/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peder Johan Gotfred
Fra : Vihan
Vist : 2677 gange
50 point
Dato : 31-10-05 21:57

Jeg søger opslag i Lægdsrullerne.
Jeg søger oplysninger om Peder Johan Stenberg . eller som han også kalder sig, Peder Johan Gotfred.
Jeg mangler hans fødsel, hvor han er født, og hans forældres navne.

f. ca. 1765, men (hvor?)
v. 9/1 1789, i Holmens kirke til Bodil Michelsdatter Halling der er født 6/2 1763 i Vivild, Randers amt.
d. 2/4 1801 i København (slaget på Reden)
b. 6/4 1801 I Trinitatis Assistenskirkegaarden.
Er der nogen steder man kan finde fortegnlser over de faldne i slaget på Reden.

Bodil Michelsdatter rejser hjem til Gjesing og føder der deres andet barn. Efter Peder Johans død lever hun af sin pension.
Kan man finde nogen oplysninger om denne pension? Det må jo være på grund af hans deltagelse i slaget

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-05 22:04

er det din ??
fra FS

Husband
PEDER JOHAN STENBERG Pedigree

Birth: 1771 Gessing, Randers, Randers, Denmark
Christening:
Marriage: 1796 Gessing, Randers, Randers, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
BODIL MICHELSDATTER Pedigree

Birth: 1775 Gessing, Randers, Randers, Denmark
Christening:
Marriage: 1796 Gessing, Randers, Randers, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 31-10-05 22:36

har du tjekket kirkebøgerne on-line for at se om PEDER JOHAN STENBERG er født der ??
Husband
PEDER JOHAN STENBERG Pedigree

Birth: 1771 Gessing, Randers, Randers, Denmark

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 01-11-05 09:14

Hej Senta
Ja det er godt nok min, men det eneste der passer er navnene, det andet er rent gætteværk.
Jeg har ledt efter ham i mange år, både på LA og arkivalieronline, men nu er jeg så tæt på at jeg kun mangler hans fødsel og fødested.
Venlig hilsen Viggo

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-05 09:16

Det undrer mig lidt at han nu kalder sig Peder Johan Gotfred?
Er Gotfred ikke kun et fornavn?? Hvor har du det fra???
Har Pedersen familien her ret har han jo 3 fornavne i forvejen:
>Peder Kristian Johan Steenberg og Bodil Mikkelsdatter 76 år enke efter afdøde ? Peder Steenberg http://home9.inet.tele.dk/da221/Pedersen.web/default.htm

Ser vi på uddrag af resultater fra dit forrige spørgsmål:
"
Peter Johan Stenberg, 22, Ugift, , Tjenestekarl, , Pilestræde, , 113, 1, FT-1787
Peter Johan Stenberg, 30, Gift, Tienestefolk, Sukkerhuskarl, Rosenborg Kvarter, Matr. 64, 344, FT-1801

Passer den sidste jo fint med ham senta fandt født i 1771,
Kan der være en anden københavnsk født ca 1865??

Husk varianterne når du søger:
Stenberg/Steenberg, Johan/Johann, Gotfred/Gothfred, Peter/Peder, Kristian/Christian.
Svend, der ikke kan hjælpe med lægsruller og ikke finder nogen med efternavn Gotfred.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 09:21

i 1801 er hans kone ikke nævnt hvis det er din ???
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Rosenborg Kvarter, Rosenborg Kvarter, , Matr. 64, 344, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peter Johan Stenberg, 30 , Gift, Tienestefolk, Sukkerhuskarl,
Ane Holm, 26 , Ugift, Tienestefolk, Husjomfru,
Carolina Cecilia Schultz, 26 , Ugift, Tienestefolk, Kokkepige,

--------------------------------------------------------------------------------

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Pilestræde, , 113, 1, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Erik Ibsen Brandt, 49 , Gift, Husbond, Brændevinsbrænder,
Karen Margrethe Brun, 49 , Gift, Hustru, ,
Peter Johan Stenberg, 22 , Ugift, , Tjenestekarl,
Anne Rasmusdatter, 22 , Ugift, , Tjenestepige,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 09:24

Fra fs.% Johan Gotfred og en kone med navnet PETRONELLE CHRISTIANE AISTRUP
Husband
PETER STEENBERG Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 20 MAY 1789 Nikolaj Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
PETRONELLE CHRISTIANE AISTRUP Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 20 MAY 1789 Nikolaj Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 09:26

Husband
PETER JOHAN GOTTFRED Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 09 JAN 1789 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
BODIL MICHELSDR Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 09 JAN 1789 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 09:31

har du fundet hende død i kirkebogen Sønderhald, Gjesing fra 1834 til 1845
Bodil Mikkelsdatter Halling, 73 , Enke(mand), , pensionist,

Samtlige personer i husstanden

randers, Sønderhald, Gjesing, Gjesing by, , , 4, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Olesen, 49 , Gift, , gårdmand,
Dorthe Kirstine Pedersdatter, 37 , Gift, , hans kone,
Johan Peder Nielsen, 15 , Ugift, , deres barn,
Ole Nielsen, 13 , Ugift, , deres barn,
Bolette Marie Nielsdatter, 10 , Ugift, , deres barn,
Nille Marie Nielsdatter, 8 , Ugift, , deres barn,
Gotfred Andreas Nielsen, 5 , Ugift, , deres barn,
Dorthe Kirstine Nielsdatter, 2 , Ugift, , deres barn,
Mette Marie Therkildsdatter, 35 , Ugift, , tjenestepige,
Bodil Mikkelsdatter Halling, 73 , Enke(mand), , pensionist,
Maren Sørensdatter, 47 , Ugift, , inderste ernærer sig ved at gå i dagleje,
Ane Nielsdatter, 3 , Ugift, , hendes barn,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 09:56

her er bodil i 1801 % sin mand
Samtlige personer i husstanden

randers, Sønderhald, Gjesing, Gjesing by, , , 31, FT-1801
Der vises flg. felter:

Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Bodild Mikkelsdatter Halling, 36 , Gift, kone, inderste,
Johanne Christiane Steenberg, 10 , Ugift, hendes barn, ,
Dorthe Kirstine Steenberg, 5 , Ugift, hendes barn, ,

--------------------------------------------------------------------------------

dette er sikkert bodils far
Samtlige personer i husstanden

randers, Sønderhald, Vivild, Vivild by, , , 10, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Michel Pedersen Halling, 64 , Gift, husbonde, bonde og gårdbeboer,
Anne Laursdatter, 28 , Gift, madmoder, ,
Mogens Michelsen, 36 , Ugift, søn af 1. ægteskab, ,
Dorthe Michelsdatter, 5 , Ugift, barn af sidste ægteskab, ,
Jens Michelsen, 2 , Ugift, barn af sidste ægteskab, ,
Jens Mortensen, 21 , Ugift, tjenestekarl, ,
Karen Jensdatter, 17 , Ugift, tjenestepige, ,
Birthe Jensdatter, 30 , Enke(mand), til huse, inderste,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 10:02

prøv at tjekke om dette ægtepar fra Holbaek, evt. har en søn der hedder PEDER JOHAN

Husband
Soren Steenberg Pedigree

Birth: About 1733 Of, Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Marriage: 20 OCT 1769 Sengelose, , Holbaek, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Ane Johansen Pedigree

Birth:
Christening: 19 NOV 1741 Sengelose, , Holbaek, Denmark
Marriage: 20 OCT 1769 Sengelose, , Holbaek, Denmark
Death:
Burial:

Father: Jonas Pedersen Family
Mother: Anne Kirstine Andersen Assens

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Christen Steenberg Pedigree
Male

Birth: 07 SEP 1770 Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Jonas Steenberg Pedigree
Male

Birth: 27 OCT 1773 Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Peder Steenberg Pedigree
Male

Birth: 22 DEC 1777 Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Death: 06 JUN 1778
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Peder Steenberg Pedigree
Male

Birth: 09 MAR 1780 Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Death: 04 JUL 1784
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Anna Marie Steenberg Pedigree
Female

Birth: 04 APR 1784 Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 10:21

Din Peder Johan steenberg hedder jo også Kristian ikke ???
- Peder Kristian Johan Steenberg

1. Christen Steenberg Pedigree
Male

Birth: 07 SEP 1770 Holbaek, Holbaek, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 01-11-05 10:41

Hej Svend
Ja forvirringer er stor. Jeg har talt med Pedersen fam. Og navnet Kristian er en fejl..
Navnet gotfred kommer fra hans trolovelse i Holmens kirke d. 21/11 1788. i AO
Her bliver det også bevist at det er det rigtige par og at Bodil kommer fra Vivild, Randers amt.
Ved hans begravelse i Trinitatis kirke . 6/4 1801 står der han er 36 år. i AO
Du fandt hans søn Johan Gotfred Pedersen Stenberg i FS.
Hilsen Viggo

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 01-11-05 10:55

Hej Senta
I 1801 er hun i Gjesing sogn, Sønderhald herred, Randers Amt.
I 1787 er de ikke gift.

De bliver Trolovet 21/11 1788 i Holmens kirke og viet d. 9/1 1789 som du ogs har fundet, i AO står der også at Bodil Michelsdatter kommer fra Vivild.

Ja jeg har hende som død, d. 21/1 1839 76 år gl.

Michel Pedersen Halling er hendes Far.

Nej min Peder Johan hedder ikke Kristian, det er en fejl der er lavet af fam. Pedersen der også har Ham i deres træ.

Og nu kaster jeg mig over Holbæk familien.

Venlig hilsen Viggo

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 11:09

jeg undres lidt over den lange rejse fra Randers og til københavn og tilbage igen i 1787
det var ikke noget det sådan foregik fra den ene dag til den anden
og hvor opholdt Bodil sig københavn ??
og kendte de 2 hinanden inden rejsen eller Hvad ???

og hvad hvem osv har betalt for rejsen ???
held og lykke

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 01-11-05 15:00

HUn er rejst derover ca. 1788, og hjem 1796, så det er da blevet ca. 8 år, men det undrer også mig.
Der er nogle ting man aldrig får at vide, det havde været rart med en folketælling midt imellem.
Men det hjalp lidt da jeg fandt hans skifte hvor der stod at han var kommet af dage under slaget på reden, ellers havde jeg ledt efter ham her på Djursland endnu.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 15:20

har du oplysninger om bodils far MICHEL PEDERSEN HALLING,hvor han stammer fra ??jeg tror fortsat hun har kendt ham inden afrejsen til københavn
muligheden er jo at hun er rejst til københavn til noget familie,det undre mig stadig med den rejse
kanske du skal den vej for at se om Peder Johan Stenberg evt. er i til og afganslisterne i randers

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 15:31

oeders eftr 1771 er der 5 poster med navnet steenberg har du tjekket dem
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Steenberg Mandens erhverv: Dandse Mester
Mandens alder: 37 Mandens civilstand: Enkemand
Mandens nr. ægteskab: 1 Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): Ja
Enkestand antal år: 10 Antal uforsørgede børn: 1
Sogn: Frimand Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: 22d
Indtastningsnr: C6224 Løbenr.: 326

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 15:47

Der vises flg. felter:
ved du hvornår denne folketælling er foretaget ???
Han er jo død d. 2/4 1801 ikke
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peter Johan Stenberg, 30 , Gift, Tienestefolk, Sukkerhuskarl,
Ane Holm, 26 , Ugift, Tienestefolk, Husjomfru,
Carolina Cecilia Schultz, 26 , Ugift, Tienestefolk, Kokkepige,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 17:04

opslg nr.104 vielsen i holmens kirke der står da ingen efternavn % oplysning om at bodil er fra randers, men jeg er ikke så god til at tyde det hele
opslag 148 døde Peter Steenberg og noget mere , jeg ikke kan tyde kan ikke tyde det

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 01-11-05 17:20

De fleste folketællinger er foretaget i februar, så det har været hans sidste folketælling.
Jo jeg haroplysninger om bodils far, han er også født i Vivil, og det er hendes farfar også.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 17:28

jeg tror stadig du skal finde Peter Johan Stenberg, i kirkebøgerne i Randers
held og lykke

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 01-11-05 23:24

Hvorfor tror du lige Randers?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 07:55

bodil har kendt ham inden sin afrejse i ca.1788 de er forlovet sidst i 1788 efter kirkebogen og gift i 1789 , lidt for hurtig , det kunne jo være han ikke var god nok til hende derfor har hun, ham forladt randers.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 09:21

hvad står der ved deres vielse i holmenskirke d.19-1 1789???
opslag 45 i Holmen Sokkelund København Holmen 1787 1797 X
jeg kan ikke tyde hvem der er vidner.
og hvem er bang???
thorup ??

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 09:37

er det din Bodild Mikelsdatter, 21 , -, [Tieneste Folk], ,

Samtlige personer i husstanden

randers, Sønderhald, Hørning, Hørning Sogn, , Gundestrup, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Lewinsen!!, 54 , Gift, Hosbond, Selweyer,
Anne Nielsdatter Bygballe!!, 34 , Gift, Madmoder, ,
Niels Kristian Nielsen!!, 8 , -, Børn, ,
Henrik Nielsen, 5 , -, Børn, ,
Lewin Nielsen, 3 , -, Børn, ,
Birgithe Kirstine Nielsdatter, 9 , -, Børn, ,
Anne Elisabeth Heyn, 82 , Enke, Hosbondens Moster, ,
Jakob Jensen, 29 , -, [Tieneste Folk], ,
Jens Jensen, 23 , -, [Tieneste Folk], Land Soldat,
Jens Eriksen, 16 , -, [Tieneste Folk], ,
Else Pedersdatter, 32 , -, [Tieneste Folk], ,
Bodild Mikelsdatter, 21 , -, [Tieneste Folk], ,

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 02-11-05 10:35

Jammen hun har ikke boet i Randers, Hun er fra Vivild.
Hun er gravid da de bliver gift. og de har først skullet rekvirere Conf. og altergangs bevis ved begge deres hjem præster, nemlig Hr. Bang og Hr. Thorup, det er blandt andet det der står i deres trolovelse. Deres forlovere er to spekhøkere fra området, nemlig Jørgen Rasmussen og Peder Peder ???
Ja jeg anser det for hende i 1787 folketællingen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 10:46

jeg tror på de har kendt hinanden inden hun er rejst til københavn samtidig
forefindes der 2 med navnene Hr. Bang og Hr. Thorup i Randers amt så du skal fortsat lede efter steenberg i randers

Vivild ligger i randers amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 13:26

kan det evt være denne præst fra ribe ???
Samtlige personer i husstanden

ribe, Skast, Guldager, Præstegaarden, , , , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Thorup, 55 , Gift, Mand, Sogne Præst for Guldager Menighed,
Vibeke Magrethe Tkuun??, 31 , Gift, Kone, ,
Bodil Cathrine Thorup, 11 , , Børn af 2d ægteskab, ,
Peder Nicolay Thorup, 8 , , Børn af 2d ægteskab, ,
Mathias Christensen, 26 , Ugift, Tieneste Folk, ,
Anders Jensen, 22 , Ugift, Tieneste Folk, ,
Hans Jacob Nielsen, 24 , Ugift, Tieneste Folk, ,
Christian Sørensen, 20 , Ugift, Tieneste Folk, ,
Karen Larsdatter, 43 , Ugift, Tieneste Folk, ,
Johanne Nielsdatter, 20 , Ugift, Tieneste Folk, ,
Ane Marie Laursdatter, 19 , Ugift, Tieneste Folk, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 02-11-05 21:14

Jeg bor i Randers og jeg ved godt at vivild er i Randers amt, men det er der 150 andre sogne der også er.
Hr. Jacob Spjellerup Thorup var præst i Vivild 1763 - 1786.
Så mangler jeg bare Hr. Bang

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 22:02

er dette noget du kan bruge???
Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Sønder, Lyngby, Lyngbye, , , 2, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Kirstine Marie de Hemmer føed Bang, 69 , Enke(mand), , Enke Provstinde,
Christopher de Hemmer, 48 , Ugift, Hendes Stif Søn, Student,
Karen de Hemmer, 34 , Ugift, Hendes Datter, Nyder Familie Pension,
Søren Eriksen, 27 , Gift, Tienestefolk, ,
Maren Rasmusdatter, 24 , Ugift, Tienestefolk, ,
Bang, Carl Julius
præst

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 22:06

fra denne side
http://www.fagotte.dk/WEB/HANSMULE/desc26.htm

i Hans Allerup STEENBERG Præst blev født 16 mar 1745 i Gauerslund sogn, Holmans herred og blev døbt 22 mar 1745 i Gauerslund kirke, Holmans herred. Han døde 5 feb 1820 i Skanderborg og blev begravet 15 feb 1820 i Skanderborg.

Hans blev viet til (1) Anna Margrethe SCHOUSBOE den 16 jul 1773 i Gauerslund. Anna blev født 17 jul 1756 i Gauerslund sogn, Holmans herred. Hun døde 14 maj 1788 i Gauerslund sogn, Holmans herred.

Hans blev også viet til (2) Oliva BANG den 20 nov 1788 i Pjedsted. Oliva blev født 28 nov 1759 i Kattrup sogn, Voer herred. Hun døde 28 okt 1841 i Tåning sogn, Voer herred.
452. Ove Mathiesen STEENBERG Sognepræst (Barbara Helena Hansdatter ALLERUP , Barbara Margrethe Lauritsdatter THURA , Helene Cathrine Albertsdatter DE WITT , Barbara Henriksdatter MULE , Anna Jensdatter , Jens Hansen , Hans Mikkelsen , Mikkel Christensen , Christiern , Jens , Hans Knudsen , Hans den ældste ) blev født 17 jun 1756 i Gauerslund sogn, Holmans herred og blev døbt 29 jun 1756 i Gauerslund kirke, Holmans herred. Han døde 25 sep 1800 i Knebel sogn, Mols herred og blev begravet 25 sep 1800 i Knebel kirke, Mols herred.

Ove blev viet til Maren Bjørn FOG, datter af Jørgen Rasmussen FOG Præst og Cecilie LETH,. Maren blev født 13 aug 1764 i Dalby sogn, Bjerge herred. Hun døde 18 dec 1825 i Ullits sogn, Gislum herred.

De har følgende børn:

603 K i Barbara Helene Cecilie STEENBERG blev født 9 aug 1790 i Knebel og blev døbt 9 aug 1790 i Hjemmedøbt. Hun døde 14 feb 1871.
+ 604 M ii Jørgen Fog STEENBERG Læge Blev født 18 dec 1791 og døde 30 sep 1859.
605 K iii Cecilie STEENBERG blev født 6 jul 1793 i Knebel og blev døbt 13 aug 1793 i Knebel kirke. Hun døde 9 apr 1794 i Knebel og blev begravet 13 apr 1794 i Knebel kirke.
606 K iv Cecilia Charlotte Amalia STEENBERG blev født 10 nov 1795 i Knebel og blev døbt 21 dec 1795 i Knebel kirke, Hjemmedøbt, 11 nov 1795. Hun døde i Som ung..
607 M v STEENBERG - Lever.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 22:22

ingen præst men kan denne bruges Niels Bang, 49 , Gift, husbonde, sognedegn,
Samtlige personer i husstanden

randers, Sønderhald, Vivild, Vivild by, , , 20, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Bang, 49 , Gift, husbonde, sognedegn,
Cidsel Johansdatter, 48 , Gift, madmoder, ,
Johan Christian Nielsen, 14 , Ugift, deres barn, ,
Amdi Christian Nielsen, 11 , Ugift, deres barn, ,
Anders Nielsen, 8 , Ugift, deres barn, ,
Charlotte Magrethe Nielsdatter, 5 , Ugift, deres barn, ,
Johanne Schiot, 18 , Ugift, konens søsterdatter, ,
Karen Jensdatter, 16 , Ugift, tjenestepige, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 22:28

kanske det er din
Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Bølling, Dejbjerg, Præstegaarden, , , 1, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Jørgensen Bang, 52 , Gift, Hosbonde, Sognepræst,
Anne Hedevig Holm, 38 , Gift, Madmoder, ,
Niels Hansen, 44 , Ugift, Tienestekarl, ,
Knud Hansen, 37 , Ugift, Dito [tienestekarl], ,
Niels Pedersen, 30 , Ugift, Dito [tienestekarl], ,
Anders Andersen, 16 , Ugift, Tienestedreng, ,
Anne Jørgensdatter, 44 , Ugift, Tienestepige, ,
Kirsten Andersdatter, 43 , Ugift, Dito [tienestepige], ,
Else Sørensdatter, 28 , Ugift, Dito [tienestepige], ,
Maren Michelsdatter, 60 , Enke, Hosbondens stivmoder, ,
Anne Holm, 31 , Enke, Hosbondens syster, ,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-05 22:29

Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Bølling, Vorgod, -, , Præstegaard, -, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Steenberg, 74 , Gift, Mand, Hr., sognepræst,
Dorthea Holst, 75 , Gift, Hans kone, ,
Dorthea Schoubo, 15 , Ugift, En sønnedatter af 1ste egteskab, ,
Sophia Busk, 33 , Ugift, Tienistefolk [tienestefolk], ,
Anders Pedersen, 28 , Ugift, Tienistefolk [tienestefolk], ,
Jens Pedersen, 24 , Gift, Tienistefolk [tienestefolk], National soldat,
Jens Schou, 15 , Ugift, Tienistefolk [tienestefolk] uægte, ,
Else Madsdatter, 34 , Ugift, Tienistefolk [tienestefolk], ,
Doret Christensdatter, 28 , Ugift, Tienistefolk [tienestefolk], ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-11-05 22:12

Har du fundet faderen til din steenberg ??
fra dda er der i holbæk 1771 en præst med navnet bang & en chr. steenberg det er måske familien eller ????

Kilde: OE-1771
Mandens navn: BangMandens erhverv: Sogne Præst til Store og Lille Fuglede
Mandens alder: 41Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Hustrus alder: 36
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Store FugledeHerred: Ars
Amt: Holbæk
Indtastningsnr: C3709Løbenr.: 2

Udtræk fra DDD

Amt : holbæk
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Christen SteenbergMandens erhverv: Avlsbruger
Mand død (ja/nej): Ja
Hustru død (ja(nej): Nej
Hustrus forsørgelse: Har sit ophold af sin SønHustrus alder: 74
Hustrus civilstand: EnkeHustrus nr. ægteskab: 1
Enkestand antal år: 15Antal uforsørgede børn: 3
Sogn: Holbæk KøbstadHerred: Merløse
Amt: HolbækStednavn: 12
Indtastningsnr: C0616Løbenr.: 264

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 06-11-05 22:03

Hej Senta
Så har jeg brugt fredag og lørdag på arkivet i iborg, for at afprøve alle de mange forslag jeg har fået, men uden held. Desværre havde jeg ikke set den sidste du havde fundet, den ser eller godt ud, men den må så vente til næste gang jeg skal på arkiv, Holbæk er desvære ikke på AO.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-11-05 22:06

nej beklageligvis , hvad med at bede om et opslag på dis ????

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 14-11-05 10:06

Hej Senta, gider du fortælle mig lidt om hvordan man beder om et opslag på dis?
Jeg har jo ikke nogen nøjagtig sted/dato.
Venlig hilsen Viggo

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-11-05 10:50

Markedspladsen
Bed om et opslag i kirkebogen evt. Store og Lille Fuglede ca 1770 .... om hans forældre evt er Christen Steenberg
skriv kun det du ved
hvad du selv har prøvet for at finde hans forældre osv
Du har hans vielse , hans død ,hvor han bor i 1801 , du har tjekket kirkebøgerne fra Randers % resultat , derudover har du tjekket FS % resultat for forældre osv din mulighed er nu bla.præsten fra 1771 & Christen Steenberg
Du kan derudover sende en efterlysning på anetavlen det kan jo være der er en der har anesammenfald med din ane osv.
læs også vejledningen.
der er problemer på Dis , bliv ved med at opdatere så kommer sider frem .

held og lykke
senta
Kilde: OE-1771

Mandens navn: BangMandens erhverv: Sogne Præst til Store og Lille Fuglede
Mandens alder: 41Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Hustrus alder: 36
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Store FugledeHerred: Ars
Amt: Holbæk
Indtastningsnr: C3709Løbenr.: 2

Udtræk fra DDD

Amt : holbæk
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Christen SteenbergMandens erhverv: Avlsbruger
Mand død (ja/nej): Ja
Hustru død (ja(nej): Nej
Hustrus forsørgelse: Har sit ophold af sin SønHustrus alder: 74
Hustrus civilstand: EnkeHustrus nr. ægteskab: 1
Enkestand antal år: 15Antal uforsørgede børn: 3
Sogn: Holbæk KøbstadHerred: Merløse
Amt: HolbækStednavn: 12
Indtastningsnr: C0616Løbenr.: 264

Kommentar
Fra : Vihan

Dato : 15-11-05 11:58

Tak Senta
Det vil jeg prøve.
Viggo

Annuller spørgsmålet
Fra : Vihan

Dato : 24-01-07 13:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål