/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mister forbindelse til domæne
Fra : z1terapi
Vist : 644 gange
120 point
Dato : 31-10-05 16:26

Hej
Jeg har en Win2003server på en skole, hvor der til tider er et helt klasseværelse som bliver smidt af domænet.
Maskinerne kører Win Xp home m. servicepack 2 installeret.
Maskinerne har en fast IPadresse.

Hvad er grunden til at de bliver smidt af?
Løsningen er at trække dem ud af domænet og ligge dem tilbage igen, og det er meget tidskrævende når det er 25-30 PC'er vi snakker om(i hvert edblokale).

Håber nogen har en løsning til at stoppe dette.
mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 70 point
Dato : 31-10-05 16:58

det virker ikke logisk at bruge xp home i et domæne jeg troede faktisk ikke det kunne lade sig gøre .
men aner ikke om det er det der er problemet men jeg ved i et lille netværk giver xp home tit problemer

Granslam

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-10-05 17:42

hvordan har du tilføjet XP Home klienterne til domænet ??

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 31-10-05 18:57

Hehe skrev jeg XPhome?
Sorry, det er selvfølgelig en pro version

mvh Thomas

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 31-10-05 20:49

Hvis de køre DHCP ville jeg nok kigge lidt på om ip området er for lille, samt release tiden

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 31-10-05 20:59

undskyld nu fik jeg ikke læst at de havde fast ip.. men jeg vil jo have at det er bedst at køre med dhcp...

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 31-10-05 21:09

Hvorfor er det bedst? På den nuværende måde er den eneste forskel vel, at den ikke behøver at forny sin adresse-lease ind imellem.
Eller er jeg helt forkert på den?
mvh Thomas

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 01-11-05 16:17

Jeg har reborne/rebounce kort i xp-maskinerne.
Kan det være dem der skaber problemet? Jeg har hørt noget med at 2003servere ligger et "password" ud til hver enkelt maskine som den fornyer ind imellem. Kan det være fordi at maskinerne ikke har det nye password når de bliver genskabt hver gang de genstarter?

mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 20-02-06 15:27

Tak for svaret granslam. Det hjalp ikke, men jeg skal jo give en point for at lukke spørgsmålet.
Du svarede først, så pointene er dine.
Tak fordi du forsøgte at hjælpe
mvh Thomas