/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik
Fra : svanten
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 31-10-05 17:47

hvad hedder sangen tv danmark spiller når de viser optakt til champions leauge

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-10-05 17:48

uefahymnen

Accepteret svar
Fra : paperboy

Modtaget 60 point
Dato : 31-10-05 17:54

ChampionsLeague tv theme
Hymne UEFA ChampionsLeague

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 01-11-05 08:30

Nu kaldes den godt nok "Europahymnen" selvom det bare er et "kælenavn". Nummeret hedder oprindeligt "Ode To Joy" og stammer fra Beethovens 9. symfoni (opus 125).

Vh fluffy

Kommentar
Fra : svanten

Dato : 01-11-05 17:00

Hvor kan den downloades fra?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 01-11-05 22:03

Hvis du mener downloade ulovligt, skal jeg ikke være den der udbasunerer noget som helst (ihvertfald ikke i dette forum).
Men bruger du nogen af de sædvanlige fildelingstjenester er det jo dit eget problem hvis du kommer til at søge på: Ode to joy

Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : svanten

Dato : 02-11-05 08:31

Tak for svaret paperboy.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 02-11-05 08:38

>fluffyclaus: ikke HELT rigtigt. Musikken er koret fra Beethovens 9. symfoni. Teksten er et digt af Freidrich Schiller ved navn "Ode an die Freude" (hvilket ganske vist kan oversættes til "Ode to joy" på engelsk, men hvorfor skulle man dog det ).

Noget helt andet er: De viser da ikke CL på TVDK, gør de? Og er det overhovedet "Ode an die Freude" der bliver spillet?

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 02-11-05 11:00

Nej det er på 3+ de viser CL, men det tog jeg som en mindre tv fejl fra spørgeren.

Kommentar
Fra : svanten

Dato : 02-11-05 12:10

sådan er det gamle jas