/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hygiejne... Hysteri eller hvad??
Fra : Klumme
Vist : 1114 gange
100 point
Dato : 27-10-05 13:46

Der sker ikke meget på Kandu pt. Grovbollen er faldet til ro. Hvad fanden gjorde de ved ham på hospitalet?? Ham den indebrændte har selv indset, at han har skidt så rigeligt i nælderne, så han er osse rolig, og andre sysler med deres lille navle og opretter tråde for at komme lidt i fokus. Og sådan går tiden i Kandulidenlund....

Jeg vil så spørge om noget, som ind i mellem slår mig og får mig til at tænke... believe me LOOL.

Man er meget OBS på hygiejne i forbindelse med fødevarer. Der er restriktioner allevegne og påmindelser om vigtigheden af håndvask samt alle mulige andere bakteriehæmmende foranstaltninger.

Hvordan kan det være, at der ikke nogen krav til at mennesker der skal røre ved fødevarer, ikke osse må røre ved penge. Det gælder masser af steder...... pølsevogne, cafeterier, slagtere, bagere, tankstationer osv osv. I mit arbejde er det for eksempel en klassiker at folk, når de skal betale, stikker en finger eller to i munden, for lige at fugte dem inden de skal tælle pengesedler op. Den seddel ryger så i min beholdning for derefter senere måske at ende som betaling hos en fødevaredealer, som efter at have modtaget min tilspyttede seddel, giver sig til at lave en hotdog, tage et franskbrød, skære koteletter af osv osv.

Der må sgu da være mio mia bakterier på sån noget som mønter og sedler. Ikke fordi jeg er sart, og mener da heller ikke at jeg oftere har dårlig mave mm. af den grund, men ind i mellem når jeg lige er obs på det, så virker det vildt ulækkert.

Hvad syns I??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 13:49

Klumme.... du har fuldstændig ret, penge er møj beskidte, og kan sikkert også være en smittekilde, godt jeg har Dankort

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-05 13:52

Narhhh, nu æder man jo ikke penge........

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 13:52

Ja... den var go. Et fint argument for at bruge Dankort LOOL. Men Nordsted.... du er stadig offer, for hvad du om, hvor slagteren havde nallerne ved ekspeditionen før dig. Fik han en tilsavlet 100 mand, og skærer derefter dine koteletter ud??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 13:53

Nææ 3773... det gør man vel normalt ikke, men bakterieoverførslen er enorm bare ved berøring formoder jeg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 14:00

Klumme... måske vi skulle have indført regler som i Sverige, jeg ved ikke om det kun var i den burgerbar, eller om det

er generelt, men der tog ekspeditricen plastichandsker på, for hver ny hver ekspedition, og brugte tilligmed en

tang!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:03

Ja det gør de osse på nogle tankstationer og burgerbarer har jeg set, men flertallet af handlende bruger stadig klør 5 straigth.. Jeg tænker på om der faktisk er nogle regler i Danmark på området??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:05

Man kunne osse hænge en tang på herretoilettet, så kunne man spare håndsæben LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 14:22

Hygiejne!!!!!!!!!!!!!!!

Det minder mig om dengang, hvor pølsemanden på Rådhuspladsen, tissede i "pølsevandet"

Velbekomme.

Hygiejnen kommer man aldrig til livs.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 14:24

Man kan jo lade være med at handle de ulækre steder, hvor de ikke kan finde ud af at bruge en tang eller en engangshandske... Jeg holder mig i hvert fald LANGT væk!

................I'm watchin' you.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:24

Det var dælme osse noget svineri, men kors.... hans pølser var gode

Man skal vel ikke hygiejnen til livs Ans LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:26

Birgitta.. vil du påstå at du ikke kommer noget sted hvor penge og fødevarer er "blandet". Så ved jeg at du ikke kommer i gl. håndværksforretninger... slagter, bager mv, da du kun kan undgå det i supermarkeder

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 14:29

Nu er den menneskelige krop indrettet så fint, at den faktisk kan tåle en del. Så længe vi altså sørger for at "vaccinere" den ved at udsætte den for en del.

Jow, selvfølgelig er der da bakterieoverførsel, men det er der jo altid - luftoverførte bakterier får vi i hovedet hele tiden... Selvfølgelig bliver vi syge en gang imellem - og hvad så? Det går da nok.
Så længe man overholder de almindelige hygiejneregler - vask hænder efter toiletbesøg, inden madlavning og sådan, tjaa... så går det nok.

Synes godt nok, det er blevet noget hysterisk.... Man ender da ud fyldt med tvangstanker om det skidt, hvis man tager det hele alvorligt

Vaxen

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-10-05 14:33

DU HAR HELT RET.
PÅ VORES LOKALE SERVICESTATION BAD JEG BESTYREN OM AT KØBE EN TANG TIL AT TAGE UINDPAKKEDE KAGER MED. DET GJORDE HAN SÅ, DET VAR JO FINT.
JEG FIK RENSET ET SÅR HOS LÆGEN, MEN HUN HAVDE EN ULDEN LANGÆRMET TRØJE PÅ SOM STREJFEDE SÅRET I NY OG NÆ,
JEG STOPPEDE BEHANDLINGEN OG SMØJEDE HENDES ÆRME OP, TÆNK HVAD DET KUNNE HAVE FØRT MED SIG AF BAKTERIER, LÆGER BØR STADIG HAVE RENE KITLER PÅ.

PÅ EN MESSE FIK VI FRIKADELLER SOM HAVDE STÅET UDE HELE DAGEN, FLERE BLEV DÅRLIGE, VI RINGEDE EFTER VETERINÆR-DYRLÆGEN OG BAD HAM KOMME OG SE PÅ HYGIEJNEN, DET VAR HAN IKKE MEGET FOR, MEN KOM DOG, SÅ NU ER REGLERNE DER, BLEVET ÆNDRET FOR MAD.

SÅ DET HJÆLPER HVIS VI ALLE SAMMEN GØR EN LILLE TING VED DET.
MVH. AG112

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:41

Yes vaxen..... vi skal ikke blive hys, det er jeg enig med dig i, og det kan da osse godt være, at det bakteriemæssigt er bedøvende ligemeget, og så resterer jo kun det æsteiske.

Men det kunne være interessant at vide, om der er specifik lovgivning eller cirkulærebestemte retningslinjer for håndtering af penge sammen med fødevarer i detailforretninger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:43

ups... mangler et t i æstetiske.... sorry Jeg kom først LOOL

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 14:49

Så vidt jeg ved, eksisterer der ingen regler på området... Jeg har arbejdet med fødevarer i butik og er aldrig blevet instrueret - heller ikke via de vetetinære myndigheder...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 14:49

haha... veteRinære

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 14:51

Der kan du bare se vaxen... det er en stavebakterie som spredes fra pange via fødevarer, så le du bare

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 14:54

Det er jo nok derfor, der er så godt gang i hvidvaskning af penge. Eller hva’ ?

Sidst i 70’erne arbejdede jeg på en tankstation.
Det var dengang, der stadig var betjening og man ikke skulle vente på, at der blev lavet 17 hotdogs, før man ku’ få lov til at betale sin benzin.
Vi måtte IKKE sælge slik, is, etc. uden indpakning.

Vedr. urin er det nok mere tanken om, hvor det kommer fra, der støder os.
Det er ikke bakteriebærende, medmindre man har en sygdom.
Eskimoerne bruger urin til at blødgøre skind.
De dypper i urin og gnasker så af hjertens lyst på skindet.

Med hensyn til ekskrementer er det noget helt andet.
En af mine kammerater havde konstant maveproblemer,
da han arbejdede som kloakarbejder.

Jeg har selv renset kloakker og efterhånden vender man sig til det.
Man føler sig dejlig ren efter et langt bad, når man har været i gang.
(Forøvrigt kan jeg orienterer jer om, at majs sagtens kan genbruges)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 14:55

Nej, Klumme. Jeg ville IKKE købe f.eks. en kage hos en bager, der tager på brødet efter at have taget imod penge.
Jeg ville GERNE købe f.eks. æbler hos en grønthandler under de forhold, for æblerne kan jeg tage hjem og vaske.

Jeg TROR ikke, at jeg har oplevet at en slagter står og roder i salaterne efter at han har rørt ved penge. Men HVIS han ikke viser en ansvarlig og renlig adfærd, så ville jeg da ikke købe hos ham.. --For hvis han opfører sig sådan når jeg er til stede, hvordan behandler han så ikke varerne, når der ikke er kunder...
Hvis folk almindeligvis finder sig i sådan noget, så er det da ikke så sært, at der er så mange, der får dårlig mave..

Men der er forskel på, hvilken type fødevare, vi taler om. Jeg ville under ingen omstændigheder købe noget, som jeg skulle indtage uden videre forarbejdning (brød, stegte pølser, salater o.s.v) hvis den samme person står og håndterer OG rører direkte ved den pågældende fødevare.

På et cafeteria er penge og mad da som regel adskilt.. ---Lige bortset fra, at man jo selv er nødt til først at hente sit måltid, -derefter at gå til kassen og rode i pungen og betale, -og til sidst sætte sig og spise... Man kan jo ikke så godt forlade det indkøbte måltid og suse ud på toilettet for at vaske hænder efter at man har betalt.. Men man har da lov til at vaske pengene hjemmefra ---Og så sørge for at betale med lige penge...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 15:01

LOL

Mit tidligere indlæg blev væk. Sikkert af hygiejniske grunde.

Klumme, jeg tror, du forstod hvad jeg mente.

Hygiejne.

Nu kommer jeg ikke på herretoiletter. Jeg har da oplevet på dametoiletter, at "damerne" ikke vasker deres hænder efter at de har lavet stort og småt. Dernæst går de videre i centret, til en grøntafdeling og udvælger sig den frugt, som de vil ha'.
Det er ikke altid den første frugt, som de tager i hånden, der er den bedste.

Nææ, der skal flere frugter i de "beskidte" hænder før det rigtige udvalg er hjemme.

Der er uhygiejnisk alle steder, men de fleste overlever.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 15:01

Desuden Birgitta - så skal der helt specielle metoder til at holde hænderne rene efter de er vasket...
I så fald, skal man INTET røre på sin vej fra håndvasken til maden...

Helt ærligt - det er netop det, jeg synes er hysterisk... Og det er i mine øjne netop derfor, at vi bliver så dælens overfølsomme overfor alting.

Det er da ulækkert, når der f.eks. finde colibakterier i mad, hvilket jo hænder. Men har man en nogenlunde fornuftig håndhygiejne, så sker der jo ikke en pind. Skulle man virkelig blive syg at at spise noget, som er blevet rørt af en hånd, der har rørt ved penge, så tror jeg at vi alle ville trave rundt med kronisk diarre..

Vi er mennesker - vi SKAL udsættes for variende bakterier for at kunne overleve i denne verden.... Desuden er langt de fleste bakterier fuldstændig ufarlige for os...

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:02

LOOL Bare lige kort Birgitta. Nej selvfølgelig står slagteren ikke og roder i den italienske salat med klør 5, men han rører da ved afskåret pålæg, kød mv. og bagerjomfruen (gu ved om hun er det) rører måske ikke lige Napoleonskagen, men alt brødet.

Og hvad skulle det hjælpe at DU betaler med lige penge... det er kunden før dig der er interessant, setr med bakterielle øjne.

Og så lige..... du skal vist ikke ønske dig at se alt hvad der foregår ude bagved..... alle steder LOOL DET ved jeg personligt......Er kommet på Bakken i mange år

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:10

Det kan da godt være du har ret vaxen, og så er det som jeg siger kun æstetikken der er tilbage. Jeg har lige skrevet til Fødevarestyrelsen og spurgt dem hvilke regler der er på det område.

Ans altså.... nu brister mine illusioner.... jeg troede piger var så renlige

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:17

Selvfølgelig skal man holde en vis hygiejne med hensyn til fødevarer.
Men man skal altså heller ikke blive hysterisk.
Vores tarmsystem er fyldt op med godartede bakterier.
Uden dem døde vi sgu’ af sult.
Vores hud er også meget levende, hvis man ser den under et mikroskop.
For slet ikke at tale om Gammelost.
Sidste påske var der en udsendelse i TV, hvor der blev pustet æg.
Børnene i børnehaven skulle bruge en specielt udviklet pustedims, for ikke at komme i kontakt med den slemme æggeskal.
Helt ærligt … Æggene var skoldede i vand før de skulle pustes.

Må jeg få et hiv af dig smøg ?
Må jeg få el tår af din øl ?
Må vi så heller ikke gi’ kæresten et kys ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:20

Øhhh hwa så med oralsex... er det så osse slut Hvis der nu ikke er penge mellem parterne LOOL

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 15:21

Klummeda, i de cafeterier, jeg kommer i, -dér er der forskelligt personale til at sidde ved kassen og til at udlevere fødevarer.
Og dér er det, jeg mener, at de eneste mønter, som MIT måltid kommer i kontakt med, er de mønter som JEG betaler med... Og dem som jeg får tilbage fra kassedamen..

Som sagt så bruger jeg ikke butikker med åbenlys dårlig håndhygiejne... Men smag og behag er forskellig.. Vi kan jo hver især gøre som vi lyster... ---Jeg undgår ikke de butikker for at skåne mit helbred, men fordi jeg synes, de er ulækre.
---Lissom den lokale fiskeforretning, som bare STINKER! Jeg véd ikke, hvorfor den lugter sådan. Hvis den var sundhedsskadelig, så var den sikkert blevet lukket. Men jeg kan simpelthen ikke holde vejret længe nok til at overleve en ekspedition... Så vil jeg hellere købe fisk i et supermarked.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:22

Piger samler meget mere skidt op i de nedre regioner end os mænd,
fordi de ikke kan/vil stå op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:23

HEHEHE Frk. Sippe (Birgitta) Ja i cafeterier okay, men jeg mener alle de gl. håndværksforretninger. Fisk må IKKE lugte af fisk (ret meget) Kig på øjnene og gællerne, så kan du se om de er friske

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:24

Undskyld Birgitta.
Du lever i en illusion.
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 15:25

HAHA... gambrinus - hvis vi skulle stå op, så skulle du bare se svineri... vi har desværre ikke en sigtedims, som i hanner har
(Selvom jeg nogle gange bliver i tvivl om, om I virkelig bruge sigtemekanismen... Der eftelades sjovt nok ofte små dryppere, hvor mænd har huseret )

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:26

Molo sidder ned og tisser.... Fniiiiiiis

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:26

Ans.... det er fordi den ikke kan sige SNØFFFFT

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:28

Oralsex er en smagssag.
Jeg spurgte engang i en AIDS-information, hvad jeg skulle gøre når jeg sl...... en pige.
Jeg ville gerne vide, om det kunne være en ide at bruge husfilm ?
Der blev de sgu' mig svar skyldig....
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 15:30

Uanset om den ikke kan sige det ene eller det andet, så er det uhygiejnisk.

Tisser du sammen med molo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 15:30

Gambrinus, vi kan da skelne mellem gode og onde bakterier...
Og de gode skal vi have masser af... De fylder osse op, så der ikke så nemt bliver plads til de onde..

Men derfra og til at være LIGEGLAD med almindelig hygiejne, der er der et spring.

Og hvis ungerne bruger pustedims for at undgå at komme i kontakt med æggeskallen, så er det hysterisk hvis æggene er skoldede. Men de allerfleste børn vil lettere kunne puste ind i et rør end ind i et hul i en æggeskal... Så er der også større chance for, at ægget holder... Det er noget med børnemotorik...

Hiv af smøg, tår af øl og kys af kæresten ---OG oralsex--- er jo med partner efter eget valg. Når der er penge og fødevarer blandet sammen, så er der lidt for mange "partnere" efter MIN smag...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:30

Husfilm..... Hold kæft din nød

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 15:31

Her i huset er hannen velopdragen... Toiletpapiret er nemmerlig opfundet!!....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 15:33

Forresten Klumme... Nu skal jeg lette dig for din tvivl - nej, bagerjomfruen er IKKE jomfru - medmindre andet er bevist

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:33

Ahhh Birgitta.... Efter eget valg. Alle må nok nøjes med den/dem der indvilliger LOOOL

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 15:35

Gambrinus, hvad med et kondom på tungen.........? --Jeg er ikke sikker på, at vitavrap er virus-tæt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 15:35

Grambrinus..... jeg tror ikke på børnene skulle puste hårdkogte æg ud

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:35

Selvfølgelig tørre man efter med toiletpapir, når det er tilgængeligt.
Mange Amerikanske turister synes dog vi er meget uhygjeniske,
når vi sidder og tvære l..... ud efter i har skidt.
De bruger da bidet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:36

Vaxen..... nå så røg den illusion osse. Det er de bristede illusioners dag. Jeg vil drage ud i samfundet og samle nogle oversavlede 100 kr. sedler sammen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-05 15:36

Lige en kommentar til det med beskidte penge. Vi er faktisk 2 gange blevet advaret om det i forbindelse med ferie i udlandet, hvor vi blev gjort opmærksom på, at næst efter det vand, som man skyllede maden i, ja, så var sedlerne rent faktisk dokumenteret som største smittebærere i landet (det. var bl.a. i Venazuela).

Så pointen er god nok - selv om jeg trods alt ikke helt tror, at vi er helt så langt ude herhjemme endnu. Men.... hvis nogen er nervøse, så påtager jeg mig gerne en risiko på jeres vegne - send de danske sedler, I er bange for

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:37

Ja og japanerne synes vi er underlige, når vi går og samler hundelorte op og putter dem i lommen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 15:40

Jeg tror egentlig at pengene i DK er ligeså inficerede med alt muligt snavs som de er i alle mulige andre lande - forskellen er, at vi er vandt til de bakterier, der er på vores egne mønter. Kroppen har danne forsvar mod disse bakterier og så bliver vi ikke syge af dem - i modsætning til dem fra bl.a. Venezuela

Undskyld Klumme... Men... jeg måtte bringe dig ud af fantasiens verden

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 15:40

nårh, Klumme, det var dog en trist synsvinkel... Jeg kan bedre lidt at tænke på det som noget jeg og partneren vælger... Jeg ville da ikke bede hvemsomhelst om et hiv af hvemsomhelstes smøg... Og "hvemsomhelst" har da lov til at sige nej til mig. Det skal da være et "gensidigt valg" for at være til gensidig glæde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 15:41

Så håber jeg, at du kan leve af de oversavlede 100 kr. sedler. Du kan jo altid gi' dem væk, hvis du er bange.
Elle nægte at tage imod dem.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-05 15:41

Kan ikke helt stå for vitawrap på tungen, så satte mid til at lede på safe oral sex.... og guess what :

http://wso.williams.edu/orgs/peerh/sex/safesex/oralsex.html

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:41

Nej, er ikke altid nej i pigens mund.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 15:45

Erling
Så er jeg ikke helt dum !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 15:47

Nu stopper I fandme..... Vita Wrap LOOOOOOOL

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-05 15:48

Næh, ser s'gu' sådan ud

Det lyder også så hyggeligt med lidt juleklip inden man påmonterer sådan en fætter "tand dæmning"..... christ...

De amerikanere

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-05 15:51

Sad faktisk lige og tænkte, om de smider tutten ud - eller gemmer den til en biograftur, så man ikke får fingrene snavsede..... (kunne jo være, man skulle spise popcorn bagefter, og så er det vel praktisk nok) [hør] ...

Nåja, UNDSKYLD.... stopper nu....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-10-05 15:52

Ja, penge stinker !!!!!
Har du prøvet at samle en større portion mønter og så lugte til dine fingre efter at have talt dem op ? Tja, du behøver ikke lugte til dem, det giver sig selv, de stinker langt væk, alene tanken om metalforgiftning, irrrk!
Hvis ellers imunsystemet er i overskud sker der nok ikke noget ved det, men ellers kan jeg da kun opfordre alle til at være opmærksomme på at vaske deres hænder oftere. Og tænke på hvad de rører ved. Smøre sig i håndcreme, bruge hansker.
Selv er jeg helt obs på brug af håndtag og knapper, kontakter, vandhaner etc på offentlige steder, ikke mindst toiletter, og tager noget papir mellem hånden og håndtaget eller vandhanen og på toiletsædet på offentlige toiletter, hvis jeg ikke kan undgå at komme der helt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-10-05 15:57

Altså een ting er hvad vi selv SER i forretningerne, mon ikke det er MEGET mere interessant hvad der foregår 'ude bagved'??

Her kan jeg citere psykologen m.m.m. Dr. Phil:

Citat
Gør dig ALDRIG NOGENSINDE uvenner eller blot upopulær hos een der skal tilbarede dig mad!!.

Og velbekomme herfra

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-10-05 15:58

baaaah - tilbArede? hmm....smider lige et 'e' efter dén

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 15:58

Håndcreme mulberry?
Det er da et Mekka for baktusser... Der er altid fugtigt og står det så i stuetemperatur eller varmere - så er der knald på formeringen...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-10-05 15:59

Når jeg er på restaurant er jeg også i den grad obs, de kan for min skyld have nok så mange glade smileys, men hvis der ikke er pinligt rent i lokalerne og tjenerne er yderst velsoigneret tager jeg det straks som et dårligt tegn på hvordan køkkenet ser ud. Har prøvet madforgiftning et par gange og kommer selvfølgelig ikke de steder mere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-05 16:01

Jeg kunne godt sætte navn på mere end eet køkken der skal damprenses inden der kan laves noget i dem. Ligeledes bagerier der ser ud som om nogen slås'ser i æg derude bagved. Eller da en stor restauration skulle have fikset noget bagved. Der gik kloakfolkene med tiltapede bukseben....Så velbekomme!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-05 16:02

Vi har en mand syg pt pga madforgiftning

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 16:03

Jeg har en lille huskeregel for mig selv... Jeg har en tarmsygdom, så er ser stort set altid toilettet, hvor jeg er ude at spise. Jeg tror på, at man kan regne med, at hvis toilettet er rent og pænt, så er køkkenet også. Og omvendt.
Det siger lidt om standarden på stedet, synes jeg.

Og så vil jeg da lige nævne, at sådan en som mig ser MANGE offentlige toiletter... Og hold da KÆFT, hvor er de fleste ULÆKRE! Der burde være love der forbyder at stille toilet til rådighed og så ikke vedligeholde og rengøre det... Klamt klamt klamt... Dødssygt at være tvunget til at visitere sådanne steder. Jeg har op til flere gange været ude for, at jeg synes det var mere ulækkert at vaske hænder end at lade være - og jeg er altså ikke specielt sippet... Fy for filans da!

Høøø.. et lille udbrud

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-10-05 16:07

Jeg har også engang arbejdet i en bager/cafe, har ikke spist wienerbrød og romkugler siden.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 16:17

hvad er der nu i vejen med wienerbrød og romkugler????

Hvorfor skulle netop disse være bakteriebomber?
Jeg har også arbejdet i bageri... eller i et par stykker faktisk (været bagerjomfru ) og har aldrig oplevet at der skulle være problemer med det?

- jeg kan intet udsætte på deres rengøring eller håndtering af brødet.. Og dog - de havde den uvane at ryge, mens de bagte... Det synes jeg ikke var så lækkert...

Vaxen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-05 16:43

Vaxen....Jeg kan specifikt nævne et par bagerier hvorfra jeg IKKE skal (skulle) have brød fra. Nogle bagere er ikke gode til det med rengøringen.

Det samme med restaurationer. Der kan jeg nævne en håndfuld, der har forhold du ikke vil tro på. Men jeg har da også rigtig gode steder, hvor du kan spise af gulvet i grovkøkkenet - så rent er det. Jeg kender også pølsevogne hvor de omtrent splitter det hele ad og gør grundig rent og pølsevogne hvor fedtet hænger i guirlander.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 16:52

Ja - sådan må det være 3773... Synes bare, at det er synd at skære alle over en kam...

Vaxen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-05 17:01

Det gør jeg skam heller ikke. Men der er en flok restaurationer jeg ikke, eller helst ikke spiser på. Så er der dem jeg gerne spiser på. Så er der dem jeg køber brød hos og dem jeg ikke køber brød hos. Det samme med slagtere. Men jeg har i kraft af mit fag været hos mange....Og det er grumt noget af det vi har set!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-10-05 17:14

M.h.t. offentlige toiletter, så har jeg da en lille morsom ting - jeg var i Brugsen og skulle besøge deres toilet. Der var simpelthen utroligt ulækkert, beskrivelse unødvenlig, I ved hvordan det kan se ud
Nå - jeg skulle derefter ind i butikken og købe ind, der stødte jeg så på uddeleren (en MEGET lidt sympatisk fyr som ikke mange her i vort lille lokalsamfund, bryder sig om). NU havde jeg chancen for at få givet ham lidt røg

Jeg sagde til ham 'Sig mig engang - fører I egentlig toiletrens her?'
Han svarede hurtigt 'Ja selvfølgelig gør vi det'
Jeg jublede indvendig da jeg sagde 'Jamen så synes jeg I skulle tage at bruge det inde på Jeres kundetoiletter...

Æv - der gik altså laaaang tid før han hilste på mig igen

Toiletterne er heldigvis renoverede nu og helt i orden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-05 18:01

Dorthe godt gået!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 19:19

> Vaxen
Citat
Jeg har en tarmsygdom, så er ser stort set altid toilettet, hvor jeg er ude at spise.

Tjaaaa..... Hvis det er det eneste sted, hvor du ka' få madro. Såå.....
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 19:24

Har du ikke opdaget, Gambrinus, at toilettet næsten altid er røgfri??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 19:31

Undskyld. Jeg elsker sådanne sprogforbistringer.
Jeg må nok være forberedt på at stå for skud, næste gang jeg selv laver en.
Gambrinus
Individer, der er henvist til at residere i transparente domiciler, bør ikke tilrådes, at anvende større eller mindre geologiske fragmenter som kasteskyts.
(Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-05 19:53

Du er så flabet Gambrinus LOOL

Har tænkt meget over den film til oralsex og fået flere sjove ideer, men tror lige jeg holder her. Det er dælme romantik til et 13 tal LOOOOL

Så venter jeg/vi bare på hvad Fødevarestyrelsen siger. Ikke at det ændrer så meget, men så ved vi da om det er lovligt eller ej, at ekspedere fødevarer og røre ved penge samtidig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-10-05 20:09

Citat
Piger samler meget mere skidt op i de nedre regioner end os mænd

Så er det da heldigt, at der findes hygiejnebind!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-10-05 20:17

Sådan en her, har jeg lige lavet:

http://www.gifs.dk/ani1310/smilies00/smilies/smi023.gif

Og jeg sprøjtede den selvfølgelig indvendigt med atamon..Just in case

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 22:47

Dette emne er virkelig et, der ka' bringe folks pis i kog. Hva'ba ?
DET kan da siges at være hygiejnisk !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 00:24

Hygiejnebind....

Creamygirl, er det sån' en slags olie/luftfilter, der lige tar det værste

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 00:26

Øhhh jeg åbnede ikke dit link først, så jeg troede det var noget andet du sprøjtede med Atamon

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-10-05 00:29

Har aldrig rigtig fattet alt det dersens hygiejnebind, tamponer og vat. Hvad er der galt med en vatp..?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-05 00:34

Er en vat... hygiejnisk?????????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-10-05 00:39

Er der noget, der kan forarge mig mht hygiejne, så er det, når forældre ikke lærer deres børn at vaske hænder - især efter toiletbesøg! tænk bare på alt det, de har fingrene i! AADDDRR!

I forbindelse med arrangement skulle alle børnene lave lagkager, som vi voksne skulle købe stykker af.

Jeg KAN ikke spise sådan et stykke lagkage, som ungerne har stået og rodet i.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-10-05 00:57

Den der med vatp.. prøvede vi også, Creamy. Foreslog det til konen, at når det var den tid, kunne jeg jo bare træde til som bundprop..... og nu må vi ikke komme i Bilka længere...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-05 01:12

og

Så må erling_l jo bare finde et andet sted end Bilka, hvis han vil fortsætte med at være bundprop.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-10-05 01:24

Al den snak om hygiejnebind og bundpropper (fy Erling minder mig om en sød sms jeg fik forleden..

Magnus havde fået fat på Signe ved høstballet - og spurgte hende om han måtte følge med hende hjem?!

Hun sagde: "det går ikke Magnus, jeg har mine sager"

Hvortil Magnus siger: "dem kan jeg da have bag på cyklen"

Have a great weekend

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-10-05 11:08

creamy - dén var sød!

....og nu kan vi ikke komme i Bilka længere.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-10-05 11:29

Apropos hygiejne og fødevarer. Mon der sker noget ved at genanvende det spegepølse der dukker op, når man vender tastaturet på hovedet?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 12:18

Genanvende spegepølsen.... jooo det kan du vel, lidt afhængig af hvad du brugte den til før

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 12:35

Lidt skidt skal man jo have.......

Og f. eks. unger æder jo sand når de sidder i sandkassen. Og hvor er det liiiige kattene besørger???????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 12:38

Så giv dog dine unger noget mad. Godt nok er I nøjsomme i Jylleand, meeeen der må sgu være en grænse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-10-05 12:42

Af jord er du kommet.
Jord skal du æde.
Til jord skal du blive.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 12:46

0-sandkasse på farmen, og den mindste er også ligesom vokset fra det, Klumme!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 12:48

Vi bader jo også i havvandet, selvom fiskene både skider og boller i det. Ikke at forglemme hvad vi mennesker selv kyler i havet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 12:52

...iøvrigt fortalte en bademester mig en gang. "Problemet med at holde vandet rent i bassinerne, er slet ikke de små børn og babyerne der pisser i vandet. Det er de ældre damer - de er utætte når de svømmer. Og konkurencesvømmere. De sidste tror ikke det er nødvendigt at vaske sig, fordi de er i vandet så meget som de er". Faktuelt skal man efter ca en halv time på kanten, som instruktør, under brusen igen, hvis man vil i vandet. Så er bakterier mv allerede oppe på niveau som før badet (siger de kloge)!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 12:52

Hvis det er rigtigt, så går jeg på vandet fremover..... er set før

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 12:55

Yearhh. Det er noget med nogle bundgarnspæle, ikk'?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 12:57

Nej det er en skrøne.....fabrikeret af hedninge LOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 13:05

OKI...

Har selv prøvet men kan ikke få fart nok på, til at blive ovenvande!!!!!!

Iøvrigt en lille sand historie: Lille Victor går langs kan og kigger søgende ned i bassinet. Jeg spørger om han ikke skal i sammen med sine søstre. Moderen: "Det skal du ikke tage dig, han har et eller andet med hajer i øjeblikket"!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 13:08

LOOL Hajer... Victor kan da høre når de hilser på hinanden.... Haj Haj. Hvad siger 2 paver når de mødes??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 13:21

øhhh.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-05 13:22

Dybest set kan man jo kun have een pave af gangen, oder was?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 13:27

Du er så klog 3773 LOOL

Rigtigt...... Dog.... der var vist een gang for mange mange år siden 2 paver. De kunne vist ikke blive enige om hvor han skulle residere, så den ene var i Vatikanet og den anden i Avignon.... tror nok det var sån'

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-10-05 14:52

Jeg ved godt, at alle gør det i vandet.

MEN KRAFT'EDME IKKE FRA 5 METER VIPPEN !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 19:45

Det er da fedt fra en 5 m vippe... så kan man lige mærke om vandet er tempereret

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-10-05 01:06

Citat
Genanvende spegepølsen.... jooo det kan du vel, lidt afhængig af hvad du brugte den til før

Tja Klumme. Man kan vel sige at jeg ikke brugte dén til noget. Udover som bremseklods imellem tasterne "F" og "G"

Sov godt

ps. Husk truthorn og klaphat, hvis du skal med på en kigger senere i nat LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-05 14:36

Er det ok med en eftermiddagskigger iført cykelhjelm og trillefløjte. Har ikke andet.... Men du må ikke grine imens.... Aftale?? LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-10-05 14:41

Sorry Klumme. Den går ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-05 14:44

Så grin da for fanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-05 23:34

Grovbollen, var det ikke det Spies kaldte for en dødsyg tvangsbolle!!!!

Ja ja og pølserne på Rådhuspladsen smager heller ikke som de plejede at gøre.

Ja, så kan det diskuteres om hygiejnen er blevet bedre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-11-05 16:47

Så kom der svar fra Fødevareregion København. Herunder kopieret.

Citat
Fødevareregion København har modtaget din forespørgsel om håndtering af penge i forbindelse med salg af fødevarer. Som svar på henvendelsen kan det oplyses, at det i fødevarelovgivningen foreskrives, at behandling og salg af fødevarer skal foregå på hygiejnisk forsvarlig måde, og at vask af hænder skal foretages så ofte som nødvendigt, bla. når man skifter arbejdsproces, har været på toilettet osv.

Der kendes imidlertid ikke tilfælde af bakteriespredning fra penge til fødevarer.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-05 16:56

...og så siger man penge ikke lugter?!?!?!?!?

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 02-01-06 15:21

Tak for svaret 3773. Money stinks LOOL