/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder på skrivebord
Fra : 19431225
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 31-10-05 17:20

Hej
ER der nogen der kan hjælpe, jeg har 3 billeder som jeg gerne vil vise på skrivebordet samtidigt når pc'en starter op. Jeg har forsøgt men kan kun få et billede, når jeg sætter et andet ind forsvinder det foregående.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-05 17:22

Lav en collage af alle 3 billeder og brug collagen som baggrund.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 31-10-05 17:56

Åben paint, sæt dine billeder ind og vælg evt. en baggrundsfarve. Når du har sat billederne ind gemmer du billedet,
Filer > Gem som, gem så du kan finde billedet igen. Nu går du ud på skrivebordet, højreklikker og vælger > Egenskaber > Skrivebord > Gennemse, nu finder du dit billed, klikker åbn og ok... Så skulle det virke :D

/CaPsen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 31-10-05 19:01

ja det er ok, men det jeg mente er 3 seperate billeder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-05 19:17

Hvad mener du med at vise 3 billeder "samtidig" når de også skal være seperate.

Hvis du vil have 3 billeder på skærmen på een gang - sæt dem sammen.....

Hvis det er et diasshow du vil lave er det jo noget helt andet........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 19:18

som CaPsen siger - du udfylder blot imellem billederne med den baggrundsfarve du har på skrivebordet ..... så ser det ud som om de ligger hver for sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 19:19

har du et program der kan håndtere gif med tranperant baggrund kan du lave det der

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-05 12:51

Højreklik på et tomt sted på skrivebordet, vælg egenskaber, klik på Skrivebord, klik på Tilpas skrivebordet, klik på Web, klik på Ny, klik på Gennemse, der finder den mappe du har billedet i, marker billedet og klik Åbn, klik OK, klik OK, klik Anvend og OK, fremgangsmåden gentages til du har de billeder som du ønsker på skrivebordet, når du holder musen øverst på billedet, kommer der en grå bjælke, der kan du tage fat med musen (venstreklik og hold nede) og trække rundt med billedet for at placere det hvor du ønsker, bliver du træt af billedet, så kan du fjerne ved at klikke på krydset på den grå bjælke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 14:33

hallooooo - o.v.n. - det virker sq da - kendte jeg ikke - læg det som tips det er der sikkert mange der vil forsøge at gøre

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 01-11-05 17:36

Tak for svaret o.v.n..