hjælpen fra.
Jeg synes at vi skal stoppe her. Du har hjulpet mig meget og resten kan jeg klare selv. Ha' en fortsat god aften/nat. Hilsen

Kommentar
Fra : bobcaty

Dato : 08-12-07 13:48

DET LETESTE VILLE HELT KLAR VÆRE OG SLETTE WORD DET ER ET SKOD PROGRAM OG INSTALERE FREEWAREN OPENOFFICE DU FÅR 5 6 PROGRAMMER MED OG DET ER FULSTÆNDIG GRATIS DER ER ALDRIG FEJL I DET !!!!!!!! ;)