/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højre museknap
Fra : trals4
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 29-10-05 10:53

Mit problem er at når jeg højreklikker i menuen start sker der ingenting.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-05 10:59

musen defekt ????????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-05 11:00

Du har ikke sat den op til venstre hånd?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-05 11:06

er det kun ved højre klik på start eller gælder det for alle menuer ???????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-05 11:07

Virker højremenuen, når du klikker midt på en side, på skriverbordet og i filer i stifinder ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-05 11:14

Måske du ved et uheld har disable't højreklik i din regiskreringdatabase. Du finder *.reg instillinger til at fixe dette på denne side : http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm ..under punktet til højre i kolonne 56 :

Citat
Enable or Disable Right Click Context Menu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-05 11:20

Ps. Du kan også manuelt rette i din registreringsdatabase med Start->Kør ..skriv regedit og indsæt nøglerne :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer]
"NoViewContextMenu"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoViewContextMenu"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSetTaskbar"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

..men PAS PÅ, hvis du ikke lige er ekspert i registreringsdatabasen. Tag et sikkerhedkopi af den først

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-10-05 11:23

Det kan også være noget så simpelt som en "smule" støv. Af og til synes jeg, at det er nødvendigt at skille musen ad for at fjerne støv. Lige hvor det kommer fra, er en gåde, men efter operationen er det ligesom at få en ny mus. Rundt om scroll-rullerne kan der f.eks. også sætte sig et hår.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-05 11:45

Balcanard - ja det med hårene - her er det kattehår !!!!!!!!! (og mig der tror hun aldrig vandrer rundt her - hvem ved hvad katte laver om natten og når man er ude - hahhaaaaaa)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-10-05 11:47

Ja, og så sidder man der og synes, at musen overhovedet er til noget som helst (og siger grimme ord).

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 29-10-05 12:43

musen virker alle andrer steder det er kun i menuen start den ikke virker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-05 13:07

mulighed for at du har slettet noget der ikke skulle være slettet ??????

prøv at system gendanne til før problemet opstod

balcanard - siger grimme ord ?????????? NARJJJ kunne da ALDRIG falde mig ind
("#¤%&/())

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-05 13:59

Gør nu som jeg foreslog hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/77050#845773

Når du har downloadet contextmenu.reg finder og dobbeltklikker du på filen i stifinder og vælger: [Kør]

Hvis ikke dette virker? Tager vi den dérfra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 29-10-05 14:30

det virker ikke,har gjort det du skriver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-05 14:50

Så er jeg blank og på bar bund ..på nær : http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 29-10-05 15:53

Jeg har selv fundet problemet,jeg havde glemt at aktivere træk og slip i tilpas menunen start(lidt flovt),du får lige nogle point molokyle

Godkendelse af svar
Fra : trals4

Dato : 29-10-05 15:54

Tak for svaret molokyle.