/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs router som kan det hele???
Fra : golfhouse
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 27-10-05 11:35

Hej jeg har kig på lidt forskellige routere, hvilken skal jeg vælge?

http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=86691
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124204

Det jeg vil bruge den til er:
1. Min usb. Hd på 250 Gb. som skal kører som Ftp. uden pcen er der.(bærbar)
2. Min usb printer skal kunne bruges af flere på det trådløse net.
3. Vil gerne kunne overvåge mit kontor via. webcam, hjemmefra.
4. Trådløst netværk.
5. Vigtigt den understøtter, WPA samt store partioner.

Det behøver ikke være lige en af dem jeg har fundet, men gerne i samme prisleje.

Peter Larsen
www.golfhouse.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 15:50

Det du nok skal have er en router med AP og USB printerserver. Her findes der mange gode mærker, hvor det ofte er navnet som er på mode, der bliver valgt, lige som i andre mærkevare. Dog skal du vælge en router, hvor der er adgang til opdateringer, og helst også mulighed for en dansk vejledning.

Din USB harddisk kræver en styring fra en PC, så den tror jeg ikke du skal regne med, men du kan køben en netværksdisk, der tilsluttes direkte til netværket, så er der adgang fra alle i netværket, da den køre selvstændigt.

Du skriver ikke noget om at dit hjem og kontor ligger lige op ad hinanden, eller med større afstand. - Men et trådløst webcamera kan fås med indbygget software, så det selv kan oprette forbindelse via et AP. Dens billeder sendes så til en hjemmeside, hvor du så kan logge dig ind, fra enhver maskine og se billederne. Denne side kan naturligvis være en hemmelig side, hvor kun du kender den direkte link til.
En sådan side kan du "låne" fra en af de mange webcam-sider der findes på nettet, og tilrette den med de links som skal hente billedet, så du kan se det. - Cameraet har en software til at sende billederne ud på nettet, til din hjemmeside.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-10-05 15:54

Hvis du læser ovis link, så kan den styrer en usb. hd. men max 32 gb. den understøtter wba. men kan tilgengæld kører et web kamera.

mit kontor ligger ikke tæt på hjemmet

Peter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 16:00

Her er et webcam med IP, som egner sig til dette formål:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=158450

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-10-05 16:24

men har et web cam.??

mangler en router der kan styrer den

Peter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 16:37

Hvis du har et almindeligt webcam, så skal det som regel også have en PC at køre ind over, også når du ikke er på kontoret. - Det kamera som jeg linkede til, kan selv opretholde forbindelsen, når bare det har forbindelse via et AP på kontoret.
Du kan endda styre det hjemmefra, så du kan dreje det, og det kan automatisk optage når der sker noget i rummet, lige som det kan alarmere dig når tingene sker.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-10-05 16:39

takker, men ved ovislink kan køre mit kamera.

mega pænt af dig at svare.

Peter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 17:08

Ved søgning på ovislink, fik jeg over 78.000 resultater, og har kun set nogle få af dem. :-/
Hvor om alt er, så skal du have en eller anden form for sender der skal sende dit webcam signal ud på nettet, så du skal have en eller anden form for processor, der kan klare dette. - Det kamera som jeg linkede til, har det hele indbygget. Men den løsning du søger med et eksisterende cam, vil kræve en softwarestyring for at sende billedet ud.
Måske har OVIS en sådan enhed, men hvad vil den så koste i forhold til?

Du har selvfølgelig også den mulighed at oprette en VPN forbindelse til dit hjem og køre billedet den vej, men stadig skal der være et eller andet mellem cam og nettet.

Jeg titter lidt mere på OVIS-siderne!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-05 17:15

En router kan styre servere og tildele dhcp (lokal ip)
En printer skal bruge et netkort eller en printserver
Der findes netserverharddiske
Et webcam med indbygget server kan styres af en router (D-link laver dem også)

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 27-10-05 17:46

http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=86691

Denne router kan det meste af det jeg søger men understøtter ikke wpa eller store hd. den kan styrer et web direkte, og den kan klare at styrer ftp ved at koble en usb hd, der på og den har indbygget printerserver.

men er der andre som er bedre, unden eksterne ting???

Tjek link ud!!

Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-05 19:40

Ok - golfhouse - jeg lærte lige noget nyt - Tak.

Godkendelse af svar
Fra : golfhouse

Dato : 05-01-06 08:48

Tak for svaret Eyvind.

Har købt ovislink.

Den kører i dag mit web camera en extern hd.

Men skal have hjælp til at sætte den op som ftp.

Peter