/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Link til doc-fil fejler... hvorfor?
Fra : Andersen
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 01-11-05 18:57

Jeg har uploadet et word-dokument til min udbyders server, som det er meningen at man skal kunne åbne ved at klikke på linket til dokumentet. Dokumentet skal altså vises i browseren, men som et word-dokument.

Problemet er nu, at når der klikkes på linket, til dokumentet, så fremkommer der en boks hvori brugeren skal indtaste brugernavn og adgangskode. Klikker jeg på "annuller" vises dokumentet fint i browseren, men jeg vil jo gerne have at denne boks IKKE fremkommer. Der er ikke tale om skrivebeskyttelse på dokumentet - det har jeg tjekket.
Nogen der kan hjælpe mig med dette ?

Venligst
Andersen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-05 19:32

Har du et link til dette dokument, det kunne være at det er der den er gal!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 19:34

Linkes der til den sti hvor dokumentet ligger.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 19:40

Hej.
Så har du oploadet det som ZIP fil.
Du skal bare oploade det som almindeligt dokument.
Eventuelt, men henvisning til det du har nu, for at downloade dokumentet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 19:44

Du kan oploade det som Words, eller hvad du mener besøgende skal læse det I.
Var det mig, ville jeg vælge note/book/pad.
Så kan alle se det.
Men mener du andre har Words, så skal det oploades i Words

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 01-11-05 19:57

Severion: Jeg tror nu ikke at der er noget galt med linket, det er jo bare stien til en doc.fil

Eyvind: Ja det gør der... og dokumentet vises jo også når der klikkes "annuller"...

Sofus.dk: Nej jeg har ikke uploadet den som en zip.fil, men som et ganske almindeligt word-dokument...

Venligst Andersen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 20:05

Så burde du også kunne se den som Words.
Har du et link...
Udbyder ???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 20:08

Der er noget galt med linket.
Har du rigtigt "efternavn til den" htm/html/php

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 01-11-05 20:14

Sofus.dk: Filen fremkommer og kan læses fint, det er ikke det der er problemet. Problemet er at før man kan se den, bliver man præsenteret for en boks hvor der skal taste et password for at åbne den. Man kan så slippe forbi denne boks ved at klikke på "annuller", hvorefter siden vises.
Udbyderen er http://www.wannafind.dk/

der er ikke noget galt med linket, og når du beder om et rigtigt "efternavn" så er det selvfølgelig DOC, da det er en word-fil der linkes til, og ikke hverken htm/html/php.....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-05 20:17

Inde i et websted
Jeg har lige lagt et dokument "abc.doc" i mappen "images"
På en side har jeg et link som ser sådan ud
<p><a href="images/abc.doc">abc</a></p>

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 01-11-05 20:21

Eyvind: Kan du give mig linket til denne side, så jeg kan se hvordan det opfører sig ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 20:42

ok men det varer lige lidt for det er ikke oploaded endnu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 21:39

Så er det her:
www.hirsenet.dk/abclink.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 21:52

Tror du kører med scripts/aktive X og andet på selv samme side.
Kan da godt forstå, at det bliver hentet i en stor pærevælling.
Men kun min mening.
Lav lidt om.... eller lav alt i samme.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 23:03

Tror jeg har misforstået dig.
Er din side http://www.wannafind.dk/

ellers gør som Eyvind siger.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 02-11-05 08:46

Sofus.dk: Jeg fatter minus af dine besvarelser!??! de er helt hen i hampen, og er overhovedet ikke relevante! (er det mit spørgsmål der for dig virker totalt ubeskrivende, beder jeg dig undskylde)

Jeg har imidlertid selv fundet ud af hvad problemet er, tror jeg nok. Jeg har nu testet linket på maskiner udenfor mit eget netværk derhjemme, og der virker det som det skal; jeg bliver promptet for at åbne eller gemme dokumentet. Jeg tror at der er tale om en netværksopsætning, eller en opsætning på min egen maskine, der gør at den omtalte prompboks fremkommer - jeg er ikke sikker, men når det virker fint andre steder er der jo egentligt ikke et problem

Selv om jeg fortsat har problemet på maskinen derhjemme, vil jeg dog tildele Eyvind point'ene som tak for hjælpen.

Mange tak
Andersen

Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 02-11-05 08:51

Tak for svaret Eyvind.

Venligst Andersen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 13:03

Hvis du henviser med dit link til en anden comp på dit netværk, end den der "holder" hjemmesiden/linket - så vil du blive promtet for adgang. Eller brugeren allerede har logget ind.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 02-11-05 13:15

Jeg linker ikke til en anden comp. på netværket, men ene og alene til udbyderens server hvorpå hjemmesiden ligger.

Jeg kan da lige sige at jeg efterfølgende har fået en bekendt til at tjekke linket på hans arbejdsplads. På de ca. 10 maskiner, på deres netværk, er det helt tilfældigt hvilke maskiner der viser adgangs-prompten, og hvilke maskiner der henter dokumentet rigtigt, nemlig ved at give mulighed for at åbne eller gemme dokumentet !??! Der må være tale om èn eller anden opsætning/begrænsning/sikkerhed på den enkelte maskine - vil jeg tro.

Jeg vil i hvert fald bakse videre med problemet/spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 16:27

Ok -