/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvem spiser mine cookies??? (login-probl~
Fra : Birgitta
Vist : 280 gange
222 point
Dato : 23-10-05 18:34

Jeg har ikke før haft problemer med at komme ind på kandu. Navn og password bliver gemt, og jeg er automatisk logget på når jeg ønsker det.
Men NU!!! Får jeg hele tiden at vide, at jeg skal logge ind...
Jeg kan ikke skrive et indlæg uden at jeg ryger ud. Så jeg må tage kopi af indlægget inden jeg sender, -logge in igen, og skynde mig at kopiere indlægget ind og trykke send igen... Så lykkes det ...nogle gange...

Jeg har kørt Spyware SD og Adaware. Jeg har gendannet til et tidspunkt før problemet opstod... og et endnu tidligere tidspunkt... Uden resultat.

Hvad kan jeg gøre mere?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 232 point
Dato : 23-10-05 18:38

Prøv at gå ind i dine internetinstillinger, og slet midlertidige filer og cookies

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-10-05 18:42

har du et gendannelses tidspunkt liggende, så prøv en systemgendannelse.

Er du sikker på at du ikke har installeret et program der sletter filer ved opstart, programmer som Ie-privacykeeper eller ccleaner???

Hvis du har logget på Kandu på en anden pcer, skal du logge ind når du vil på Kandu igen på din egen pcer.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 23-10-05 18:45

Prøv denne for scanning af virus:
http://www.virus112.com/scripts/onlinescanner/

og denne for spyware:
http://www.virus112.dk/scripts/spyaudit/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-05 19:15

Nååøøh... detvardet, -tror jeg nok..

Jeg har kun én computer og kun én profil..

men nu har jeg slettet cookies og temp-filer... Det troede jeg bare, at "Spyware" gjorde.

Jeg har BullGuard der automatisk opdaterer og skanner, så jeg SKULLE være beskyttet..

Men det ser ud til, at problemet er løst...

Jeg venter lige til i morgen, men hvis problemet ikke opstår igen, så får Nordsted1 pointsene...
Var det bare SÅ let?

Men foreløbelig tak for hjælpen til alle..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 19:40

Det plejer at hjælpe hos mig, og jow når det så virker, var det bare så let

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 19:47

Forleden dag havde jeg et lignende problem.

Kandu loggede mig af hvis jeg ikke var aktiv i bare et par minutter.

Jeg og "eyvind" experimenterede lidt og det viste sig at vi kunne logge ind med flere forskellige browsere og samme login på alle - på en gang.

Jeg startede 3 maskiner og 3 browsere på en gang og loggede mig ind alle 9 steder (samme IP) - jeg kunne sågar skrive indlæg alle steder og sende på en gang (brøkdele af sekund).
Jeg har en formodning om at Kandu muligvis er ved at ændre et eller andet og dette har gjort det muligt.

Vi har altid kunnet slippe for at logge ind blot kandu-cookies ikke blev slettet - men her blev jeg lige pludselig smidt af hvis jeg ikke var aktiv - det samme skete for "eyvind".

Du kan læse forløbet her: (koster 10p)

http://www.kandu.dk/dk/spg/76336

PS: Dette behøver selvfølgelig ikke være det der er sket for dig. Løsningen med at slette cookies hjælper normalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 19:47

Rettelse - det var 2 browsere på hver (6 login)

Det er alderen der trykker

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-05 20:05

Ja, jeg havde søgt på "login" og også kikket på den tråd. Jeg havde forventet en løsning dèr, da der var givet 5 stjerner... Men jeg kunne ikke rigtig se en løsning ud af jeres "leg", netop fordi jeg kun har én computer og én profil...
Jeg forsøgte at spørge i tråden i går, men blev hele tiden logget ud...

Og jeg troede, at "spyware" tog sig af cookies...
Jeg har vistnok aldrig slettet cookies via "internetindstillinger..."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 20:17

I dit tilfælde er det da højst sandsynligt at det var/er et cookie-problem.
I særdeleshed hvis en sletning løste problemet.
Hos os løste det ikke problemet og derfor formoder jeg det var Kandu der var i gang med at "rode"
Så en egentlig løsning blev ikke fundet, men jeg har ikke oplevet det siden.

PS - de 5 stjerner var fordi "eyvind" ikke kan modtage point

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-05 13:47

Jaja refi... Jeg kunne da godt se meningen med de fem stjerner... Men når jeg står med et problem og søger i databasen, så har jeg jo kun stjerneantallet at gå ud fra, når jeg skal kikke på, om der mon er et svar, jeg kan bruge.

Det er også derfor jeg er imod at lukke et spørgsmål, hvis der ikke dukker noget godt svar op. --Der kan være så mange begrundelser for at give stjerner.

---Men dette spørgsmål skal selvfølgelig lukkes, for det går bare så helt fint med automatisk login nu..

Tak for hjælpen til jer alle..

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-05 13:49

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-05 14:05

Selv tak