/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Stor e-mail
Fra : Mosebaek
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 02-11-05 18:38

Hvordan er det nu lige,man sender en mail på ca. 2 MB

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-11-05 18:42

På samme måde som du sender alle andre email's. MEN hvis ikke modtagerens email-postkasse er stor nok, KAN han ikke modtage en så stor fil. Du får så besked ffra Mailer-Deamon om at emailen ikke kunne leveres. Man kan så istedet sende den via MSN-Messenger. Der er ingen max-størrelse.

Kommentar
Fra : Michael_Stig

Dato : 02-11-05 18:42

Det kommer an på hvilket program du bruger. Men som hovedregel vedhæfter man en fil til sin mail.
Venlig hilsen michael.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 18:48

Hvis din mail tillader så stor en fil skal den bare med som vedhæftet.
Er det en .exe fil bør den døbes om til .txt
eks.
abc.exe
til abc.txt
og hos modtageren til
abc.exe

Ellers skal du bruge gmail hvor du kan sende 20MB ad gangen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-05 18:49

Det er Outlook Express. Det er ganske rigtig en vedhæftet fil jeg tænker på.Jeg har prøvet,modtageren fik en besked om
hans postkasse var overfyldt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-11-05 18:51

Mosebaek -> Det var det jeg sagde. Hvis ikke hans postkasse er stor nok KAN han ikke modtage store email's. Du kan så istedet kontakte ham via MSN og sende ad den vej.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-05 18:53

Så skal du og din modtager bruge gmail
Her kan du se hvad det er: www.gmail.com
Men du og din modtager skal inviteres til at få en

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-05 19:03

de gratis og fri yahoo mail er de ikke også store ? 250 MB

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-05 19:03

Tak for svaret Eyvind.Også til AJ.

Og tak for linken,den vil jeg studere nærmere.Jeg har tit hørt om gmail,men aldrig rigtig vidst hvad det er.

Venlig hilsen,Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 19:14

Sig til hvis du og din modtager vil have en invitation.