/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Harry Potter and the Sword of Destiny
Fra : erling_l
Vist : 419 gange
109 point
Dato : 24-10-05 20:30

....eller hvad den nu skal hedde.... (altså den sidste)

Hm... Dumbledor dræbt af Snape - som derved repræsenter det ypperste mørke efter Voldemort - eller hvad ???

Jeg har en klar opfattelse af, at Snape rent faktisk ændrer karakter i bog 7. Han reddede Dumbledor fra en værre skæbne, da Snape alligevel så, at det ville koste Dumbledor døden alligevel. Derved kan han holde sin tætte forbindelse til "de onde" - men når det kommer til stykket bliver det faktisk Snape, der dræber Voldemort....

Begrundelse:

1) Harry er for uskyldsren til at han "må" slå nogen ihjel - han kan ikke
2) Dumbledor's stædige fastholdelse af Snape's status som "god" må skulle bruges til noget....

Eller hvad ???

Snape god eller ond ??? Hvorfor ???

Flertallet bestemmer. Pointene går til den, der giver den bedste begrundelse......

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 24-10-05 20:39

Hej

Nu er jeg først lige blevet færdig med HP nr. 6 i dag, men jeg har haft de samme tanker som dig!! Mener helt klart også at der må være en grund til at Dumbledor bliver ved med at holde fast i at Snape er god og på "den gode" side. Men, men, men - det kan også være at forfatteren har tænkt på at mange af vi læsere virkelig ser Snape som ond og derfor bliver han nødt til at være ond.. Ellers vil hun måske få mange læsere på nakken..

Annette

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-10-05 20:41

Er harry potter nu nået så langt! Det må jeg nok sige! Jeg læste de første 2, og kom aldrig videre..

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 109 point
Dato : 24-10-05 22:16

Kort og godt, jeg holder med Snape, fordi han ser hammergodt ud.

Snape er god, han kunne jo rent faktisk være søn af Dumbledor? og derfor tager han ham altid i forsvar.

Bild ikke mig ind at nogen kan snyde Dumbledor, det er han alt for klog til.

Hagrid kunne slå Voldemort ihjel, et af hans "dyr" kunne jo klare den lille sag, måske Stormvind?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-10-05 23:04

Dumbledors søn - det tror jeg næpe. Men holder med Snape - den er jeg med på. De klart bedst besatte roller i filmene er netop "de onde" - Snape og Lucifer er bare Unikke. Synd at Mr. Malfoy er standet i fængslet i 6'eren... me han kommer forhåbentlig ud igen til det endelige opgør.....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-10-05 23:04

Dumbledors søn - det tror jeg næppe. Men holde med Snape - den er jeg med på. De klart bedst besatte roller i filmene er netop "de onde" - Snape og Lucifer er bare Unikke. Synd at Mr. Malfoy er standet i fængslet i 6'eren... me han kommer forhåbentlig ud igen til det endelige opgør.....

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-10-05 00:56

Nå ja, hvis du tror det to gange, så må jeg jo bøje mig

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 03:44

he he ... laaaaaaaangsomme kandu.dk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 11:04

Men argumentet for at Snape ikke er Dumbledors søn er jo i bogen, hvor det fremgår at Eileen Prince og Tobias Snape er forældre til professor Snape. Så Dumbledor skulle have taget navneforandring undervejs - og hvorfor dog det??

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-05 09:36

Hm... ikke en streng, der kunne trække mange kommentarer.

Flertallet (2½ ) har dog talt - Snape er alligevel ikke ond.

Bedste begrundelse (mest klare i alt fald) må være:"Bild ikke mig ind at nogen kan snyde Dumbledor, det er han alt for klog til."

Tak for svaret maj_britt.

Kommentar
Fra : maj_britt