/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explore og pdf
Fra : john.s
Vist : 587 gange
150 point
Dato : 29-10-05 23:09

Når jeg er på en webside hvor man f.eks kan hente blanketter som pdf fil, sker der intet på min browser.
Jeg har både Internet Explore og Netscape installeret. Acrobat Reader vers. 7 er også installeret.
Hvordan kan man indstille browseren til automatisk at downloade pdf filen?
Det hjælper heller ikke at åbne Acrobat Reader inden download.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 23:12

Hvis du højreklikker på filen, får du så muligheden for at "åbne" den med Acrobat.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:13

Hvilket styresystem bruger du? Hvis du bruger XP SP2 kan det være at du skal checke dine sikkerhedsindstillinger. De Kan være sat op til at forhindre en direkte åbning af visse filer.

Kommentar
Fra : john.s

Dato : 29-10-05 23:23

Jeg har indstalleret XP SP2, hvor indstiller jeg sikkerhedsindstillingerne til automatisk at åbne/hente pdf filer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:28

I Start vælger du Kontrolpanel. Her vælger du Sikkerhedscenter og så går du den igennem med en tættekam og tager de for dig rigtige beslutninger i hvert enkel punkt. Det skulle gerne resultere i at maskinen opfører sig som du gerne vil have det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-05 23:35

Jeg tror problemet måske består i, at din Acrobat reader ikke er installeret så den virker rigtigt.

Prøv at afinstallere den, og download en ny version.

Når du klikker på et link til en pdf-fil, skal Acrobat reader automatisk komme frem på din skærm og derefter åbne filen.

mvh dova

Kommentar
Fra : john.s

Dato : 30-10-05 00:04

Jeg har prøvet at gennemgå Sikkerhedscentret, og der kan jeg ikke finde noget der skulle forhindre pdf filen at åbne.
Når jeg vil downloade en pdf fil kommer der et nyt vindue med en lille firkant med kryds i, som vel markere at den ikke kan læse filen.
Jeg har prøvet at installere Acrobat Reader på ny og det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-05 00:10

Så tror jeg at det skyldes at du har et andet program installeret der beskytter dig. Nogle Spyware og Virus-beskyttelses-programmer er ikke lige gode til at arbejde sammen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 30-10-05 11:37

Internet Explorer fungerer ikke optimalt sammen med Acrobat Reader, som skyldes en fejl i Explorer og ikke i Acrobat eller i EHA.
Løsning: Ønsker man at anvende Explorer (problemet optræder ikke med Netscape) gøres følgende:
Acrobat 6.0 (dansk version)
I Start menuen: vælg Programmer / Acrobat Reader 6.0
Acrobat Reader starter
Vælg Rediger / Indstillinger
Vælg Internet
Fjern markeringen i "Vis PDF i browser" og Tryk OK
Luk Acrobat Reader
Oven stående er en vejledning på Fødevareministeriets hjemmeside, det handler om problemer med udskrivning, men det løste problemet med at hente PDF filer hos mig du skal huske at tillade popup på siden, som du vil hente filen fra, det gør du midlertidig ved at holde Ctrl tasten nede samtidig med at du klikker på linket.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 12:02

I Adobe Acrobat Readers menu Rediger->Indstillinger vælger du punktet : Internet ..og sætter flueben i : Vis i browser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 12:05

UPS... i o.v.n. 's indlæg kan man jo læse det samme

Iøvrigt vælger jeg selv at kører Acrobat som selvstændig applikation (ingen browserintegration), netop pga. de grunde o.v.n. nævner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-05 13:52

Tak o.v.n. - den pdf vejledning kunne jeg også lige bruge.

Godkendelse af svar
Fra : john.s

Dato : 31-10-05 19:41

Tak for svaret o.v.n..